2021-10-02, 01:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du har skrivit att det finns tung bevisning för att flickan kommit med falska anklagelser ja. Du kan skriva det tio gånger till om du vill, det stämmer fortfarande inte.

Du kan förneka det 10 gånger men bevisen mot henne finns ändå där.
Citera
2021-10-02, 01:49
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Men är inte begäran av bilder det vidkommande? Är det lagligt att be om nakenbilder även om man inte mottar några?

Han har inte begärt detta.

Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Vilken lirare denna Hanif Bali är, som tänker sitta kvar medans många inom
Moderaterna vill plocka bort han, vad trodde Haniffen själv, att bli hurrad ..
måttet är rågat, fattar vem som helst men inte Bali.

Citat""
Enligt Hanif Bali är det flera av hans partikamrater som motarbetat. ”Trots att jag
blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att
peta mig”, skriver han på Facebook.

https://www.svd.se/haft-nio-politiska-liv--vad-blir-nasta-steg-for-bali

Han har stöd också, från Gunnar Hökmark t.ex.
Citera
2021-10-02, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

Ja men om det nu finns glasklara och tunga bevis emot den minderåriga flickan så kan du väl vänligen lägga fram dessa för oss?

Du kan ju också kontakta Hanif Bali direkt och lägga fram dina tunga bevis,
eller varför inte vända dig direkt till polis och rättsväsende?

Jag tror nog att om det verkligen fanns sådana bevis så hade nog Hanif Bali själv kunnat presentera dessa vid det här laget.
Citera
2021-10-02, 01:52
Medlem
Troians avatar
Citat:

Du har ännu inte kunnat presentera något bevis för att flickan ljuger. Bevisbördan ligger ju så att säga på dig. Så länge du inte presenterar något, får du finna dig i att bli ifrågasatt.

Citera
2021-10-02, 01:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Det stämmer.
Precis som många av oss förutspådde så ställer han inte upp för nominering till nästa val, eller rättare sagt han blev tvingad till det av M ledningen även om han blev friad.
Att han får sitta kvar till 2022 hänger nog ihop med förmåner som utfaller efter man suttit 2 valperioder i sträck i riksdagen.
SD har nog även insett att M tänker blåsa dom på inflytande efter valet.
SD:s utspel om pensionerna är som en direkt invit till Socialdemokraterna tyder på ett ny taktik.
Slösa inte bort er röst på Uffe, han är ingen garant för minskad massinvandring.
Det sitter i Moderaternas DNA att översvämma Sverige med billig, lönesänkande arbetskraft och bidragstagare.

Ja och de lättskrämda borgarbrackorna har redan skrämselhicka för att sossarna börjar svänga om SD! Citat: "S och SD delar vurmen för pensionspopulismen och bidragslinjen. Att de samarbetar vore en mardröm för liberaler." Det hoppas jag liberal-kräk! På dem nu Bali; dra dina falska moderat-kollegor i smutsen; syna deras hyckleri!

https://www.expressen.se/ledare/det-ar-inte-fascism--nar-s-bjuder-in-sd/
Citera
2021-10-02, 01:53
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja men om det nu finns glasklara och tunga bevis emot den minderåriga flickan så kan du väl vänligen lägga fram dessa för oss?

Det har jag gjort massor av gånger men du fortsätter upprepa samma goja ändå, så har du hållit på genom hela tråden precis som övriga vänstertroll. Läs de svar du får istället för att låta som en grammofonskiva som hakat upp sig.
Citera
2021-10-02, 01:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu hatar jag ju den lilla dvärgen av flera anledningar. Men nog lipar hans hatare nu?

Nja de jublar nog nu men de är lite dumma; Hanif kommer hämnas på dem.
Citera
2021-10-02, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu hatar jag ju den lilla dvärgen av flera anledningar. Men nog lipar hans hatare nu?

Jag tror nog snarare de har all anledning att vara ganska belåtna och nöjda.

Hanif Bali föll på eget grepp och kommer förmodligen inte att kunna kandidera som riksdagsledamot nästa mandatperiod.

Många inom Moderaterna förefaller ha tappat tålamodet med honom och allt han ställer till med
och all den oönskade uppmärksamhet som partiet drabbas av till följd.
Citera
2021-10-02, 01:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nja de jublar nog nu men de är lite dumma; Hanif kommer hämnas på dem.

Det som skulle behövas är att hela partiledningen i M byts ut och ersätts av ett nytt lag som Bali tillsätter. Bali som partiledare + Sonesson och andra lämpliga istället för betahannen Uffe som inte ens vågar uttala sitt stöd för Bali. Då är Gunnar Hökmark mer rakryggad som har gjort det.
Citera
2021-10-02, 02:08
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Han har inte begärt detta.

Varför berättar inte åklagaren att han inte begärt det? Varför bara berätta om bildernas innehåll?

Citat:
Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden. Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder.
Citera
2021-10-02, 02:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Varför berättar inte åklagaren att han inte begärt det? Varför bara berätta om bildernas innehåll?

Åklagaren har redogjort för anledningen till att utredningen läggs ned och det var att de bilder kvinnan påstod att hon skickat inte kan innebära att brott har begåtts. Åklagaren kan förstås däremot inte veta om Bali någonsin i något tillfälle har begärt bilder, bara att det inte finns belägg för det. Åklagaren redogör alltså för att den bevisning som lagts fram inte håller på något sätt.
Citera
2021-10-02, 02:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det som skulle behövas är att hela partiledningen i M byts ut och ersätts av ett nytt lag som Bali tillsätter. Bali som partiledare + Sonesson och andra lämpliga istället för betahannen Uffe som inte ens vågar uttala sitt stöd för Bali. Då är Gunnar Hökmark mer rakryggad som har gjort det.

Ja de nuvarande är alla gamla nyliberala Reinfeldtare som bara låtsas ha blivit lite invandringskritiska. Ulvar i fårakläder. Uffe är lite som när S utsåg Mona Sahlin till partiledare. Han har jobbat längst i firman liksom så då skall han ha befordran!

Men jag måste vara ärlig och säga att jag är Sverigedemokrat så jag hoppas M fortsätter klanta sig så att moderatväljare röstar SD istället. Och där kan Bali hjälpa oss genom att nu syna sina falska, hycklande partikamrater!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in