2021-10-02, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det rättsliga definitionen är mer specifik än vanliga människors. Rimligtvis är bilderna inte helt oskyldiga, då skulle hon knappast ens försökt använda dem som bevis, det förstår du ju själv. Det enda som kan konstateras är att de inte är brottsliga.

Ja du kan ju fantisera hur du vill om dessa bilder men smutskasta inte Bali pga dina fantasier.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det rättsliga definitionen är mer specifik än vanliga människors. Rimligtvis är bilderna inte helt oskyldiga, då skulle hon knappast ens försökt använda dem som bevis, det förstår du ju själv. Det enda som kan konstateras är att de inte är brottsliga.

Hon är ju uppenbarligen helt blåst som ljög om att det var nakenbilder trots att åklagaren säger att det inte alls var nakenbilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kanske OT i denna tråd. Men vem är den där Ari som ska vara "hjärnan" bakom allt? Och vad har han att vinna på att Hanif avgår? Är det mer av personlig agenda eller?

Det där kan man spekulera i hur mycket som helst. Någon slags fakta verkar vara:

Han har iransk bakgrund och är (eller har varit) medlem i SSU.

Han har varit ute mycket i sociala medier med aktivt och starkt "hat" mot Hanif Bali.

Han har haft kontakt med MUF-tjejen på sociala medier. Några hävdar även IRL

Han har i flera inlägg det senaste året gått ut med att Hanif ska ha groomat och att det ska orsaka hans fall.

Han tog bort dessa inlägg när tjejen skickade in anmälan.

Huruvida han är hjärnan bakom, uppviglare, påhejare, dålig juridisk rådgivare eller annan valfri beteckning går inte att veta utan mer information.

Det lär finnas ett antal Hanif-hatare som sett och deltagit i dessa diskussionen precis som det fanns påhejare i dialogen med Therese Verdun som också resulterade i en polisanmälan för uppmaning till sexuell posering.

Sen lär det finnas ett flertal inom MUF/M som sugits med i detta och sett chansen att få bort Hanif från riksdagen. Exakt deras roller är det ingen som vet. De kan mycket väl ha kommit in efter anmälan för att göra slut på honom politiskt när de äntligen fick en chans. Någon av dem kan också ha varit med från början.

Det exakta händelseförloppet lär bli svårt att utreda utan befogenheter som polisen har att kolla loggar m m. Många har nog tagit bort sina inlägg i efterhand och vad som sagts i telefoner och IRL lär vi aldrig få veta.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nakenbild påstod hon och det var en lögn från denna mytoman.

Vad är din källa på att hon påstått att han förmådde henne att skicka nakenbild(er)?
Citera
2021-10-02, 12:06
Medlem
Citat:

Som sagt: Visst kan det vara ett duck face i bikini eller en djup urringning som kanske aldrig ens efterfrågats.

Sådana du ser miljoner av när du öppnat Instagram varje dag
Citera
2021-10-02, 12:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, en åklagare ska åtala om den anser att det gå att få den anklagade dömd. Den bedömningen gör inte åklagaren.

Givetvis har åklagaren tagit del av hennes historia, och skulle hon påstått att HB exempelvis misshandlat eller våldtagit henne så skulle man antagligen öppnat en utredning också för det. Men nu har några sådana uppgifter inte framkommit, så den nedlagda utredningen avser endast utnyttjande av barn för sexuell posering.

Det var ju det jag skrev, om åklagaren hade trott att det kunde bli fällande dom ska hon åtala men nu blev inte ens Bali misstänkt. Det är alltså inget gränsfall.

Ska du backa om din förra lögn som jag motbevisade eller ska du fortsätta ducka för den?
Citera
2021-10-02, 12:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja visst men här är det ju som jag skrev helt ogrundade anklagelser.

Visst hade det moraliska läget varit en annan om Bali tex varit otrogen Mot sin gravida sambo med en 15 åring och haft sex och erkänt detta men att det inte var brottsligt. Fast så var inte fallet

Om anklagelserna ur hennes perspektiv var ogrundade vet vi inte. Beror på bilderna och sammanhang. Men det utgjorde med all säkerhet inte sexuell posering.
Citera
2021-10-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja du kan ju fantisera hur du vill om dessa bilder men smutskasta inte Bali pga dina fantasier.
Du måste lära dig skilja på fantasi och teori. Jag tycker helt enkelt att det verkar rimligare att bilderna har någon sexuell laddning än att de inte har det. Det har liksom ingenting att göra med min fantasi. Om jag nu ville fantisera om något skulle jag inte göra det i en flashbacktråd.
Citera
2021-10-02, 12:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad är din källa på att hon påstått att han förmådde henne att skicka nakenbild(er)?

https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/ovriga-dokument/am-132330-21_bea_33_1_1.pdf

Informationen i media kommer från hennes berättelse och enligt åklagaren så påstods det att det var nakenbilder som hade skickats men åklagaren säger att det inte alls var några nakenbilder.
Citera
2021-10-02, 12:08
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det där kan man spekulera i hur mycket som helst. Någon slags fakta verkar vara:

Han har iransk bakgrund och är (eller har varit) medlem i SSU.

