Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 13:30
  #61
Medlem
Det är ju inte jättekonstigt att de vill ha stora starka män som dominerar dem och sätter på dem. Det är så mänskliga tillvaro och fortplantning har sett ut genom årtusenden.
Citera
2018-12-03, 20:03
  #62
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det ger dem något att prata om.
Citera
2018-12-28, 22:35
  #63
Medlem
Jag har läst någorlunda noggrant. Men trots många inlägg tycker jag vinkeln om kvinnor som vill vara dominanta saknas.
I övrigt är mycket sagt, skall inte upprepa.

@Segergudinnan:
Bra att du tog tid att yttra dig.
Tycker verkligen perspektivet med dominanta kvinnor saknades.
Tack för att du i vart fall tog dig tid att lägga fram ditt perspektiv.
Jag tror uppriktigt det berikade många läsare.
Citera
2019-04-17, 17:02
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Jag tror att alla som utövar någon form av BDSM har mentala problem. I exemplet du beskriver så låter det som att hon inte växt upp än och "längtar tillbaka" till när hon var ett litet barn och blev omhändertagen av sin pappa. Det i kombination med att hon "längtar" efter någon som sätter gränser. Förmodligen var hennes pappa riktigt tafatt och mesig. Så när hennes enda roll är att ta hand om saker i köket så blir hon uttråkad eftersom det är allt hon känner till redan. "Var är hennes gränser som hon söker...typ"

Jag tror inte en sekund på att riktig sexuell njutning kan uppstå genom att man kanaliserar vardagslivets bestyr i en sexuell akt. Det är lika stört som att ta ut sin frustration på barn genom att slå dom och hävda att det är så man når "familjeharmoni" - visst för den störda föräldern kanske men inte för barnet. Och ja, jag kan väl köpa att det inte finns något offer på samma sätt i BDSM...

Ett fysiskt slag, vare sig det är sexuellt eller om det handlar om att slå barn, bottnar i dels en oförmåga att förstå sig själv och sist den praktiska komponenten att man inte kan "landa" förrän man på ett fysiskt sätt "fått ur sig det". Sen spelar det ingen roll om det är att ge eller ta i den sexuella akten. Det är missriktat alltihopa.

En sån ska man inte skaffa barn med. Eller en person som inte klivit ut ur djungeln än och fortfarande äter djurs kroppsdelar.

Ja, jag tror också att någon typ av problem ligger bakom och tycker att det är både sjukt och trist att många uppenbarligen inte kan njuta av sex om det inte är våld inblandat.
Citera
2019-05-02, 11:35
  #65
Medlem
Jag har märkt en explosion av intresse senaste 5 åren. Kanske inte så konstigt med alla filmer och annat tantsnusk.

Problemet med att de ser tantsnusk är att i verkligheten blir det så jävla fel. Nästan ingen kan ta ett finger i rumpan utan att protestera och diskutera.

Så upplever att det blivit fler men sjuktycket svåra att hitta någon på riktigt undergiven.

Börjar bli riktigt less på dessa låtsaskvinnor som inte vet vad de gillar eller håller på med.
Citera
2019-05-02, 14:18
  #66
Medlem
ziriks avatar
Personligen.. Det lättar min ångest. Det är skönt att slippa bestämma och tänka ett par timmar, jag låter honom äga mig och slå mig och så får jag ut all dålig skit ur kroppen, sen gosar vi och så får jag en lagom vecka utan större bekymmer. Sen gör vi det igen.

Det finns ju massor av folk som säger att det funkar ångestdämpande för dom att t ex bli bundna hårt, jag älskar det, särskilt på överkroppen.
Citera
2019-05-03, 12:11
  #67
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Kanske mest tjejer ur arbetarklasser..
Inte alls. Alla samhällsklasser finns representerade. Däremot så gör förstås ens "ställning" och "karriär" et cetera att det inte sällan kan vara vettigare att vara diskret än att skylta med det utåt på darkside eller andra öppna forum så man får söka sig till ställen som håller integritet och diskretion högt - som förr.
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, jag tror också att någon typ av problem ligger bakom och tycker att det är både sjukt och trist att många uppenbarligen inte kan njuta av sex om det inte är våld inblandat.
BDSM är ett oerhört stort spektrum som knappast kan reduceras ner till "våld".

Det handlar om allt från lydnad och disciplin, till service och dyrkan, från att bli utlämnad och objektifierad och dessas kontraster till att få gå in i en roll som kan vara lekfull eller en djup del av en själv som normalt inte är accepterad i samhället i stort, att leka med tabun eller normativitet, att utforska sinnen och känslor på nivåer som sällan görs i en vanlig vanilj-relation, från att leka och experimentera med djupa rädslor till att förverkliga lätta eller extrema fantasier eller bearbeta tidigare upplevelser och ta kontroll över dem. Exempelvis.

Impact play och smärta är inte på något vis alltid med eller ständigt närvarande.

Att det har ökat beror helt enkelt på att det kommit upp till ytan, information finns överallt och möten är inte så komplicerade längre, det är helt enkelt så enkelt att prova på och hitta sin egen väg vidare inom.

För vissa blir det en krydda i sexlivet då och då och för andra blir det en självklar del i ett mer intressant liv i vardagen.
Citera
2019-05-10, 12:17
  #68
Medlem
Jag tror tyvärr att det är farligt och kan leda väldigt snett, speciellt för unga och oerfarna. Att det kan hetta upp i samlivet för lite äldre och uttråkade kan jag dock förstå.
Citera
2019-05-11, 08:13
  #69
Medlem
Vildbloms avatar
För att kvinnans naturliga roll är att vara undergiven mannen men män idag är så mesiga att det blivit tvärtom; de vill bli förnedrade, slagna och allt möjligt vilket är otroligt avtändande och går helt emot deras naturliga ledarroll.
Citera
2019-05-11, 22:51
  #70
Medlem
Anklyofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Det är väl ingenting som man kan välja.

Precis, det är en läggning som man inte väljer själv.

Sen måste man skilja på vaniljfolk som ser 50 shades och vill prova på lite annorlunda saker för skojs skull, och de (oss) som verkligen har någon slags bdsm-läggning fullt ut.
Citera
2021-01-19, 14:29
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Jag är ingen stor porrfantast men likt många andra killar i min ålder tittar jag på sådana porrsidor då och då och något jag noterat den senaste tiden är att BDSM genren har växt enormt.


Känns också som tjejer (vanliga tjejer/kvinnor) i stort sett föredrar BDSM med och att det blir vanligare? Kanske mest tjejer ur arbetarklasser..



Vad beror detta på? Är dagens tjejer less på "vanilla" sex? Är BDSM den extra kryddan som faktiskt får igång tjejer och faktiskt ger tjejer den eftersträvande orgasmen? Jag tänker på internet porren. Är det kvinnor tro som står för det ökande antalet tittare och sökningarna "BDSM" tro?

Kvinnor gillar att bli dominerade
Citera
2021-02-04, 21:45
  #72
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Kanske mest tjejer ur arbetarklasser..
Vad har du fått den idén ifrån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback