2021-10-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Det är väl ett ganska genomtänkt uttalande?

Är han dum nog så sväljer han det betet.
Han anser sig garanterat vara smartare än rättsväsendet.
Det är nog ganska jobbigt att hålla sig undan.

Sår man ett litet frö att han kan neka och att det vore det normala om han är oskyldig, så kanske han väljer att krypa fram.
Inte fan håller sig en oskyldig person borta.

Ja, så är det förstås. Att jag inte fattade det.

Brukar funka bra på barnen också när de ställt till hyss och sprungit och gömt sig.

- Kom får ni godis! Jag är inte arg!

Och när de vågar sticka fram näsan, så ger man dem en rejäl avhyvling.

Kling och Klang tror uppenbarligen att MGM är ett barn.
Citera
2021-10-02, 17:56
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
otrevlig ton du har.
garanterat är det fler män som kollar efter eftersökte bombmannen..
män vill ju hålla ordningen här i vårt land- rensa och styra upp ..
det vittnar flashbacks alla inlägg om-
antar du själv är en feg skit som frotterar dig med skumma o gangsters
fint det finns ansvars-tagande individer här också och utgör majoriteten.
nog om detta
du kan själv bidra med ett förslag om tillhåll där den misstänkte vilar ut..

Jo visst han gömmer sig på Kebnekaise i toppstugan lugnt så här års! Skicka snuten får du göra som tycker det är okej. Säg att det kom från en skum typ med otrevlig ton. Då nappar dom direkt!
Citera
2021-10-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Varför skulle det vara mer män som kollar?

Och menar du att det skulle vara så att inte kvinnor skulle vilja göra det?

om du bläddrar tillbaka så förstår vad jag svarade på.
du har missat samnanhanget.
men nog pm detta
Citera
2021-10-02, 17:59
Medlem
Ja vad ska man säga om den här mannen?

Inte korkad som de här förortsligisterna iaf, han har jobbat i norge, london och monaco enligt egna uppgifter.
Fört över pengar till olika länder, är det för att förvilla blå.

Med tanke på tidigare jobb kan han ha placerat undan pengar på den tiden och levt på soc? Frågorna hopar sig gällande MGM

Den gäckande kufen.
Citera
2021-10-02, 17:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Tror han tagit sitt liv. Känns så när han sagt adjö till vänner å betala en skuld.

Lanserad den idén för cirka 100 sidor sedan. En sten runt benen så ner i älven så alla får leta tills håret grånar. Han gillar blåsningar och det vore den ultimata.
Citera
2021-10-02, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

om du bläddrar tillbaka så förstår vad jag svarade på.
du har missat samnanhanget.
men nog pm detta

Nej det tror jag inte. Berätta för oss exakt istället precis hur det är du faktiskt menar.
Citera
2021-10-02, 18:02
Medlem
Scientologys avatar
En länge planerad handling och konsten att göra upp räkningen

Mycket tyder på att det ligger omtanke och planering bakom detta dåd. Annars skulle han inte fått den effekten. Det är alltså en väl planerad handling.
Citat:
arbetet på att han befinner sig utanför Sverige, enligt uppgifter. Mannen har också gjort flera mindre utbetalningar till olika länder under de senaste månaderna. https://www.expressen.se/gt/uppgifter-mark-lorentzon--kan-vara-utomlands/
Mannen har tidigare betalat skulder till nära anhöriga och verkar ha betalat vräkningen på sitt egna sätt. Mycket tänkbart att de smärre utbetalningarna vilka skett till andra länder kan höra samman med detta mönster - Att göra upp räkningen.
Den som tar sig tid att planera ett bombdåd av denna kalibern har förmodligen tänkt lite längre på vad han ska ta sig för i nästa steg också. Rimligen berör hans planer på något vis det han älskar mest i denna världen dvs han egna mamma.

Om transaktionerna utomlands inte rör sig om återbetalande av skulder torde de rimligen ha att göra med bombtillverkning eller andra planer han haft i närtid. Dessa betalningar borde kunna säga något, tyvärr har jag inte en aning om vad det handlar om.

Nya övervakningsbilder på Mark Lorentzon
https://www.expressen.se/gt/uppgifter-mark-lorentzon--kan-vara-utomlands/
Citat:
Övervakningsbilderna är tagna i närtid och därmed betydligt nyare än tidigare foton på Lorentzon som publicerats efter veckans explosion. De bilder som GT/Expressen gick ut med under fredagen är mer än ett halvår gamla och togs i samband med en husrannsakan som polisen gjorde i hans bostad i december förra året.
Citera
2021-10-02, 18:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Lanserad den idén för cirka 100 sidor sedan. En sten runt benen så ner i älven så alla får leta tills håret grånar. Han gillar blåsningar och det vore den ultimata.
Fast jag tror han vill vara med sin mamma - tror inte han tar sig själv av daga utan att han tar sin mamma med sig. Jag förutsätter att polisen har vak/span på äldreboendet...
Citera
2021-10-02, 18:07
Medlem
Är han typen som skulle kunna vara grandödaren? Kanske ligger han och trycker i högsbogrottan och behöver en filt
Citera
2021-10-02, 18:07
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja och så är det hyckleri när det gäller pandemin. ML fick inte hälsa på sin morsa men idag får ovaccinerad personal jobba där .

Exakt!
Och då blir det så här.
Men det är det ingen som lyfter eller pratar om.

Samma fenomen som med kameraövervakning i "utsatta områden".
Istället för att fråga sig "vad är anledningen till att det skulle behövas kameror?".

Nej nej, blunda och peka bara.
Fyfan!
Citera
2021-10-02, 18:08
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fast jag tror han vill vara med sin mamma - tror inte han tar sig själv av daga utan att han tar sin mamma med sig. Jag förutsätter att polisen har vak/span på äldreboendet...

Det har du helt rätt i men det ligger utanför möjligheternas gräns just nu och den tanken kanske han har förlikat sig med och söker ett annat alternativ.
Citera
2021-10-02, 18:13
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, så är det förstås. Att jag inte fattade det.

Brukar funka bra på barnen också när de ställt till hyss och sprungit och gömt sig.

- Kom får ni godis! Jag är inte arg!

Och när de vågar sticka fram näsan, så ger man dem en rejäl avhyvling.

Kling och Klang tror uppenbarligen att MGM är ett barn.

Ja?
Är han inte det då?
Mamma… maaaaamma, buhuu… mamma!
Klättrar på stolar för att komma upp till mamma, precis som en två-åring.
Eller tycker du han beter sig som en normal, vuxen man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in