Han har varit ute mycket i sociala medier med aktivt och starkt "hat" mot Hanif Bali.

Han har haft kontakt med MUF-tjejen på sociala medier. Några hävdar även IRL

Han har i flera inlägg det senaste året gått ut med att Hanif ska ha groomat och att det ska orsaka hans fall.

Han tog bort dessa inlägg när tjejen skickade in anmälan.

Huruvida han är hjärnan bakom, uppviglare, påhejare, dålig juridisk rådgivare eller annan valfri beteckning går inte att veta utan mer information.

Det lär finnas ett antal Hanif-hatare som sett och deltagit i dessa diskussionen precis som det fanns påhejare i dialogen med Therese Verdun som också resulterade i en polisanmälan för uppmaning till sexuell posering.

Sen lär det finnas ett flertal inom MUF/M som sugits med i detta och sett chansen att få bort Hanif från riksdagen. Exakt deras roller är det ingen som vet. De kan mycket väl ha kommit in efter anmälan för att göra slut på honom politiskt när de äntligen fick en chans. Någon av dem kan också ha varit med från början.

Det exakta händelseförloppet lär bli svårt att utreda utan befogenheter som polisen har att kolla loggar m m. Många har nog tagit bort sina inlägg i efterhand och vad som sagts i telefoner och IRL lär vi aldrig få veta.

Okej. Vad dumt om M vill bli av med honom. Det kan försvinna nån procent till SD C KD.
Citera
2021-10-02, 12:11
Medlem
Tänker högt här
Den brottsmisstanken som är framförd " Utnyttjande av barn för Sexuell Posering "
Är en specialare som inte en ung tjej under 18 kan lista ut själv. Med nerver nog att skena till Snuten med.
Det ger ju som jag ser det skäl tro att det kan vara ngn annan som föst fram henne till Polisen
Är inte själv riktigt framme vid konspirationen men inte helt uteslutet. Jiddrat med pamparna i Partiet ( eller andra ) klart det kan bli ett Tjyvnyp

eller
Å andra sidan har jag själv Polisanmält direkt vid brott .. Jag har läst på mm mm .hyfsat framme själv ..
Jag har ingen aning om vad Brottsrubriceringen är i den Tjocka Blåa Boken .. Jag beskriver skeendet och sedan hittar experterna Gummiparagrafen ..Dom skriver ju den ..Det vet ju inte jag som verksam i andra områden vad det kan heta.

Utredningen menar jag är kass
Bevisningen ?? ( HB Har )
Generaliseringen ?? ( Finns det andra fall ?? )
Partiets utredning ( där partiet har tillgång till MUF samt damernas beskrivning )
HB s elektronik spår
Vem har väglett tjejen i detta sammanhanget ..Föräldrars version ???

Åklagaren har sett en bild och det påstås skickats en till från anmälaren.
Såvitt jag förstår är sexuella Böjelser inget man kan " Botas " från
Bög igår så bög idag pedofil igår så pedofil idag..
Så internet trafiken eller hur nu bilderna överförts ..Elektronik spåret ... kan det finnas ett helt kartotek med bilder av
Hemskt slag ..Bilder kan vidare förts vidare till andra

Men vad jag vet behöver inte Åklagaren vara okunnig om Huruvida bilder skickats eller inte
Man vet avsändaren ---Man vet mottagaren ---en bild har Kommit fram
Då tar man HB s dator eller Telefon I Beslag öppnar den ser vad böjelser och bilder som finns har kommit
Skall man skoja lite i mappen " Lolita "
Vägrar han medverka i Utredningen löser så att säga Katapultstolen ut --- framför allt när han säger att bevisningen finns.
Kass utredning --- Kass Parti prestation ..Vore det / Är det en Konspiration kan resten av bilderna komma 3 veckor innan valet ... på Aftonbladets löpsedel " Gottebor " Outsmarted sig själva kan dom pausa klart sin utredning sedan
och hitta ny partiledare
Citera
2021-10-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Tror du att du är en diktator som kan bestämma vilka som får diskutera i denna tråd?
Nej, hade jag varit diktator hade ju autistarmén med dig i spetsen blivit portad för länge sedan. Nu kan jag bara vädja. Och jag förstår inte varför ni är kvar, rättsfallet är avgjort. Moral är ju irrelevant för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in