2021-09-10, 16:32
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag tror på det fundamentala. Oavsett länk

jag litar uteslutande på fundamentan i det här fallet, vågteorier och teknisk analys är precis som du säger underordnat on-chain datan. Är inte det minsta orolig och tänker hålla i mina bitcoin med järnhand.
Citera
2021-09-10, 16:34
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
jag litar uteslutande på fundamentan i det här fallet, vågteorier och teknisk analys är precis som du säger underordnat on-chain datan. Är inte det minsta orolig och tänker hålla i mina bitcoin med järnhand.

Enligt många som ägnar sig åt teknisk analys så såg det rätt dystert ut i juli innan kursen vände skarp uppåt vilket var helt i enlighet med fundamentan.
Citera
2021-09-10, 19:05
Avslutad
Boom här kom svaret som man kan ge alla som hävdar att BTC är en bubbla och att BTC kommer att gå till noll.

https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1436337837553639450
Citera
2021-09-10, 20:41
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Boom här kom svaret som man kan ge alla som hävdar att BTC är en bubbla och att BTC kommer att gå till noll.

https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1436337837553639450

Regeringar är livrädda, respekterade investerare talar gott om bitcoin, en massa institutioner har köpt, tror man att bitcoin fortfarande är en bubbla så är man som killen i videon säger bortom all räddning.
Citera
2021-09-12, 16:09
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Good night sweet prince. Raset min indikator förutsåg har börjat.
Citera
2021-09-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Btcusd under 30k inom två veckor skulle jag tippa på.
Exakt samma indikator som visade sig förra gången börjar bli tydlig.

Vilken avslöjar jag om 2 veckor.

Låt höra vilken indikator som visade så pass fel.
Citera
2021-09-12, 19:11
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Låt höra vilken indikator som visade så pass fel.
Ursäkta, jag uttrycker mig fel. Bitcoin på väg mot 30k inom två veckor. Jag blatte.
Och indikatorn visade visst rätt, det började rasa inom 2 veckor. Fortsättning följer
Självklart instarasar inget. Alltid nån som köper dippen.
Citera
2021-09-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Ursäkta, jag uttrycker mig fel. Bitcoin på väg mot 30k inom två veckor. Jag blatte.
Och indikatorn visade visst rätt, det började rasa inom 2 veckor. Fortsättning följer
Självklart instarasar inget. Alltid nån som köper dippen.

Okej, men kan vi iaf få se indikatorn som du lovade?
Citera
2021-09-14, 14:13
Medlem
hazenectars avatar
Vad tror ni andra i tråden om Willy Woos hypotes om att den nuvarande marknadscykeln kan komma att bli trendbrytande i form av att "kraschen" i slutet av bullmarknaden uteblir eller inte alls blir lika svår?

Han medverkade i en podcast nyligen med Nathalie Brunell och pratade då om att fler och fler coins har hamnat i hodl-händer och att halveringen i fjol kraftigt har reducerat inflödet av nya coins på marknaden vilket potentiellt skulle kunna leda till att 4-års cyklerna som vi känner dom snart kan tillhöra det förgågna.
Jag tror att han är inne på något, mängden nya investerare som hittar till blockkedjan ökar i snabbare takt än när vi fick tillgång till internet, och det i kombination med att tillgången på coins bara minskar ur ett makro-perspektiv borde ju rimligtvis peka i riktningen Willy är inne på.

Frågan som jag ser det är om det kommer att inträffa redan den här marknadscykeln eller om det är mer sannolikt att det kanske ändå kommer att dröja till nästa som sträcker sig till 2026.
Senast redigerad av hazenectar 2021-09-14 kl. 14:18.
Citera
2021-09-14, 17:20
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vad tror ni andra i tråden om Willy Woos hypotes om att den nuvarande marknadscykeln kan komma att bli trendbrytande i form av att "kraschen" i slutet av bullmarknaden uteblir eller inte alls blir lika svår?

Han medverkade i en podcast nyligen med Nathalie Brunell och pratade då om att fler och fler coins har hamnat i hodl-händer och att halveringen i fjol kraftigt har reducerat inflödet av nya coins på marknaden vilket potentiellt skulle kunna leda till att 4-års cyklerna som vi känner dom snart kan tillhöra det förgågna.
Jag tror att han är inne på något, mängden nya investerare som hittar till blockkedjan ökar i snabbare takt än när vi fick tillgång till internet, och det i kombination med att tillgången på coins bara minskar ur ett makro-perspektiv borde ju rimligtvis peka i riktningen Willy är inne på.

Frågan som jag ser det är om det kommer att inträffa redan den här marknadscykeln eller om det är mer sannolikt att det kanske ändå kommer att dröja till nästa som sträcker sig till 2026.
Jag tror inte det. Även Dan Held har talat om super cycle. Jag tror på S2F, inte S2FX och att det cykliska kommer likna föregående cykler även denna gång. Nästa cykel tror jag kan bli annorlunda.

De som pumpar btc måste pumpa högre än S2F för att S2F ens ska uppnås nu när den är vedertagen.

Tror vi kan nå 200-300k denna cykeln för att sedan dumpa till 50k igen som blir botten för nästa runda.

Själv funderar jag på att ta en del profit på vägen upp.
Citera
2021-09-14, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag tror inte det. Även Dan Held har talat om super cycle. Jag tror på S2F, inte S2FX och att det cykliska kommer likna föregående cykler även denna gång. Nästa cykel tror jag kan bli annorlunda.

De som pumpar btc måste pumpa högre än S2F för att S2F ens ska uppnås nu när den är vedertagen.

Tror vi kan nå 200-300k denna cykeln för att sedan dumpa till 50k igen som blir botten för nästa runda.

Själv funderar jag på att ta en del profit på vägen upp.

Har pumpat in flera 100K SEK i BTC och ETH vardera. Kommer fr o m nu att ta ut all uppgång som profit fram till nästa björnmarknad.
Kommer även att casha ut en hel del av mina investerade pengar i december för säkerhets skull. Så ser planen ut i skrivande stund iaf.
Citera
2021-09-14, 20:41
Medlem
Citat:

Svårt att veta. Tror jag hedgar o säljer 50% och sparar 50%.
Blir det en sedvanlig 80% price correction så har jag kapital att köpa in lägre, blir det inte det så har jag en del kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in