2021-10-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det verkar vara en naturlag att alla HB-apologeter måste haka upp sig på två saker:

1. Att det inte är "olagligt" att flörta med eller vilja ha sex med tonåringar
2. Att JAG skulle vara snuskig

Jag har ju aldrig hävdat att det är olagligt, bara att det är olämpligt. Och det håller ju alla med om, det är ju till exempel därför som han fått sparken och därför som han hela tiden påstår att han inte alls var intresserad.
Poängen med att kasta tillbaka anklagelsen på dig, och spekulera i om du är en snuskgubbe, är att pedagogiskt visa dig att vem som helst kan anklagas för det när som helst av vem som helst på vilka grunder som helst.

Vi lever i ett rättssamhälle. Politiker som dömts för brott skall givetvis avgå från sina uppdrag. Men att försöka bena ut vilka som beter sig "olämpligt" gör att all politisk debatttid kommer att upptas av anklagelser och personangrepp till höger och vänster. Kanske borde Kristersson avgå för att jag tror att han tar sin fru i tvåan? Kanske borde Annie Lööf avgå för att jag tycker hon ser ut som hon gillar att bli bunden och piskad? Det blir ju löjligt att hålla på så. Alla dras ned i ett träsk av anklagelser och motanklagelser.

Framkommer det att Hanif Bali gjort något olagligt så skall han lämna sina uppdrag. Att vara en "snuskgubbe", enligt någons godtyckliga personliga moraluppfattning, är inte olagligt. Vi har inte tankelagar. Det finns däremot "snuskgubbe-handlingar" som är olagliga, men såvitt framkommit hittills har Bali inte gjort sig skyldig till någon sådan handling. Därför skall han bedömas utifrån sina politiska åsikter och ingenting annat.
Citera
2021-10-02, 12:38
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej, som jag varit inne på tidigare tror jag inte alls att hon är någon oskyldig liten ängel som blivit förförd av monstret Bali, allt som kommit fram om henne tyder på motsatsen. Samtidigt tror jag inte nödvändigtvis att hon medvetet ljuger eller att hela situationen är påhittad.

Min teori är att hon är rätt sexuellt frigjord, har varit intresserad av HB och han har varit intresserad tillbaka. De har flörtat online och träffats några gånger. Han har varit väldigt intresserad och säkert velat ha sex. Vet inte om de faktiskt har haft det, han kanske ändrade sig, eller så gjorde hon det.

Sedan är det någon som hört om relationen som pushat på henne att anmäla honom, om det är den där Ario så är det väl för att han ogillar invandringskritik, och så har fienderna i M tagit fasta på det för att bli av med Bali.

Så jag tror inte nödvändigtvis att HB varit något rovdjur, men även om det är ömsesidigt så är det helt och hållet olämpligt att ha någon som helst romantisk/erotisk/sexuell relation med en 16-åring. Antingen är han naiv och infantil, och det är illa nog, eller så är han ett gubbslem. I vilket fall så är han inte en lämplig riksdagsman.

Men till syvende och sist är det ju ingen som vet. Och däri ligger problemet. Det går rykten, det viskas och det snackas, men absolut inget är bevisat.

Jag skulle vilja påstå att det som är mest fascinerande i det här är att när han var polisanmäld så var han ondskan själv, och nu när allt lagts ner är han helt rentvådd. Det är liksom svart eller vitt.

Jag håller med dig om att det är olämpligt av 30-åringar att ragga på 16-åringar. Om han gjort det eller inte? Ingen aning. Viskleken fortsätter, samtidigt som min favoritpolitiker är satt av planen mer eller mindre.
Citera
2021-10-02, 12:40
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej det är en lögn.

Så han har inte bett om några bilder. Har de haft kontakt via ett chattapp och vad har de då pratat om?

