2021-10-02, 10:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
” Till exempel kommer nu innehåll som hävdar att influensavaccin orsakar infertilitet, eller att sprutor mot mässlingen, påssjuka och röda hund kan orsaka autism, att tas ned.
– Vi tar bort saker som att vaccin är farliga eller orsakar hälsoproblem, att de orsakar autism, cancer, infertilitet eller att de innehåller mikrochip, säger Youtubechefen Matt Halprin till Washington Post.”
Så länge det inte är vetenskapligt visat att MPR-vaccin ger autism, utan tvärt om att det inte ger autism, så är det väl rimligt att plocka ner sådan desinformation kan jag tycka.
Conclusions and Relevance In this large sample of privately insured children with older siblings, receipt of the MMR vaccine was not associated with increased risk of ASD, regardless of whether older siblings had ASD. These findings indicate no harmful association between MMR vaccine receipt and ASD even among children already at higher risk for ASD.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2275444

Så länge det inte kan visas att covid-vaccin innehåller mikrochip är det väl rimligt att inte tillåta den typen av desinformation.

I ett osäkert forskningsläge bör givetvis ingendera sida censureras.
Citera
2021-10-02, 11:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Vart i Gbg kan man testa sig Idag lördag och få svar idag eller imorgon? Gällande eventuell pågående infektion. Någon som kan vägleda rätt? Orkar inte sitta på 1177 och gå igenom alla vårdcentraler och se vem som eventuellt har helgöppet och gör tester på helger.

Hittar privatkliniker som gör antigentest mot betalning men dom vill ju inte att man kommer med symtom. Och funkar ens dessa tester om man har symtom?
Hjälp uppskattas.

https://www.expresscare.se/
Citera
2021-10-02, 11:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så länge det inte är vetenskapligt visat att MPR-vaccin ger autism, utan tvärt om att det inte ger autism, så är det väl rimligt att plocka ner sådan desinformation kan jag tycka.
Conclusions and Relevance In this large sample of privately insured children with older siblings, receipt of the MMR vaccine was not associated with increased risk of ASD, regardless of whether older siblings had ASD. These findings indicate no harmful association between MMR vaccine receipt and ASD even among children already at higher risk for ASD.

Så länge det inte kan visas att covid-vaccin innehåller mikrochip är det väl rimligt att inte tillåta den typen av desinformation.

Exakt , det var ju den artikeln jag kommenterade. För det som strider mot aktuell vetenskap i syfte om att påverka andra kan ju få konsekvenser för människor hälsa. Då hävdar jag att plattformarna tar ansvar. Sedan finns det kantbollar såklart som med allt annat !
Citera
2021-10-02, 11:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vart i Gbg kan man testa sig Idag lördag och få svar idag eller imorgon? Gällande eventuell pågående infektion. Någon som kan vägleda rätt? Orkar inte sitta på 1177 och gå igenom alla vårdcentraler och se vem som eventuellt har helgöppet och gör tester på helger.

Hittar privatkliniker som gör antigentest mot betalning men dom vill ju inte att man kommer med symtom. Och funkar ens dessa tester om man har symtom?
Hjälp uppskattas.
Idag kan du säkert inte få provsvar eftersom provet ska skickas till ett labb som ska analysera provet.

Sedan tror jag inte att du kan få svar i morgon heller ens om du betalar flera tusen för snabbt svar.

Normalt verkar det ta 48 timmar att få svar.

Edit
Jag hade fel!
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
https://www.expresscare.se/
Mot betalning kan det gå fort.
Senast redigerad av Surtruten 2021-10-02 kl. 11:21.
Citera
2021-10-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte alls lika vanligt med långtidssymtom för influensa som det är för covid och vi har ingen långtidsforskning för covid. Nada, zip zero. Alla åsikter som framförs om vaccinens långtidseffekter är patetiska i sammanhanget eftersom vi vet precis vad vaccinen innehåller och vad de teoretiska långtidseffekterna av vaccinen är men vi har absolut ingen som helst aning om långtidseffekterna av viruset.
Fast du och jag vet väl inte i vilken utsträckning spanska sjukan, asiaten eller HK-influensan orsakade postvirala symptom?

Prognosen verkar oavsett god. För de flesta går det nog över av sig självt, eller när de vaccineras, eller när de återinfekteras. Socialstyrelsen verkar inte alls oroad.

Och oavsett prognos skulle det inte vara ett problem som hela samhället ska behöva göra personliga uppoffringar för att lösa. Tänk på alla tusentals som invalidiseras i olyckor varje år, whiplash m.m. eller den femtedel av befolkningen som drabbas av psykisk ohälsa under sin livstid. Psykisk ohälsa är ofta ett livslångt handikapp där man kanske aldrig kan återgå till full arbetskapacitet. Man väger ett blåbär mot en vattenmelon när man blåser upp vikten av postvirala besvär efter covid, och prioriterar det över hela samhällets funktion.
Citera
2021-10-02, 11:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast du och jag vet väl inte i vilken utsträckning spanska sjukan, asiaten eller HK-influensan orsakade postvirala symptom?

