2021-10-02, 21:18
Medlem
Han har kanske skitit i att betala hyran när det stod klart att hyresvärden skulle slänga ut honom...
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det kan man fundera över. Eller hungrig och därför i desperat behov av pengar. Han kanske inte heller vet hur man betalar hyran?
Han verkar ju inte handlingsförlamad direkt. Bara övergiven och förtvivlad. Blev psykiatriker kontaktad, som konsult åt äldreboendets personal?
Citera
2021-10-02, 21:19
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jo, men enligt min tes, och som någon annan var inne på förut, bestod problemet i att han fulskrev sig på en lägenhet med fler personer än vad som fanns i hans mammas lägenhet. Därav skulle han kunna ha fått ut ett lägre Försörjningsstöd, än han hade fått, om han var skriven hos sin mamma.

Jag är dock ej hundra på detta.
kärringen skulle ju fått mindre i hyrestillägg om Mark varit skriven i samma lägenhet då kontraktet står på henne.

Dessutom så är han ju bränd hos kronkalle vilket då försvårar att kunna få ett eget kontrakt på en lägenhet.
Så han har ju suttit i en jävla rävsax.
Citera
2021-10-02, 21:19
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Liftat raka vägen till Gdansk eller tagit buss från Göteborg till Karlskrona och där tagit färjan Stena Line till Gdynia där han får skjuts till Gdansk. Från Gdynia till Gdansk är det bara ca 2 mil.

Eller tåget från Göteborg till Gdansk. Har han åkt någonstans så är det till Polen och det hade han planerat att göra tidigt samma morgon.
Varför - har han vart i Polen mycket under senare decennier eller? Han kanske lika gärna är i Norge eller annorstädes.
Citera
2021-10-02, 21:20
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Det har du helt rätt i Handelsbanken låg i hörnet Övre Husargatan/Brunnsgatan men finns inte längre där. Inte heller någon bankomat eller några övervakningskameror till HB/bankomat.
Kan GM ha gått fel och hämtat ut pengar på SEB i hörnet Sprängkullsgatan/Lilla Bergsgatan?
Citera
2021-10-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför står Lorentzon utan tröja utanför morsans balkong på äldreboendet? Är det ett incestuöst förhållande han har till morsan sin?

https://www.expressen.se/gt/tidigare-anstalld-vi--fick-porta-lorentzon--fran-aldreboendet/
kanske-sommar varmt och lättare att bestiga de skrangliga trädgårdsmöblerna ville inte riva sönder tröjan

en svajmastartist och trollkonstnär
på sistone har han balanserat på slakaste linan
och allt brast.
Citera
2021-10-02, 21:22
Medlem
Knepigt dom inte hittat honom ännu, måste va många som letar nu ju.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Jag tror inte GM kommer hittas vid liv, han har nog tagit livet av sig.

Osannolikt, det skulle vara ett stort svek mot mamman.
Citera
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
en svajmastartist och trollkonstnär
på sistone har han balanserat på slakaste linan
och allt brast.
Än så länge har väl inget brustit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har någon sett GM efter explosionen?
Han kanske sprängdes till molekyler och det är därför han inte är hittad?

Jag ringde polisen igår då jag är rätt säker på att han promenerade förbi mig när jag var ute på promenad i Vallentuna. Hade inte sett bilder på honom när vi eventuellt passerade varandra, utan han förde sig på ett sånt sätt att man reagerar. Såg lite orolig ut och gick snabbt. Tänkte det kanske var någon som inte var helt hundra.

Kan ju varit en dubbelgångare, men när jag såg bilderna på kvällen utbrast jag direkt att det var han.
Citera
2021-10-02, 21:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Varför - har han vart i Polen mycket under senare decennier eller? Han kanske lika gärna är i Norge eller annorstädes.
Norge är mer troligt, om nu uppgifterna om att han jobbat i Norge stämmer.
Norge är dock dyrt hur ska han socialbidragstagaren fixa det?
Citera
2021-10-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Han var skriven i en grannes lägenhet! Man kan tycka att det borde ha gått ändå, då felet är så uppenbart! Tycker mig ha läst att annat boende var ordnat åt honom.

Jag såg att han var skriven i grannlägenheten men som du säger felet är uppenbart. Hyresvärden ville kanske bli av med honom. Minns då de nya lägenhetsnumren kom så var rätt så kaotiskt i början. Själv hade svårt att komma ihåg det nya numret. Det kan vara ett tjänstemannafel och inte fulskrivning.
Citera
2021-10-02, 21:24
Medlem
Kexet65s avatar
Man kan inte annat än fundera över hur han nu tänker kring sin mor som han ju bevisligen tidigare varit så mån om så att han till och med klättrat på uppstaplade möbler för att kunna ha kontakt med henne utanför hennes fönster på boendet där hon bor 🤔🤔🤔?
Mitt tips är att han inom kort kommer tillbaka till moderns boende….
Förmodar att polisen har span där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in