2021-10-02, 17:40
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men han överger ju morsan
Bästa sättet att skaka fram fanskapet borde vara att sparka ut kärringen från hemmet, ut med tanten och bohaget på gatan så ploppar han nog upp om han fortfarande är i livet.
Citera
2021-10-02, 17:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Men då var det kanske han!?!? Jag såg inte vad det var för posters tyvärr, det verkligen öste ner och jag vågade faktiskt inte gå fram utan gick 30 meter bakom honom i ca 20 min samtidigt som jag ringde 112. Satt sedan på ett café för att möta upp polisen i ytterligare 20 minuter, men de dök inte upp så ringde 114 14 och gav dem mitt namn etc. Vad mer kan man göra? Hade jag varit 100% säker hade jag nog suttit kvar längre...

Du är en sådan där kärring som utsätter andra för obehag och snutar. Dom vet att han är på annat håll eller var upptagna av 1000 samtal från andra kärringar som sett samma spöke.
Citera
2021-10-02, 17:41
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Han har ju redan sagt hejdå.

När gjorde han det? Finns det bevis för detta?
Citera
2021-10-02, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
När gjorde han det? Finns det bevis för detta?

Dom snackade om det häromdagen här inne i tråden. Att han hade träffats med sina vänner och sin morsa.
Citera
2021-10-02, 17:43
Medlem
masken5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Ok, då är det säkert denna man vi såg. Har du något signalement på "mannen som gillar göra rent elskåp" runt Korsvägen?

Beteendemässigt så är han väldigt målinriktad och effektiv i sin städning.
Utseendemässigt så påminner han om Tobbe i ”En annan del av Köping” https://youtu.be/8Orjh5P6Tdg Samma luriga blick. Nu var det dock ett bra tag sedan jag såg honom.
Citera
2021-10-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du är en sådan där kärring som utsätter andra för obehag och snutar. Dom vet att han är på annat håll eller var upptagna av 1000 samtal från andra kärringar som sett samma spöke.
otrevlig ton du har.
garanterat är det fler män som kollar efter eftersökte bombmannen..
män vill ju hålla ordningen här i vårt land- rensa och styra upp ..
det vittnar flashbacks alla inlägg om-
antar du själv är en feg skit som frotterar dig med skumma o gangsters
fint det finns ansvars-tagande individer här också och utgör majoriteten.
nog om detta
du kan själv bidra med ett förslag om tillhåll där den misstänkte vilar ut..
Citera
2021-10-02, 17:49
Medlem
Tror han tagit sitt liv. Känns så när han sagt adjö till vänner å betala en skuld.
Citera
2021-10-02, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
garanterat är det fler män som kollar efter eftersökte bombmannen...

Varför skulle det vara mer män som kollar?

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
män vill ju hålla ordningen här i vårt landet- rensa och styra upp ..

Och menar du att det skulle vara så att inte kvinnor skulle vilja göra det?
Citera
2021-10-02, 17:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Hurdå, menar du?
Polisen tror sig nämligen ha fått ett livstecken av 55-åringen och nu fokuseras arbetet på att han befinner sig utanför Sverige, enligt uppgifter.

Mannen har också gjort flera mindre utbetalningar till olika länder under de senaste månaderna.

Jag menar att han har planerat allting i flera månader och har under tiden satt in pengar på konton så han har något att leva på nu när han är på flykt. Eller har han kanske fört över pengar till släktingar för att hjälpa till ekonomiskt?

https://www.expressen.se/gt/uppgifter-mark-lorentzon--kan-vara-utomlands/
Senast redigerad av exoticspice 2021-10-02 kl. 17:55.
Citera
2021-10-02, 17:52
Medlem
lapons avatar
Han verkar filosofiskt lagd.

-
Citera
2021-10-02, 17:55
Medlem
Sorry om sent på bollen. Men vem på Brännö vet mer om vad som hände på ön igår fredag?

Från GT: "....så sent som på fredagseftermiddagen sökte man igenom ett hus på Brännö i jakten på Mark Lorentzon."
Citera
2021-10-02, 17:56
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han har gjort flera mindre utbetalningar till olika länder dom senaste månaderna.

Han har alltså skaffat sig en liten kassa till sig själv för att leva på. Troligtvis till ett bankkonto i Polen, men vilka andra länder kan det vara? Norge?

Han har planerat det här länge, det är uppenbart.
Mark kan vara patsy som Lee Harvey Oswald också.

Polisen i Marks trappuppgång (kom ihåg att Mark är skriven i polisens lägenhet) ska vittna mot klankriminella. De klankriminella kollar in Ratsit och hittar denne flegmatiska och lätt förvirrade herre på adressen. Vid en kontakt mano-a-mano ute på stan lurar de klankriminella i Mark att han fått jobb med verksamhetsområde utomlands. "Ey mannen, do vet do bara fixa lite information om polisen och do får pengar att sätta in i otlandet. Do kan köpa semester för mamma, vettu"

Mark tänker, what the fuck! Här har jag chansen att fixa morsan en anständig semester. Allt jag behöver göra är att ge de här snälla killarna lite information om polisen i min trapp och kanske skattefuska lite eller vad fan de här pengatransaktionerna har för syfte.

Ja, och sedan kanske ni själva kan fylla på med ytterligare händelseförlopp för nu blev det tomt i skallen hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in