• 1
  • 2
2021-10-03, 15:16
Medlem
Rauno1s avatar
Jag dricker öl för att det är gott först och främst. Tycker många starköl är för starka i smaken och alkoholen tar över smaken, testade att gå ner till 3,5% men priset är ju det samma som starköl?

Nyligen hittade jag min grej, 2,8or... Man slipper betala någon jävla bonskrape-skatt och för halva priset jämfört mot en 3,5a så får man en god smak och en liten liten skvätt mindre alkohol, för att förtydliga igen så är det inte alkoholen jag är ute efter...Min grej är att slänga in ölen i frysen tillsammans med glas och hälla upp en iskall öl i frostat glas o bah njuta...Ahhhhh

Hajar någon grejen eller är jag helt ute och cyklar i ölkännarnas paradis?

Vill tillägga att jag sitter och njuter av en iskall just nu!
Citera
2021-10-03, 15:22
Medlem
BekraftadNegers avatar
Förstår det klart och fullt. Det finns människor som tycker om att äta surströmming och exkrement så varför vore det konstigt om någon vill dricka 2,8or?
Citera
2021-10-03, 15:29
Medlem
snivlems avatar
ja prismässigt är det säkert guld, men jag som blivit nykter har massa olika skäl att inte inta alkohol. jag har hittat en väldigt trevlig 0% bärs på willys ..... Emdbräu Alkoholfri Öl https://www.willys.se/sortiment/dryc...h-alkoholfritt

Jag är gammal ölälskare som gillar de med smak och beska och den här är HELT ok och 4 kr för en 33 burk är bra tycker jag
Citera
2021-10-03, 15:31
Bannlyst
Nej fy bubblan 2.8or tycker jag inte är speciellt gott trefemmor där emot, kanonbärs.
Citera
2021-10-03, 15:35
Medlem
carlpetersen73s avatar
Alkohol är en smakbärare, och det är lite för klent med 2,8.
Citera
2021-10-03, 15:40
Moderator
Ancistruss avatar
Jag är ingen expert på öl, men jag tycker oftast vanlig starköl är godast, med sådär runt 5% alkoholhalt i. Eller säg mellan 4 och 6% nånting. Öl med lägre än 4% och högre än 6% tycker jag oftast inte blir riktigt lika gott. Men det är ju en smaksak.
Citera
2021-10-03, 15:47
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
ja prismässigt är det säkert guld, men jag som blivit nykter har massa olika skäl att inte inta alkohol. jag har hittat en väldigt trevlig 0% bärs på willys ..... Emdbräu Alkoholfri Öl https://www.willys.se/sortiment/dryc...h-alkoholfritt

Jag är gammal ölälskare som gillar de med smak och beska och den här är HELT ok och 4 kr för en 33 burk är bra tycker jag
Jag har svårt för alkoholfri öl, duger som nödlösning om man behöver smälta in på krogen i perioder man valt att inte dricka någon alkohol

Citat:
Ursprungligen postat av ThomasRavioli
Nej fy bubblan 2.8or tycker jag inte är speciellt gott trefemmor där emot, kanonbärs.
Håller med om att 3,5% är lite godare, men jag tycker inte 100% högre pris är ok

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Alkohol är en smakbärare, och det är lite för klent med 2,8.
Det är på gränsen, visst! men det fungerar enligt min smak

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag är ingen expert på öl, men jag tycker oftast vanlig starköl är godast, med sådär runt 5% alkoholhalt i. Eller säg mellan 4 och 6% nånting. Öl med lägre än 4% och högre än 6% tycker jag oftast inte blir riktigt lika gott. Men det är ju en smaksak.
Många av de godare ölen ligger kring 4% enligt mig
Citera
2021-10-03, 15:52
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem

Grattis till nykterheten! Även jag avstår från fyllan sen några år tillbaka, men jag är däremot inte absolutist. Alkoholmängden i en 2,8 ser jag som försumbar. Dricker inte ens hela burken utan gillar mest ljudet och känslan av att öppna en pilsner och hälla upp i glas. Och första klunken. Sen går jag och smuttar till och från under dagen tills den är avslagen och ljum. Mycket trevligt.
Citera
2021-10-03, 15:54
Medlem
tomatlarss avatar
Om det är prips och norlands man anser är good öl så kanske 2,8 funkar. Men om man gillar Stout, Porter eller vete öl så är det svårt att komma under 4%.
Citera
2021-10-03, 16:21
Medlem
kyrkstockens avatar
Starköl smakar bäst. Men man kan vänja sig vis svagare öl..

Det har blivit ovanligt mycket alkohol under pandemin så jag bytte från starköl till 2.8% till middagsmaten. Nu köper jag de billigaste som finns hos willys , ica och coop.

Men skulle fortfarande inte dricka det utan mat. Då´dricker jag hellre cola elletr vatten.
Citera
2021-10-03, 17:15
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Om det är prips och norlands man anser är good öl så kanske 2,8 funkar. Men om man gillar Stout, Porter eller vete öl så är det svårt att komma under 4%.

Även Falcon, Carlsberg och Mariestads har öl på 2,8%.
Citera
2021-10-03, 17:21
Medlem
PaoloRobertos avatar
Jag dricker bara 2.8 man blir lite småfull efter en tjugo stycken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in