Kommer han att anmäla henne för förtal?
Citera
2021-10-02, 12:41
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kanske OT i denna tråd. Men vem är den där Ari som ska vara "hjärnan" bakom allt? Och vad har han att vinna på att Hanif avgår? Är det mer av personlig agenda eller?
Om den här Ari är muslimsk aktivist (Sverige SKALL underkasta sig) och högt profilerade Hanif Bali lämnat islam så hittar du säkert motivbilden där. Flickan var bara ett korkat redskap.

Hur mycket M är inblandat i det här kommer att visa sig.
Citera
2021-10-02, 12:41
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej så var det inte enligt åklagaren och de andra tjejerna var bara fantasier det också.
Det var noll substans från början till slut.

Media bryr sig bara att konstatera detta. Ingen uppföljning om häxjakt och förtal.
Citera
2021-10-02, 12:43
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu fick dom ju tyvärr trissvinsten ändå.

Hanif kansiderar inte till valet 2022.

Visst, det blir varmt när man kissar på sig. Men när inte Hanif har M-tvångströjan på sig längre, ja då jäklar ska ni få se på korståg. Fyller min dommedagsbunker popcorn.
Citera
2021-10-02, 12:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fy satan så fult du debatterar.
Här har vänster o sossarna begått character assassination på Hanif. Och fått sitt bakslag = att Hanif inte gjort något brottsligt. Då kan de inte ta det utan måste fortsätta med "öh, öh, de andra brudarna, då?"

Skäms på er, på riktigt!

Du vet naturligtvis inte vad jag skrivit tidigare i tråden. Finns det inga andra tjejer så var det också lögn. Var det en tjej dock bilder så kunde man förmoda att det börjar med oskyldiga bilder och sedan växer det. Men nu finns det inga bilder och ingen chatthistorik.Bara en förstörd karriär. Hoppas han kommer till SD.
Citera
2021-10-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu fick dom ju tyvärr trissvinsten ändå.

Hanif kansiderar inte till valet 2022.

Det var tyvärr ingen trissvinst.

Det var 100% klart oavsett sanningshalten
Citera
2021-10-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det var tyvärr ingen trissvinst.

Det var 100% klart oavsett sanningshalten

Ja visst var det ett försök att manövrera ut bali och ett mycket fult sådant.

Är väl inte ovanligt i politik men M har nu en ganska stark fiende får se vad han hittar på.

Tänker så här - hade han inte haft något bättre på G hade han hållt tyst och tagit riksdagslönen i 4 år till
Citera
2021-10-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du vet naturligtvis inte vad jag skrivit tidigare i tråden. Finns det inga andra tjejer så var det också lögn. Var det en tjej dock bilder så kunde man förmoda att det börjar med oskyldiga bilder och sedan växer det. Men nu finns det inga bilder och ingen chatthistorik.Bara en förstörd karriär. Hoppas han kommer till SD.

Tänk så här - han har något bättre i sikte än riksdagen.
Citera
2021-10-02, 13:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starstuck55
Nja, det är ju egentligen det viktigaste. Om Bali pressat henne att skicka bilder av sexuell natur och hon sedan inte gjorde det så är det (väl?) fortfarande straffbart.
På samma sätt kan det rimligtvis inte vara straffbart om hon hade skickat nakenbilder utan att han alls bett om det.

"Samtliga uppgifter som målsäganden har lämnat under polisförhör har prövats straffrättsligt. Det betyder att åklagaren även prövat om någon annan omständighet i målsägandens uppgifter kan utgöra brott. Åklagaren har inte funnit att så är fallet."

Hade de tolkat det som att han pressade henne på nakenbilder borde de rimligtvis tagit det vidare.

Jag vet inte om det hade varit straffbart, men vad jag förstår så har det inte funnits några uppgifter om att HB efterfrågat någon form av bilder som han sedan inte fått.
Citera
2021-10-02, 13:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vilken brottsrubricering anmälde hon honom för? (Det är en genuin fråga, jag känner inte till den detaljen.)

Förundersökningen gällde utnyttjande av barn för sexuell posering. Jag vet inte om det var hon som angav rubriceringen eller om det var polisen som tog upp anmälan som rubricerade det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in