2021-10-02, 13:44
Medlem
Peodilstämpeln skall han alltid få leva med denne förvirrade rifo-hybrid!
Citera
2021-10-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan

Och vad fan pratar du om då?
Citera
2021-10-02, 13:51
Bannlyst
Citat:

Arg över att det inte gick som du ville? Den bipolära bruden (även övriga obalanserade brudar) ska ge fan i och anklaga oskyldiga män!
Citera
2021-10-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Arg över att det inte gick som du ville? Den bipolära bruden (även övriga obalanserade brudar) ska ge fan i och anklaga oskyldiga män!

Och vad fan har hon anklagat honom för då?
Citera
2021-10-02, 14:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja att någonting direkt brottsligt skulle ha ägt rum visste ju redan de flesta att det förmodligen inte skulle gå att bevisa,
dock var det bra gjort av den utsatta minderåriga flickan att göra en anmälan så att det uppmärksammades.

Jag skrev också det flera gånger att förundersökningen om brott skulle komma att läggas ner framöver.

Hanif Bali är dock däremot inte friad från den ursprungliga anklagelsen om olämpligt uppträdande.

Där har Moderaterna tvärtom gjort bedömningen att han egentligen inte är lämpad
att fortsätta som riksdagsledamot under nästa mandatperiod.

Han gick själv ut på Facebook och skrev att han avsåg att inte längre ställa upp för omval.
eftersom många i Moderaterna numera saknar förtroende för honom.

Alltså har väl rättvisan segrat i den bemärkelsen eftersom det är en bekräftelse på att han agerade dumt och olämpligt
och därför inte längre har partiets fulla förtroende och därmed tvingas avgå när mandatperioden är över.

Du hade rätt för en gångs skull, du borde få en medalj för detta. Förundersökningen lades mycket riktigt ned men det visste vi andra redan om på förhand eftersom riksdagsledamoten ej begått något brott.

Frågan är bara när du ska lägga ner din mini-kampanj här i tråden? 😎

Att den unga kvinnans påståenden saknar trovärdighet bevisas dessutom av att åklagaren la ner målet, det hjälper inte att skribenter som du tex sen sitter och gnäller i tråden om att "det gick inte att bevisa något", det är svårt att bevisa något som aldrig ägt rum 😁
Citera
2021-10-02, 14:05
Medlem
Hanif Bali kände sig väl aldrig riktigt komfortabel i sin roll som riksdagsledamot med det ansvar och arbetsuppgifter som detta innebär. Han trivs bättre på Twitter där han under fria former kan föra fram sina budskap utan att andra lägger sig i. Hanif Balis likhet med Trump är slående när det gäller deras operativa förmåga och provocerande utspel på Twitter.

https://www.svd.se/haft-nio-politiska-liv--vad-blir-nasta-steg-for-bali
Citera
2021-10-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du hade rätt för en gångs skull, du borde få en medalj för detta. Förundersökningen lades mycket riktigt ned men det visste vi andra redan om på förhand eftersom riksdagsledamoten ej begått något brott.

Frågan är bara när du ska lägga ner din mini-kampanj här i tråden? 😎

Att den unga kvinnans påståenden saknar trovärdighet bevisas dessutom av att åklagaren la ner målet, det hjälper inte att skribenter som du tex sen sitter och gnäller i tråden om att "det gick inte att bevisa något", det är svårt att bevisa något som aldrig ägt rum 😁

Ja det förefaller som om att hela affären utvecklade sig precis så som jag förutspådde från början.

Förundersökningen om brott lades ner eftersom det gått lite för lång tid för att kunna bevisa någonting direkt brottsligt.

Fördelen med anmälan var dock att hans beteende uppmärksammas, vilket är det viktigaste
och nu får han ta konsekvenserna av det hela.

Moderaterna har konstaterat att Hanif Bali mycket riktigt agerat på ett olämpligt och omdömeslöst sätt.

De har förmodligen framfört till Hanif Bali att de helst ser att han avgår som riksdagsledamot efter mandatperiodens slut.
Antingen avgår han frivilligt eller så tvingas de peta honom, men de önskar man givetvis helst slippa göra öppet.

Hanif Bali annonserade därför på sin Facebook att han förmodligen inte kommer att ställa upp för omval.