Vi vet mer om dem än vi vet om covid.

Citat:
Prognosen verkar oavsett god. För de flesta går det nog över av sig självt, eller när de vaccineras, eller när de återinfekteras. Socialstyrelsen verkar inte alls oroad.

Dagen då de vill att barn vaccineras så vet du att de ljuger eller hur.
Citera
2021-10-02, 12:03
Avslutad
Citat:
Idag kan du säkert inte få provsvar eftersom provet ska skickas till ett labb som ska analysera provet.

Sedan tror jag inte att du kan få svar i morgon heller ens om du betalar flera tusen för snabbt svar.

Normalt verkar det ta 48 timmar att få svar.

Edit
Jag hade fel!

Mot betalning kan det gå fort.

Tack till båda för svar.
Var ju dock tre gånger dyrare än denna som jag hittade i centrum. 350kr svar inom 30 min.
https://www.drsvar.se/boka

Ett tips till alla som vill testa sig billigt och få svar snabbt.
Citera
2021-10-02, 12:07
Medlem
Citat:
Vi vet mer om dem än vi vet om covid.

Dagen då de vill att barn vaccineras så vet du att de ljuger eller hur.
Nej, vi vet oändligt mycket mer om covid än om någon tidigare pandemi. Spanska sjukan är det nätt och jämnt att man vet att det var influensan. Det fanns inga PCR-tester, och i princip räknar man dödssiffror med tidningsurklipp.

Det enda skälet att vi vaccinerar barn är för drevet. Om man hade stängt in FHM och Socialstyrelsen i ett rum under hela pandemin, och bara lät dem gå på siffror, så hade vi aldrig haft några nedstängningar, munskydd eller experimentell vaccination av grupper med mycket låg risk för insjuknande.

Det här är 100% ett hysteriskt drev på sociala medier, som numera är statskontrollerade från USA. Medierna tillåter bara åsikter och data som bekräftar att det är rätt att vara hysterisk, i en negativ spiral som skrämmer upp folket och politikerna att flytta målstolparna allt längre för varje dag.
Citera
2021-10-02, 12:12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

De som påstår att det finns mikrochips i vaccinet kan gärna förklara hur de ska få in batterier genom sprutans smala nål.
Nanobatterier hahahaha
Citera
2021-10-02, 12:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, vi vet oändligt mycket mer om covid än om någon tidigare pandemi. Spanska sjukan är det nätt och jämnt att man vet att det var influensan. Det fanns inga PCR-tester, och i princip räknar man dödssiffror med tidningsurklipp.

Jag talar om långtidseffekter. Vi hade överlevande personer att studera i många år. Vi har studerat långtidseffekterna av covid i mindre än två år.

Citat:
Det enda skälet att vi vaccinerar barn är för drevet. Om man hade stängt in FHM och Socialstyrelsen i ett rum under hela pandemin, och bara lät dem gå på siffror, så hade vi aldrig haft några nedstängningar, munskydd eller experimentell vaccination av grupper med mycket låg risk för insjuknande.

Nej, anledningen är att myndigheterna förstår att det finns risker med covid, ex. så ser vi att fertiliteten minskar radikalt hos personer som utvecklar covid.
Citera
2021-10-02, 12:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag talar om långtidseffekter. Vi hade överlevande personer att studera i många år. Vi har studerat långtidseffekterna av covid i mindre än två år.

Nej, anledningen är att myndigheterna förstår att det finns risker med covid, ex. så ser vi att fertiliteten minskar radikalt hos personer som utvecklar covid.
Var ser vi det?
Citera
2021-10-02, 12:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tack till båda för svar.
Var ju dock tre gånger dyrare än denna som jag hittade i centrum. 350kr svar inom 30 min.
https://www.drsvar.se/boka

Ett tips till alla som vill testa sig billigt och få svar snabbt.

Denna?
KAMPANJ Antigentest inklusive reseintyg 349kr. Antigen test including certificate 349 SEK (Answer within 30 min) Ta med ditt pass till besöket
5 min - Första lediga tid idag kl. 12.05
Välkomna till vår mottagning Ni hittar oss på: Kyrkogatan 44 (våning 2) 411 15 Göteborg Vi provtar endast symtomfria personer. Vi utför antigentest inklusive reseintyg för 349 kr, svar inom 30 min elektroniskt till din mail. Mobilt bank-id och svensk personnummer är inte nödvändigt. Obligatoriskt att ta med ditt pass till besöket. Ni når oss på 010-750 06 96 dygnet runt. Vid fler frågor kontakta info@drsvar.se alternativt 010-750 0696 dygnet runt. Betalning sker på plats och tar endast emot kortbetalning alternativt swish. Välkomna! Dölj
Provtar inte personer med symtom.
Utför antigentest som du verkade skeptisk till.

Antigentest kan man köpa på Lidl för för 250:- kronor för 5 test, men då får man inget intyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in