Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Tycker jag svarade men om du inte ser svaret är det upp till dig. Det är inte att skydda - det är att beröva det mest basala. Tror du vårdpersonalen avstod från sociala sammankomster etc. Hur många anhöriga gjorde det då rimligen är i en åldersgrupp som redan gör att de har få sociala kontakter.
Du har rätt i att Marks tankegångar att få träffa sin mor helt backas upp av mig. Välj att leva 4 månader med din familj - eller 1,5 år utan. För mig är valet givet. Du väljer uppenbart sistnämnda. OM det ens ökat smittan med anhöriga. Troligtvis inte - det har personalen som smittade pga att de hade snoriga barn och åkte kollektivt
Du förstår inte hur många gånger man än förklarar.
I korthet: det är varken
din, eller
MGM:s rättighet att bestämma över hur mycket ni vill riskera till exempel
min mammas liv, på ett äldreboende.
Om man tycker annorlunda som du och till synes MGM, så får man bosätta sig i vildmarken med sin egen mamma och vårda henne själv. Man kan inte bo i ett samhälle, om man är så otroligt vårdslös med andras liv.
Uppenbarligen var MGM ju då exakt lika vårdslös med andras liv i själva bombdådet, (om han nu är rätt person).
Jag blir helt jävla mörkrädd när jag läser dina verklighetsfrånvända inlägg.
Du tänker exakt som en gärningsman av farliga brott. Huvaligen! Hoppas inte du också har bensin och grejer i källarn… 😱