2021-10-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jo det ska det vara, problemen börjar vid envarsgripanden eller om man försvårar polisens arbete.

Blir gärna rättad av aktiva poliser om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är bara att åka dit. Varför skulle det inte vara lagligt? Se till att du åker miljövänligt.

Haha! Miljövänligt är bra :-)
I lagtexten står det att om det misstänkta brottet riskerar fängelse, och och den misstänkte är på flykt, är envarsgripande lagligt: https://www.aklagare.se/ordlista/e/envarsgripande/
Citera
2021-10-02, 07:47
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag tänkte åka till Gbg för att leta efter honom. Är det lagligt att leta efter en misstänkt?

Och som Pelle mycket riktigt påpekar har ditt knä ’bara råkat träffa hans ansikte’ om du hittar honom.
Citera
2021-10-02, 07:53
Medlem
Tack ska nog åka om några timmar.

Han gillar ju båtar enligt hans vän. Så kanske gömmer han sig i en båt/husbåt?
Citera
2021-10-02, 07:55
Medlem
mjohan84s avatar
Stackars människa... denna pandemi (mass-psykos) har gjort många galna
Citera
2021-10-02, 08:08
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Tack ska nog åka om några timmar.

Han gillar ju båtar enligt hans vän. Så kanske gömmer han sig i en båt/husbåt?

Suckarnas kaj går nog att bryta sig in i en båt vid utan att någon märker.
Jag tycker han verkar ganska planerad så jag tror han fixat ett svartkontrakt och sitter och trycker någonstans. Vore ju festligt om han gömmer sig på Brunnsgatan eller nåt.
Citera
2021-10-02, 08:22
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Har du nåt mer exempel på detta än denna stolle?
Citera
2021-10-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valskungen
Noterar att det inte har gått sönder några fönster på innergården, inte ens där det brunnit som värst om man skall tro sotmärken på väggen. På framsidan ut mot Sveaplan har det gått sönder en hel del men det tycks mig vara efter branden, inga fönster i lägenheter är sönder vad jag kunnat se. Smällen beskrevs som oerhört stor men jag tolkar det som om det i första hand är brandskador på utsidan samt inne i lägenheterna. Man har satt upp stöttor i entrén intill Udéns sport och om nu fastigheten är i riskzonen att rivas som vissa spekulerat i borde insidan av huset vara i ett bedrövligt skick. Har explosionen överdrivits? Tycker det verkar konstigt att inga fönster är sönder.
Det är sprickor i hela huset..rökskador..vattenskador..brandskador.
Detta kommer att kosta multum att återställa.
Citera
2021-10-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är ju egentligen ett ganska osannolikt sammanträffande. GM har ju varit upprörd för att han inte fick träffa mamman under pandemin. Men nästan samma dag som explosionen så skulle ju alla restriktioner tas bort. Men ändå gjorde han detta för att han skulle vräkas samma dag. Hade han bara väntat någon dag så borde han ha fått träffa sin mamma. Men de hade redan sagt farväl.

Annat mystiskt: Ingen verkar veta varifrån hoten mot mammans boende kommer. Men hur kan det vara möjligt. Polisen åkte ut och spärrade av. Sedan säger man att det inte har inkommit några hot.
Polisen verkar även tvivla på vittnen som påstår sig ha sett ML på väg från byggnaden efter händelsen. Vi har ju ett par här på tråden som bedyrar att de har sett honom, men de kanske inte har talat med polisen.
Citera
2021-10-02, 08:40
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Well vi får se vad dom får fram, den där 63 åriga terroristen som hade mer sprängkraft än Fontainebleau som åkte för någon vecka sedan utan att ha hunnit spränga något var högervriden Flashback tomte. Tror nog att det här kommer visa samma sak. Hatet är på ett annat vis i högersammanhang det ser vi på alla massor med bombningar SD-incels utför.
Behöver inte vara så. De flesta incels som jag vet är vänsterfjollor som går i palestinasjal.

Och termen incel har jag fått med utav hatspridare(vänstertomtar och feminister) Och då hade jag sex för 5 minuter sedan. Ni har bara tragisk argumentationsteknik och framkallar bara ilska med era etiketter, som dessutom är falska.

Mannen är en polsk sosse. Tänk dig Lech Walesa och du hittar rätt.
Citera
2021-10-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Instämmer. Jag hade inte heller accepterat att inte få träffa min anhörige på boende under pandemin. Snarare är jag förvånad över hur så många nickedockor förlorade värdefulla månader med sina älskade utan protestera. Rent av aldrig fick ta avsked. Tycker han låter sundare än majoriteten gällande reaktionen i den frågan

Fast det var ingen som hindrade honom att besöka henne! Men hann följde inte reglerna med handsprit, munskydd, avstånd och plexiglas mellan.
Inte ens när han följt efter personalen och vrålat blev han hindrad, utan en vakt följde honom bara upp och ner.
Citera
2021-10-02, 08:41
Medlem
Men han har ju bombat huset som ägs av fastighetsägaren han är arg på. De missar nu stora hyresintäkter och måste dessutom renovera alla skador som uppstått.
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Udda beteende, på så vis att man kan tycka han borde gjort dådet mot fastighetsbolaget som skulle vräka, vårdhemmets ägares kontor då han var hatisk mot det, eller nån myndighet, kommunkontor. Menar; nu slog han mot de små människorna. Hade varit mer logiskt i det sjuka beteendet att spränga kåken om flera grannar anmält och eller trakasserat honom o morsan.
Citera
2021-10-02, 08:43
Medlem
Citat:
Jag tänkte åka till Gbg för att leta efter honom. Är det lagligt att leta efter en misstänkt?

Änggårdsbergen bakom Botaniska borde vara ett bra område att söka i. Mitt tips...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in