2021-10-01, 14:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Välkomna till uptober mina damer och herrar. Tror ni vi sätter ett nytt ATH redan denna månad?
Jag är övertygad om det och hade blivit besviken om så inte sker. Dock bygger det på någon stor nyhet om q3-rapporterna eller etf.
Citera
2021-10-01, 18:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Välkomna till uptober mina damer och herrar. Tror ni vi sätter ett nytt ATH redan denna månad?
Det återstår att se, tycker mest att det var oerhört skönt att 40k-zonen höll som stöd.
Citera
2021-10-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Oktober är här. Time for take off!

Jag har köpt mer nu under dippen. Har inte mer fritt kapital att stoppa in. Tänkte sitta på händerna nu.

100k-150k i år. 300k nästa år.

✋🏻

Hösten ser jävligt ljus ut just nu,
t.ex. med tanke på inflationen i Tyskland. Ett bra skydd mot inflation är så klart Bitcoin

https://edition.cnn.com/2021/10/01/business/germany-inflation-eurozone/index.html

Nya ETF'er i USA, etc.
Citera
2021-10-02, 00:04
Medlem
Papper1512s avatar
Kina förbjuder krypto. Btc skakar det av sig och pumpar.

Är inte detta en bull market så vet jag inte vad som är en bull market. Bågen har spänts i flera månader. Nu är det dags.
Citera
2021-10-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Ursäkta, jag uttrycker mig fel. Bitcoin på väg mot 30k inom två veckor. Jag blatte.
Och indikatorn visade visst rätt, det började rasa inom 2 veckor. Fortsättning följer
Självklart instarasar inget. Alltid nån som köper dippen.

Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Tycker Bitcoin, tekniskt sett, ser riktigt motbjudande ut nu Bitcoins kurs

Hmm... hur går det gubbs
Citera
2021-10-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Hmm... hur går det gubbs

Vi lär aldrig se han mer i denna tråd, speciellt inte med en kommentar om vad för "indikator" han använde sig av.
Citera
2021-10-02, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
📈 BTC rusar i dag från $44k till över 47k nu. Ser vi 50k+ före helgen är över? Några som köper mer nu? Jag är numera tveksam till 200k i år men 100k verkar fortfarande möjligt
Det här går snabbare upp än vad jag trodde.
$48k nyligen vid midnatt.
Om vi spräcker $50k inom en vecka då känns $100k i år närmast oundvikligt.
Citera
2021-10-02, 04:41
Avslutad
Citat:
Det här går snabbare upp än vad jag trodde.
$48k nyligen vid midnatt.
Om vi spräcker $50k inom en vecka då känns $100k i år närmast oundvikligt.

Mycket möjligt att vi ska upp betydligt mer än så ...
Citera
2021-10-02, 07:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Mycket möjligt att vi ska upp betydligt mer än så ...
Förväntningarna ifrån hela crypto-communityt är hypade till max inför resten av året och början av 2022. Det i sig är inte särskilt förvånande med tanke på att det är under den här fasen av marknadscykeln som dom assymetriska vinsterna har kommit historiskt. Jag tror att den största utmaningen vi står inför är att hantera den enorma pressen ifrån säljknappen när vi ska navigera en marknad som närmast kan liknas vid en berg och dalbana för att den är så dopad på steroider tack vare allt hävstångskapital. Nästa våg av kaskad-likvideringar kommer att bli ett vägskäl för många. Känner stor upprymdhet över att få bevittna den kommande bull-fasen i realtid.
Citera
2021-10-02, 10:01
Medlem
boriss avatar
Citat:
Hösten ser jävligt ljus ut just nu, t.ex. med tanke på inflationen i Tyskland. Ett bra skydd mot inflation är så klart Bitcoin

Nope, bitcoin skyddar inte mot inflation eftersom det inte är bundet till något fysiskt. Det kan falla hur lågt som helst.
Citera
2021-10-02, 10:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Nope, bitcoin skyddar inte mot inflation eftersom det inte är bundet till något fysiskt. Det kan falla hur lågt som helst.

Det enda som kan falla hur lågt som helst är värdet på fiat-valutorna runt om i världen. Bitcoin är skyddad av ett decentraliserat nätverk och har ett inprogrammerat inflationsskydd i form av halveringar. Desseutom är det en tillgångsklass med ett så kallat fixed supply, vilket innebär att det aldrig kommer att existera mer än 21 miljoner coins.
Senast redigerad av hazenectar 2021-10-02 kl. 10:24.
Citera
2021-10-02, 11:22
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det enda som kan falla hur lågt som helst är värdet på fiat-valutorna runt om i världen.

När fiat-valutorna kraschar kommer inte längre folk vara särskilt pigga på att hålla i en annan abstrakt konstruktion utan fysisk backning. Även om det finns en (godtyckligt vald) begränsad mängd av hittepåvalutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in