2021-10-02, 02:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de nuvarande är alla gamla nyliberala Reinfeldtare som bara låtsas ha blivit lite invandringskritiska. Ulvar i fårakläder. Uffe är lite som när S utsåg Mona Sahlin till partiledare. Han har jobbat längst i firman liksom så då skall han ha befordran!

Men jag måste vara ärlig och säga att jag är Sverigedemokrat så jag hoppas M fortsätter klanta sig så att moderatväljare röstar SD istället. Och där kan Bali hjälpa oss genom att nu syna sina falska, hycklande partikamrater!

Det skulle bli ett rejält antiklimax för vänstertrollen om detta på sikt leder till ett ledningsskifte i M där alla Reinfeldtare sopas bort och ersätts med Bali + Sonesson och andra som de tillsätter.

Sker inte det är det gott nog om M går sotdöden till mötes under den nuvarande ledningen.
Citera
2021-10-02, 02:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Varför berättar inte åklagaren att han inte begärt det? Varför bara berätta om bildernas innehåll?

Därför att bilderna inte skulle vara brottsliga att begära. Det tjejen klagar på är inte olagligt. Därför är det inte intressant juridiskt om Bali begärt dem. Tänk dig att någon säger du har sålt knark till dem. Det är olagligt. Men de analyserar preparatet och det är bara godisbilar. Då spelar det ingen roll om du sålt dem eller inte för det är inte olagligt att sälja godisbilar. D.v.s. oavsett om Bali begärt bilderna så är det inte olagligt och har inte med åklagaren att göra. Notera att Bali inte ens har kallats till förhör. Det är inget brott begånget att förhöra om.
Citera
2021-10-02, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
HB har vad jag vet inte kommenterat om han efterfrågat bilder eller ej. Däremot nekar han till att ha efterfrågat bilder som är opassande.

Enligt henne har han efterfrågat bilder. De bilder hon sedan visade upp respektive beskrev utgjorde i lagens mening inte sexuell posering.

Jag menar att hon är trovärdig. Men som jag skrev så vet vi inte. Det kan vara så att hon ljuger.

Rätt så mycket pekar väl på att hon ljuger och ville nita dit honom?

Nu misslyckades denna onda plan och riksdagsledamoten är friad.

Frågan är bara om den unga kvinnan känner någon ånger och skuld över att hon medverkade i media och anmälde honom trots att hon visste att han var oskyldig?
Citera
2021-10-02, 02:52
Medlem
Mycket tragiskt för Hanif Bali och för M som förlorar sin störste megafon för borgerlig politik, om han står fast vid sitt besked att han inte ställer upp för valet 1922.

Hanif Bali är inte ensam om att drabbas av liknande utspel, men han kommer självklart att klara sig i framtiden med den kompetens och kämparglöd samt stöd från sina väljare.
Citera
2021-10-02, 03:01
Medlem
kato85s avatar
Inte förvånad att det sker sådant ränksmideri inom Moderaterna. Ingen moral där.
Tycker ärligt synd om Hanif Bali, han är värd ett bättre parti.
Citera
2021-10-02, 03:02
Medlem
svampsubbas avatar
Den här Hanif Baligate är inte avslutad på något vis, det kommer säkert fakta och bevis som gör att allt vänder igen. Hanif Bali har tillräckligt med kapacitet för att sänka sin egen person, gång på gång har han bevisat det under sina mandatperioder i riksdagen. Bristande omdöme är hans eviga mantra och det gynnar inte politken i Sverige, det CV som uppvisats talar för ett politiskt självmord.
Citera
2021-10-02, 03:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Den här Hanif Baligate är inte avslutad på något vis, det kommer säkert fakta och bevis som gör att allt vänder igen. Hanif Bali har tillräckligt med kapacitet för att sänka sin egen person, gång på gång har han bevisat det under sina mandatperioder i riksdagen. Bristande omdöme är hans eviga mantra och det gynnar inte politken i Sverige, det CV som uppvisats talar för ett politiskt självmord.

Tvärtom är han en av de få i M som har ett bra omdöme.
Att vänstertroll tycker tvärtom bekräftar enbart hur bra han är.
Citera
2021-10-02, 03:08
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Mycket tragiskt för Hanif Bali och för M som förlorar sin störste megafon för borgerlig politik, om han står fast vid sitt besked att han inte ställer upp för valet 1922.

Hanif Bali är inte ensam om att drabbas av liknande utspel, men han kommer självklart att klara sig i framtiden med den kompetens och kämparglöd samt stöd från sina väljare.
Nu är det enligt Hanif Bali själv personer inom M som stått bakom smutskampanjen, så du bör inte fälla några tårar för de som ligger bakom detta.
Citera
2021-10-02, 03:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag tror nog snarare de har all anledning att vara ganska belåtna och nöjda.

Hanif Bali föll på eget grepp och kommer förmodligen inte att kunna kandidera som riksdagsledamot nästa mandatperiod.

Många inom Moderaterna förefaller ha tappat tålamodet med honom och allt han ställer till med
och all den oönskade uppmärksamhet som partiet drabbas av till följd.
Vad många moderater inte fattar är att Hanif Bali är deras bästa öra mot den riktiga världen.
Han ensam har mer stöd än hela resten av partiet, som nu visat sig vara falskspelande hycklare.

De borde plocka fram instigatören, kasta ut henne och böna och be Hanif Bali att ställa upp för valbar plats till riksdagen.
Annars lär de tappa flera procentenheter före valet.
Citera
2021-10-02, 03:13
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Han är inte där för att plocka guldstjärnor i kanten av den patologiska konsensusmobben.
Han är där för att välta gamla unkna hegemonier och vanföreställningar som fått härja alldeles för länge nu.
Vår Trump, om du så vill.
Citera
2021-10-02, 03:42
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Av vad jag förstår av rycktena är "flickan" en riktigt lös dam. Har jag fattat rycktena fel ?
Har jag fel om denna lilla ängel ?

Bali - byt parti till (SD) eller kandidera för (M) igen ! !
Citera
2021-10-02, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Han är inte där för att plocka guldstjärnor i kanten av den patologiska konsensusmobben.
Han är där för att välta gamla unkna hegemonier och vanföreställningar som fått härja alldeles för länge nu.
Vår Trump, om du så vill.

Ja men om det förhåller sig på det sättet så kan jag fullt förstå varför många inom Moderaterna vill ha bort Hanif Bali.

För Donald Trump fick ju aldrig någonting uträttat annat än just vara stor i munnen och som bekant så
förlorade han ju också det senaste valet.

Det är kanske inte den typen av förlorare som Moderaterna önskar satsa allt för mycket på i nuläget om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in