Det anser jag vara fullt rimligt och rätt och jag hoppas han nu funderar över sitt beteende och sina dåliga beslut
och att han förhoppningsvis efter självrannsakan kan förstå hur han kan undvika hamna i liknande situationer i framtiden.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-02 kl. 14:17.
Citera
2021-10-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja det förefaller som om att hela affären utvecklade sig precis så som jag förutspådde från början.

Förundersökningen om brott lades ner eftersom det gått lite för lång tid för att kunna bevisa någonting direkt brottsligt.

Fördelen med anmälan var dock att hans beteende uppmärksammas, vilket är det viktigaste
och nu får han ta konsekvenserna av det hela.

Moderaterna har konstaterat att Hanif Bali mycket riktigt agerat på ett olämpligt och omdömeslöst sätt.

De har förmodligen framfört till Hanif Bali att de helst ser att han avgår som riksdagsledamot efter mandatperiodens slut.
Antingen avgår han frivilligt eller så tvingas de peta honom, men de önskar man givetvis helst slippa göra öppet.

Hanif Bali annonserade därför på sin Facebook att han förmodligen inte kommer att ställa upp för omval.

Det anser jag vara fullt rimligt och rätt och jag hoppas han nu funderar över sitt beteende och sina dåliga beslut
och att han förhoppningsvis efter självrannsakan kan förstå hur han kan undvika hamna i liknande situationer i framtiden.

Ja det här vansinniga beslutet att umgås med en femtonåring är fatalt för honom. Eftersom en misstanke är kan finnas att något olämpligt pågått. Och för att han lämnat sig själv så sårbar att han kan misstänkas bli en säkerhetsrisk.
Citera
2021-10-02, 15:40
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Pedofil?
En person i åldern 15-17 bör väl ha genomgått sin pubertet, eller?

Ty pedofiler är personer som av någon sjuk anledning känner sexuellt begär till personer som ej genomgått puberteten.
Citera
2021-10-02, 15:58
Medlem
Hanif Balis omvärldsbevakning förvånar oss inte

https://twitter.com/hanifbali/status/1418853973482684418
Citera
2021-10-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Pedofil?
En person i åldern 15-17 bör väl ha genomgått sin pubertet, eller?

Ty pedofiler är personer som av någon sjuk anledning känner sexuellt begär till personer som ej genomgått puberteten.

Det är inte säkert att han ens är hebefil, eller att det var något sexuellt alls över detta, även om det är svårt att förstå varför en man på 30+ väljer att se på film med en flicka på femton. Eller behovet av att vara mentor till någon i den åldern som man inte känner.

Men han har ju skapat sig ett rykte.

Att umgås med femtonåringar och andra flickor i den åldern kan ge problem. De har just börja känna någon form av känslor inför pojkar och män. Men de saknar erfarenhet och övertolkar situationer därför. Det en vuxen kvinna skulle känna vara något mellan trevligt bemötande och en enkel flirt och inte tro att något alls mer ska ske på grund av det, kan en flicka tolka som att mannen stöter på henne. Just för att de saknar erfarenhet.

En del män, kanske de flesta, förstår detta instinktivt och försätter i inte i en situation där man vill se på film med en femtonårig flicka. Eller superlajkar dem. Eller vill läsa läxor med en femtonårig flicka som man inte alls känner. Jag känner mig fortfarande fundersam till hans närmande till flickan. Har han inte vänner över tjugo i alla fall som han kan se på film med? Säger inte att jag absolut tror att han hade några sexuella tankar kring detta, men detta gör det ännu mer konstigt egentligen. En person över trettio år som väljer att umgås med en femtonåring är märkligt enligt mig. Vad får man ut av det?
Citera
2021-10-02, 18:12
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Att som 30+ man ge läxhjälp åt en flicka på femton år som man knappt känner hemma hos sig själv kan så klart vara helt platonskt. Det kan ju vara det.

Men frågan är hur smart det är?

Även att se filmer med en tjej på femton som man knappt känner kan också vara helt oklanderligt beteende.

Men är det så smart?

Han har väl kanske kompisar där kontakt inte riskerar att bli märkligt. Varför var han inte med vänner i stället för att lägga tid på en tjej som han inte känner?

Jag varken recensera eller spekulera i Balis privatliv. Det enda jag har sagt är att all bevisföring är förenlig med ett helt adekvat beteende för en riksdagsledamot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in