2021-10-01, 14:59
Medlem
Det är något biologiskt. Den man i flocken som är mest dominant har alltid fått para sig mest, antingen genom att få villiga honor eller så har han bara ”tagit” dem. Vi är programmerade sedan långt tillbaka att tända på den typen av man sexuellt dock spelar många andra faktorer in när man väljer livspartner etc.
Skulle aldrig kunna tända på en undergiven kille i sängen såvida jag inte var på ett ovanligt humör.
Citera
2021-10-02, 16:23
Medlem
RobbanUCs avatar
Intressant tema, och att det samtidigt gått så mycket politik i detta.
Kvinnor dissar en principfast stark man som säger sig vara något annat än vänster, medan de samtidigt går igång på manlighet styrka och dominans, dvs motsatsen.

Motsägelserna är enorma när många vänster/feminister vill bli både dominerade, smiskade, bundna och hårt tagna - nästan våldade. Detta samtidigt som antalet painsluts, och kvinnliga-exhibitionister som vill bli tagna inför publik eller GB-ade, ständigt förvånar.
Allt detta egna erfarenheter från att vara ute i svängen, och många trevliga sessioner med denna sorts motsägelsefulla kvinnor.

Politik och är en sak på utsidan, medan deras inre sexuella drifter önskemål och drömmar är något helt annat.
Kanske Darwin har en förklaring?
Senast redigerad av RobbanUC 2021-10-02 kl. 16:35.
Citera
2021-10-02, 19:30
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Min erfarenhet är att tjejer oftast gillar att vara undergivna, men tjejer som växer upp med en "jämställd" syn på sex helt enkelt betraktar undergivenhet som någon sorts perversion, vilket de i sin tur kopplar ihop med BDSM.
Citera
2021-10-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Min erfarenhet är att tjejer oftast gillar att vara undergivna, men tjejer som växer upp med en "jämställd" syn på sex helt enkelt betraktar undergivenhet som någon sorts perversion, vilket de i sin tur kopplar ihop med BDSM.

Där slog du nog huvudet på spiken!

Min teori är att kvinnor naturligt har det i sig att tända på en stark man som kan ta hand om dem och som tar ledarrollen i relationen.

Att detta behovet inte blir uppfyllt för någon har tyvärr förvrängts till att tända på destruktiv dominans, förnedring och misshandel.

Att ta på sig ledarrollen och att låta sig ledas är dock något fint och går ut på att mannen sätter sin kvinnas välbefinnande först och kvinnan litar på sin man fullt ut.
Citera
2021-10-06, 20:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlemur
Där slog du nog huvudet på spiken!

Min teori är att kvinnor naturligt har det i sig att tända på en stark man som kan ta hand om dem och som tar ledarrollen i relationen.

Att detta behovet inte blir uppfyllt för någon har tyvärr förvrängts till att tända på destruktiv dominans, förnedring och misshandel.

Att ta på sig ledarrollen och att låta sig ledas är dock något fint och går ut på att mannen sätter sin kvinnas välbefinnande först och kvinnan litar på sin man fullt ut.

Det är receptet på lycka! Att leda utan att dominera, med lyhördhet, kärlek och styrka.
Citera
2021-10-08, 19:48
Medlem
Citat:

Gäller inte mig. Uppvuxen i jämställd familj. I jämställd relation. Undergiven i sängen och skäms inte för det.
Citera
2021-10-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Det är ju inte jättekonstigt att de vill ha stora starka män som dominerar dem och sätter på dem. Det är så mänskliga tillvaro och fortplantning har sett ut genom årtusenden.

Håller med. Det är det mest naturliga.
Citera
2021-10-08, 20:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellanocte84
Gäller inte mig. Uppvuxen i jämställd familj. I jämställd relation. Undergiven i sängen och skäms inte för det.

Men du bekräftade ju precis det jag sa. Du är en helt normal tjej, och du kallar det för att vara "undergiven i sängen".
Citera
2021-10-08, 21:11
Medlem
lililiLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Det är ju inte jättekonstigt att de vill ha stora starka män som dominerar dem och sätter på dem. Det är så mänskliga tillvaro och fortplantning har sett ut genom årtusenden.

Jag håller också med om detta. Jag ser det som naturligt, inte en perversion.

Men det jag tänker på när jag hör BDSM så är det smärta, rep, hett vax och klädnypor. Det är inget för mig.

Däremot så vill jag ha en man som kan kontrollera och dominera mig fullständigt. Och få mig att göra som han vill.
Citera
2021-10-08, 22:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Men du bekräftade ju precis det jag sa. Du är en helt normal tjej, och du kallar det för att vara "undergiven i sängen".

Exakt. Kanske någon tygpiska som inte ens känns, inköpt på någon sexleksaks-webshop. "Bromma-BDSM"...
Citera
2021-10-08, 23:20
Medlem
Citat:

Jag gjorde nog det 😘
Citera
2021-10-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Exakt. Kanske någon tygpiska som inte ens känns, inköpt på någon sexleksaks-webshop. "Bromma-BDSM"...

Avtändande med tillgjorda grejer, om man behöver en massa verktyg känns lite hjälplöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in