2021-10-03, 13:56
Medlem
Misters avatar
Ska på affärsresa och fick idén att boka en lyxeskort för en kväll, något jag aldrig gjort innan. Ska ses för champagne och sen middag och sen till hotellet. Antar att hon vill ha betalt direkt? Vad är praxis?

Vill inte slänga upp en sedelbunt i baren eller middagsbordet så hur gör man vanligtvis?

Mister

ps. Kan ge en utförlig recension efteråt
Citera
2021-10-03, 13:57
Medlem
Lägg pengarna i ett kuvert och överlämna diskret till henne.
Citera
2021-10-03, 14:00
Medlem
kajus333s avatar
Man lägger ett kuvert intill sin pappersservett. Hon tar servetten och sveper den om kuvertet när hon går.
Citera
2021-10-03, 14:10
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Man lägger ett kuvert intill sin pappersservett. Hon tar servetten och sveper den om kuvertet när hon går.

Låter vettigt. Hade tanken att ha en liten påse med nån "gåva" (som de ryska damerna verkar uppskatta) och i den ett kuvert, borde också funka. Kan ju låtsas att jag glömt min brorsdotters födelsedag och nu kommer med en lite sen present
Citera
2021-10-03, 16:16
Medlem
Vad är det för trams. Lämna över pengarna kontant. Skippa det där med att lämna över pengarna på ett stilmässigt sätt.....Ingen av er är ju ändå där.....
Citera
2021-10-03, 22:59
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Vad är det för trams. Lämna över pengarna kontant. Skippa det där med att lämna över pengarna på ett stilmässigt sätt.....Ingen av er är ju ändå där.....

Kan växla in till mynt och slänga på henne 😁
Citera
2021-10-06, 19:20
Medlem
VonKnoblauchs avatar
Äsch, krångla inte till det, ha bara stålarna beredda i fickan och langa upp dem när ni kommer innanför dörren, du får pluspoäng om hon inte behöver påminna dig I bästa fall har ni avtalat exakt summa och vad som ingår innan ni träffas, men se till att ha lite extra på dig ifall du vill uppgradera någon behandling i stunden.
Citera
2021-10-06, 19:33
Medlem
kl4sseKocks avatar
Betala i natura
Citera
2021-10-06, 20:18
Medlem
VonKnoblauchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Betala i natura
Den ska jag köra med nästa gång! "Du, vi kan väl ta det in natura"?
Citera
2021-10-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Ska på affärsresa och fick idén att boka en lyxeskort för en kväll, något jag aldrig gjort innan. Ska ses för champagne och sen middag och sen till hotellet. Antar att hon vill ha betalt direkt? Vad är praxis?

Vill inte slänga upp en sedelbunt i baren eller middagsbordet så hur gör man vanligtvis?

Mister

ps. Kan ge en utförlig recension efteråt

Vart går din resa?

Du bör lägga sedlarna i ett kuvert och diskret överlämna dem i inledningen av ert möte.
Citera
2021-10-09, 14:10
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Vart går din resa?

Du bör lägga sedlarna i ett kuvert och diskret överlämna dem i inledningen av ert möte.

London. Ja så blir det. Skrev att jag skulle lösa det så och fick en glad smiley tillbaka så antar att det var i sin ordning.
Citera
2021-10-10, 13:18
Medlem
Öhm… fråga henne!

Lovar dig hon känner trygghet i att du faktiskt frågar vad hon är bekväm med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in