2021-10-02, 08:45
Medlem
e_peppes avatar
Varför hittar jag inte Mark på lexbase, han är väl dömd tidigare?
Citera
2021-10-02, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Men han har ju bombat huset som ägs av fastighetsägaren han är arg på. De missar nu stora hyresintäkter och måste dessutom renovera alla skador som uppstått.
Jojo. De får nog ut en del på försäkringen. Sedan kan man riva skiten och bygga moderna bostadsrätter som kostar multum.
Citera
2021-10-02, 08:50
Medlem
Inledningsvis så fick väl polisen information om att mannen setts utanför huset efter explosionen eller före eller inte alls. Det är lite lustigt hur viktig information är för alla efterföljande aktiviteter.

Frågan jag ställer mig är om man har genomsökt huset?

Ifall han är gärningsmannen är det inte osannolikt att han begick självmord i samband med explosionen och därför bör man nog försöka leta efter spår av kroppsdelar inne i huset. Explosionen och även branden verkar ha varit tillräckligt stark för att man inte kommer att hitta en hel kropp.

Isåfall faller alla pusselbitar på plats att man inte hittar mannen och det är ju onödigt leta över hela landet om han kanske är kvar i huset.
Citera
2021-10-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
Varför hittar jag inte Mark på lexbase, han är väl dömd tidigare?
Nej, han är inte dömd sen innan.
Citera
2021-10-02, 08:57
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Änggårdsbergen bakom Botaniska borde vara ett bra område att söka i. Mitt tips...

Änggårdsbergen är en av troliga platser. Tror du dom har hjärna nog att söka där? Man undrar med dagens kår.
Citera
2021-10-02, 09:00
Medlem
Han har nu lyckats hålla sig undan i 4 dygn. Gestapopolisen vet nog inte var dom skall leta. Hur skarpa är hjärnorna?
Citera
2021-10-02, 09:03
Medlem
En granne ska ha sett honom efter explosionen. Han försvann snabbt från platsen när han blev upptäckt.
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Inledningsvis så fick väl polisen information om att mannen setts utanför huset efter explosionen eller före eller inte alls. Det är lite lustigt hur viktig information är för alla efterföljande aktiviteter.

Frågan jag ställer mig är om man har genomsökt huset?

Ifall han är gärningsmannen är det inte osannolikt att han begick självmord i samband med explosionen och därför bör man nog försöka leta efter spår av kroppsdelar inne i huset. Explosionen och även branden verkar ha varit tillräckligt stark för att man inte kommer att hitta en hel kropp.

Isåfall faller alla pusselbitar på plats att man inte hittar mannen och det är ju onödigt leta över hela landet om han kanske är kvar i huset.
Citera
2021-10-02, 09:04
Medlem
Citat:
Men han har ju bombat huset som ägs av fastighetsägaren han är arg på. De missar nu stora hyresintäkter och måste dessutom renovera alla skador som uppstått.

Han kanske kände ”om inte jag får bo där ska ingen annan det heller”?
Senast redigerad av Grantoppen2 2021-10-02 kl. 09:08. Anledning: Felskrivning
Citera
Medlem
Det finns ju massor av kolonistugor som troligtvis ingen är i just nu. Han ligger väl i en sån. Finns ju en by inte så långt därifrån mot Mariaplan.
Citera
Medlem
Citat:
En granne ska ha sett honom efter explosionen. Han försvann snabbt från platsen när han blev upptäckt.

Ja, nu agerar man helt och hållet efter detta vittnesmål. Men framtiden får komma med svaret.
Citera
2021-10-02, 09:06
Medlem
Det har ändå drabbat hyresvärden, som han varit i fejd med. Om du läst vad jag kommenterade hade du förstått vad jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jojo. De får nog ut en del på försäkringen. Sedan kan man riva skiten och bygga moderna bostadsrätter som kostar multum.
Citera
2021-10-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Skapar polisen en gärningsmannaprofil - är det inte omöjligt att nå en rimlig slutsats om var han befinner sig.
Ett intrikat pussel.

Redan av de vettiga inläggen här - tex. grannars betraktelser om GMs beteende, rutiner, reaktioner i olika typer av situationer, och historia - kan vi dra slutsatsen, att:

Han är noggrann, metodisk och planlagd - inte impulsiv
Han har vissa hangups - tex. Auktoriteter
Han är trängd och desperat
Han har ett avvikande känsloliv
Han har ett avvikande tankemönster
Han har en koppling till Chalmers, möjligen arbetat med samordning av fartygsfrakter.
Han har behov av att framstå som framgångsrik, för att kompensera för de avvikelser han har och att han misslyckats i flera avgörande delar av livet (arbete, självständighet, kärkeksliv, socialt liv, osv).
Han följer efter antagonister, såväl som grannar - tom. in i affärer
Han är i en mkt svår livssituation, som han aldrig mognat till att lösa som en normal man

Tänker att polisen får leta gömställe utifrån hans psykologiska profil. Om han nu är i livet, vill säga. Lite tveksamt, skulle jag tro.

Ja… men det måste vara jättesvårt? Man gömmer väl sig inte någonstans som kan kopplas till en? Han kanske valde random ort på en karta? 🤷🏻‍♀️ Problemet kommer väl då när pengarna tar slut… då dyker han kanske upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in