Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Vad tror ni andra i tråden om Willy Woos hypotes om att den nuvarande marknadscykeln kan komma att bli trendbrytande i form av att "kraschen" i slutet av bullmarknaden uteblir eller inte alls blir lika svår?
Han medverkade i en podcast nyligen med Nathalie Brunell och pratade då om att fler och fler coins har hamnat i hodl-händer och att halveringen i fjol kraftigt har reducerat inflödet av nya coins på marknaden vilket potentiellt skulle kunna leda till att 4-års cyklerna som vi känner dom snart kan tillhöra det förgågna.
Jag tror att han är inne på något, mängden nya investerare som hittar till blockkedjan ökar i snabbare takt än när vi fick tillgång till internet, och det i kombination med att tillgången på coins bara minskar ur ett makro-perspektiv borde ju rimligtvis peka i riktningen Willy är inne på.
Frågan som jag ser det är om det kommer att inträffa redan den här marknadscykeln eller om det är mer sannolikt att det kanske ändå kommer att dröja till nästa som sträcker sig till 2026.
Jag tror inte det. Även Dan Held har talat om super cycle. Jag tror på S2F, inte S2FX och att det cykliska kommer likna föregående cykler även denna gång. Nästa cykel tror jag kan bli annorlunda.
De som pumpar btc måste pumpa högre än S2F för att S2F ens ska uppnås nu när den är vedertagen.
Tror vi kan nå 200-300k denna cykeln för att sedan dumpa till 50k igen som blir botten för nästa runda.
Själv funderar jag på att ta en del profit på vägen upp.