Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du hade rätt för en gångs skull, du borde få en medalj för detta. Förundersökningen lades mycket riktigt ned men det visste vi andra redan om på förhand eftersom riksdagsledamoten ej begått något brott.
Frågan är bara när du ska lägga ner din mini-kampanj här i tråden? 😎
Att den unga kvinnans påståenden saknar trovärdighet bevisas dessutom av att åklagaren la ner målet, det hjälper inte att skribenter som du tex sen sitter och gnäller i tråden om att "det gick inte att bevisa något", det är svårt att bevisa något som aldrig ägt rum 😁
Ja det förefaller som om att hela affären utvecklade sig precis så som jag förutspådde från början.
Förundersökningen om brott lades ner eftersom det gått lite för lång tid för att kunna bevisa någonting direkt brottsligt.
Fördelen med anmälan var dock att hans beteende uppmärksammas, vilket är det viktigaste
och nu får han ta konsekvenserna av det hela.
Moderaterna har konstaterat att Hanif Bali mycket riktigt agerat på ett olämpligt och omdömeslöst sätt.
De har förmodligen framfört till Hanif Bali att de helst ser att han avgår som riksdagsledamot efter mandatperiodens slut.
Antingen avgår han frivilligt eller så tvingas de peta honom, men de önskar man givetvis helst slippa göra öppet.
Hanif Bali annonserade därför på sin Facebook att han förmodligen inte kommer att ställa upp för omval.
Det anser jag vara fullt rimligt och rätt och jag hoppas han nu funderar över sitt beteende och sina dåliga beslut
och att han förhoppningsvis efter självrannsakan kan förstå hur han kan undvika hamna i liknande situationer i framtiden.