2021-10-02, 20:39
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag tror inte att han hade sökt hyresbidrag för någon lägnhet faktiskt, han hade väl bara ett mini socialbidrag på 3000 i månaden, får man inte ut mer så förutsätts nog att man är sammanboende med någon som har ordnad inkomst och betalar det löpande.

Mammans eventuella bidrag och pengar har han ju använt för egen konsumption.

Han har helt enkelt skitit i att betala hyran och trott att han skulle få bo där ändå.

Är det morsan som är sprängämnesexperten ? Är hon kanske anstiftare?
Citera
2021-10-02, 20:40
Medlem
Ökat polisiär närvaro i city
Citera
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det morsan som är sprängämnesexperten ? Är hon kanske anstiftare?
lol låter troligt

Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ökat polisiär närvaro i city
Så är det numera konstant sen det skedde
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om jag inte redan är förvirrad så blir jag det när jag försöker följa denna tråd. Denne Mark är nog inte psykisk sjuk men det kan vara så att motgång på motgång lagts ovanpå varandra samt att han fått för sig att mamman inte får rätt hjälp eller uppmärksamhet på äldreboendet. Den Humanitära Stormakten sviker.

Men visst verkar det udda att han reste en stege för att nå mammans balkong eller fönster på äldreboendet.

Jag tror ni underskattar denne man. Det krävs skicklighet och planering att gäcka polisen. Och kan han fly utomlands kanske han smyger in i Sverige igen om ett år för att bomba äldreboendet eller fastighetsbolaget. Rättvisa skall skipas?

Jag tror inte att han bombar äldreboendet där hans mamma bor men enhetschefen där har nog fått polisbeskydd
Citera
2021-10-02, 20:41
Avslutad
Undra om han ML är beväpnad ? sedan hoppas man ju att både mammans och MLs konto har spärrats.
Citera
2021-10-02, 20:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det räcker att vara skriven på en adress under två års tid för att få besittningsrätten.
Enl. Mrkoll skriven där sedan sept. 2020.
Citera
2021-10-02, 20:42
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Varför tror du han är jude? Finns inget som tyder på det! Han kan lika gärna vara både katolik, agnostiker eller satanist!

Jag tänker på hans etniska tillhörighet, som jude har han rätt att bosätta sig i Israel.
Citera
2021-10-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vi vet inte när hans mamma flyttat till äldreboendet men troligen förra året, det var då man stängde alla äldreboenden och det var då han bråkade med enhetschefen när han inte fick träffa sin mamma.
Då är det konstigt att han kunnat ha kvar lägenheten fram tills nu, han kanske har inte folkbokfört henne på den nya adressen?
Förmyndaren borde gjort det,
Vet vi när hans mamma fick den "gode mannen" ?

Det räcker att vara skriven på en adress under två års tid för att få besittningsrätten.

Ibland får man ha kvar sin lägenhet under en övergångstid när man flyttar till ett boende, om tillståndet plötsligt skulle förbättras så att man kan flytta hem igen.

Hyrorna betalades väl fram tills dess, men när det fastslagits att tanten aldrig skulle flytta tillbaka så upphörde hyresbetalningarna
Citera
2021-10-02, 20:43
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Du, eller någon annan får gärna rätta mig här men jag tror, att det var hans Försörjningsstöd som påverkades negativt, av att han var fulskriven hos grannen, gentemot om han skulle ha varit skriven i moderns lägenhet.

Bor man helt ensam får man säkert mer pengar än om man är sammanboende med sin mamma. Därför kan "fulskrivningen" va ett sätt att försöka mjölka ur mer pengar.
Citera
2021-10-02, 20:44
Medlem
orrtupps avatar
Har någon sett GM efter explosionen?
Han kanske sprängdes till molekyler och det är därför han inte är hittad?
Citera
2021-10-02, 20:46
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Bor man helt ensam får man säkert mer pengar än om man är sammanboende med sin mamma. Därför kan "fulskrivningen" va ett sätt att försöka mjölka ur mer pengar.
Jo, men enligt min tes, och som någon annan var inne på förut, bestod problemet i att han fulskrev sig på en lägenhet med fler personer än vad som fanns i hans mammas lägenhet. Därav skulle han kunna ha fått ut ett lägre Försörjningsstöd, än han hade fått, om han var skriven hos sin mamma.

Jag är dock ej hundra på detta.
Citera
2021-10-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har någon sett GM efter explosionen?
Han kanske sprängdes till molekyler och det är därför han inte är hittad?

Det är flera som har frågat exakt samma sak

Om han så skulle ha haft hela spängladdningen uppstoppad i röven så skulle man ha hittat köttslamsor, benrester och blodspår efter honom.

En kropp sprängs inte till molekyler, den sprängs till en geggig massa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in