Citat:
Ursprungligen postat av
Negerhjon
Jag tror inte ett skit på dessa iakttagelser.. Gör man en sån jävla sprängning så ser man väl till att va lite längre bort än på innergården... Det där har bara hänt i Lars-Gunnar Wolmesjös sönderalkade hjärna.... Den historien hade gjort sig bättre på Majornas pizzeria eller Västerhus...
En otrolig sprängning. De flesta torde vara i smärre chocktillstånd. Lars Gunnar Wolmesjö 64år reagerar dock som värsta spindelmannen och flyger ur sängen och ut på altanen.. Ser en. misstänkt man och skriker "Vad har du gjort din jävel".... Låter inte så lite efterhandskonstruktion... En helt otrolig smäll och allt vibrerar kraftigt. . Kl är 4.48.. Det regnar intensivt ute och är fortfarande mörkt. Strömmen går.. Folk skriker i panik. Öronen piper av smällen.. Det luktar bränt och betong.. Historien låter onekligen förbättrad från L-G:s sida...
Eftersom hela jakten utgår från de vittnesmål att han var utanför huset efter smällen så jagar polisen nu över land och rike efter honom. Eftersom de inte hittat några som helst spår efter honom så försökte jag tidigare antyda att det kanske är värt leta i spillrorna inne i huset ifall han är där.
Men tiden får utvisa. Jag avstår från att peka ut vittnesmålen som falska, bara konstaterar att polisen har inte kunnat bekräfta några vittnesmål om att ha sett honom här eller där efter bombdådet.
Edit:
Läste nu att även GW Persson är stenhårt inne på att gärningsmannen lyckats gömma sig någonstans. Så hade nog kunnat bli en kul diskussion mellan honom och mig.