2021-10-02, 01:27
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Åklagaren har inte sagt det du påstår.
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/ovriga-dokument/am-132330-21_bea_33_1_1.pdf
Vad av det jag skrev har inte åklagaren sagt?

Citat:
De två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden. Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder.

Min fråga handlar fortfarande om vad Hanif har efterfrågat. Har han efterfrågat nakenbilder? Eller har han specifikt efterfrågat just de två bilderna som hon skickat?
Citera
2021-10-02, 01:28
Medlem
Citat:
Självklart hör mytomanen hemma i fängelset.

Jag utgår dock från fakta och svensk lagstiftning, du utgår från dina arga och bittra känslor.

Både Hanif Bali och den minderåriga flickan är i lagens mening oskyldiga till brott tills motsatsen är bevisad.

Alltså hör ingen av de båda hemma i fängelse och det får du nog med tiden försöka lära dig acceptera.

Många i Moderaterna anser nu att Hanif Bali ej heller kommer höra hemma som riksdagsledamot under nästa mandatperiod.
Citera
2021-10-02, 01:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Min fråga är varför åklagaren berättar att inga bilder av sexuell karaktär skickats. Men inte berättar att han aldrig efterfrågat bilder av sexuell karaktär.

Är det för att bilder har skickats av icke sexuell karaktär, men inga bilder av någon typ har efterfrågats?

Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad av det jag skrev har inte åklagaren sagt?

Min fråga handlar fortfarande om vad Hanif har efterfrågat. Har han efterfrågat nakenbilder? Eller har han specifikt efterfrågat just de två bilderna som hon skickat?

Åklagaren har inte sagt att "inga bilder av sexuell karaktär skickats". Däremot har åklagaren sagt att den bild som visats upp av kvinnan inte utgör sexuell posering och att det därför är ovidkommande om den har skickats eller begärts av Bali.
Citera
2021-10-02, 01:37
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte lämpligt att en riksdagsman i hans ålder och hans position, träffar en ≈15-16-åring för att hjälpa henne med skolarbete, nej.

Om han har efterfrågat bilder eller inte är oklart. Det har så att säga inte prövats. Men klart står att de bilder han enligt henne eventuellt efterfrågat inte utgör något brott. Själv säger han att han inte efterfrågat några bilder som han anser opassande. Är det så att hon ljugit med syftet att få HB dömd, så menar jag att det hade varit mer rimligt att visa eller hänvisa till mer explicita bilder.

Han har inte efterfrågat några bilder överhuvudtaget, sluta sprida desinformation.
Citera
2021-10-02, 01:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Han har inte efterfrågat några bilder överhuvudtaget, sluta sprida desinformation.

HB har vad jag vet inte kommenterat om han efterfrågat bilder eller ej. Däremot nekar han till att ha efterfrågat bilder som är opassande.

Enligt henne har han efterfrågat bilder. De bilder hon sedan visade upp respektive beskrev utgjorde i lagens mening inte sexuell posering.

Jag menar att hon är trovärdig. Men som jag skrev så vet vi inte. Det kan vara så att hon ljuger.
Senast redigerad av Troian 2021-10-02 kl. 02:02.
Citera
2021-10-02, 01:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag utgår dock från fakta och svensk lagstiftning, du utgår från dina arga och bittra känslor.

Både Hanif Bali och den minderåriga flickan är i lagens mening oskyldiga till brott tills motsatsen är bevisad.

Alltså hör ingen av de båda hemma i fängelse och det får du nog med tiden försöka lära dig acceptera.

Många i Moderaterna anser nu att Hanif Bali ej heller kommer höra hemma som riksdagsledamot under nästa mandatperiod.

Som jag redogjort för flera gånger finns tung bevisning för att kvinnan spridit falska anklagelser både till partiet, medier och till åklagaren. Dessutom har hon agerat i maskopi med Ario för att skada Bali maximalt, tidpunkten är vald i detta syfte.

Kvinnan bör därför spärras in i häktet i väntan på dom och därefter bör hon förpassas till fängelset.
Citera
2021-10-02, 01:43
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det glädjer mig att du kanske äntligen har kommit till insikt om den saken.

För då kan vi ju alla vara överens om att den minderåriga flickan inte bör hamna i fängelse som du tidigare skrev.

Både Hanif Bali och den minderåriga flickan är ju oskyldiga till brott tills motsatsen är bevisad
och således bör ju ingen av de båda rimligen hamna i fängelse.

Då kan vi kanske äntligen bortse från alla dina tidigare känslor här i diskussionen
och kan istället utgå från svensk lagstiftning.

Jo flickan har förtalat Hanif utan någon som helst substans och riskerar en polisanmälan.

Hon hamnade på många tidningars första sidor där hon påstår att Bali har försökt groomat henne och ha sex med henne, och dessutom lämnat in en falsk polisanmälan att han begärt nakenbilder av henne, allt för att försöka smutskasta Bali.

Allt ovanstående är tillräckligt för att en åklagare skulle kunna inleda en förundersökning.
Citera
2021-10-02, 01:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
HB har vad jag vet inte kommenterat hon om han efterfrågat bilder eller ej. Däremot nekar han till att ha efterfrågat bilder som är opassande.

Enligt henne har han efterfrågat bilder. De bilder hon sedan visade upp respektive beskrev utgjorde i lagens mening inte sexuell posering.

Jag menar att hon är trovärdig. Men som jag skrev så vet vi inte. Det kan vara så att hon ljuger.

Mytomaner är inte trovärdiga.
Citera
2021-10-02, 01:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Som jag redogjort för flera gånger finns tung bevisning för att kvinnan spridit falska anklagelser både till partiet, medier och till åklagaren. Dessutom har hon agerat i maskopi med Ario för att skada Bali maximalt, tidpunkten är vald i detta syfte.

Kvinnan bör därför spärras in i häktet i väntan på dom och därefter bör hon förpassas till fängelset.

Du har skrivit att det finns tung bevisning för att flickan kommit med falska anklagelser ja. Du kan skriva det tio gånger till om du vill, det stämmer fortfarande inte.
Citera
2021-10-02, 01:45
Medlem
Vilken lirare denna Hanif Bali är, som tänker sitta kvar medans många inom
Moderaterna vill plocka bort han, vad trodde Haniffen själv, att bli hurrad ..
måttet är rågat, fattar vem som helst men inte Bali.

Citat""
Enligt Hanif Bali är det flera av hans partikamrater som motarbetat. ”Trots att jag
blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att
peta mig”, skriver han på Facebook.

https://www.svd.se/haft-nio-politiska-liv--vad-blir-nasta-steg-for-bali
Citera
2021-10-02, 01:46
Medlem
Citat:

Ja men då bör du givetvis genast höra av dig till polisen om du sitter på sådan tung bevisning.

Både polisen och rättsväsendet önskar nog gärna få ta del av sådan tung bevisning i sådana fall.

Hanif Bali nämnde något om bevisning men det hela föll platt då inga sådana bevis framkom emot
den minderåriga flickan ifråga.

Jag gissar på att det i själva verket inte existerar någon sådan bevisning emot den minderåriga flickan
för i sådana fall hade det sannolikt framkommit vid det här laget.
Citera
2021-10-02, 01:47
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Åklagaren har inte sagt att "inga bilder av sexuell karaktär skickats". Däremot har åklagaren sagt att den bild som visats upp av kvinnan inte utgör sexuell posering och att det därför är ovidkommande om den har skickats eller begärts av Bali.
Men är inte begäran av bilder det vidkommande? Är det lagligt att be om nakenbilder även om man inte mottar några?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in