2021-10-01, 23:04
Medlem
Scientologys avatar
Huset som gud sprängde & räntan kan du spraya upp i molnet där

Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Att han var orädd och likgiltig när bomben utlöstes och gick lugnt därifrån tyder på att han såg ingen framtid med sitt liv.
Såg han ingen framtid med sitt liv, så skulle han väl ta livet av sig med en gång? Han verkar mer vara ute för att göra upp räkningen! Och det är inte killen som verkar vara på humör för plockepinn när den räkningen ska pyntas.
Han tycker nog mamman behandlats ogudaktigt och nu tar han sig därför rätten att pynta lite.
Citera
2021-10-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tycke INTE att han ska ta livet av sig! Bättre för både honom, vännerna och modern att han går till Polisen! Är han skyldig får han både värme, mat och besök av vänner! Är han oskyldig likaså, nu när han är känd!

Ja och dessutom får han tydligen en del sympati från folk. Även om man inte försvarar handlingen i sig så kan man förstå hans eländiga situation och att han säkert inte är ensam om att sitta i skiten i den humanitära stormakten Sverige.
Citera
2021-10-01, 23:05
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hmm..Om han nu mot all förmodan fortfarande lever och blir gripen blir det intressant följa alla dess rättsröta som han anser sig vara offer för och höra hans version av det hela!

Detta är nog långt ifrån över om han överlever detta!
Det är väl häftigt ja att det skall till en Polack för att evt väcka till en debatt om hur jävla sjukt och ruttet Sverige är där myndighetspersoner kan bedriva psykisk terror mot medborgarna utan tjänstemannen i fråga kan ställas till svars.
Och det då på grund av att tjänstemannaansvaret är urholkat och inte en värt namnet i en sann demokrati.
Citera
2021-10-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Man gör tydligen skillnad på folk och folk.
Inte ens dömd men de visar ändå bilder på han.
Men det passade väl agendan då han inte är den typiska förövaren i såna här våldsbrott..

Ja, absolut
Jag tyckte också att man är ute med alla möjliga slutsatser om den på förhand dömda Gärningsmannen
Bild publicerad, namn, ålder, mammans relation e t c
Man borde kan man tycka, först spåna vidare kring alternativa Misstänkta, eftersom fallet bara har någon dag på nacken
Kanske har personen alibi för tidpunkten då det skedde, ambitionerna om att ta reda på ovanstående existerar inte heller
Citera
2021-10-01, 23:06
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Det finns en viss logik i att göra upp räkningen. Hyresvärden ska betala .. för att mamma missar sin lägenhet. Men den stora räkningen ligger i att mamma inte får sina behov tillgodosedda enligt Mark. Därför finns det också en viss logik att ge sig på de som behandlar Mamma som dement enligt Mark.

Varför skulle hyresvärden med grannarna få det tyngsta straffet och de som vanvårdar hans älskade skatt komma undan? (försöker sätta mig in i resonemanget) Om Mark kan så fortsätter han att "göra upp räkningen" tror jag. Varför stoppa nu?
Han skämtar inte och är inte rolig, det vet vi redan i detta ärendet. Han verkar vilja göra upp räkningen och inte bara pynta kring granen.
Jag har inte stor erfarenhet av vårdboende men jag har besökt några äldre som är på institution och det är något jag själv önskar slippa en dag. Många äldre blir liggande till sängs merparten av dagen t.e.x. Jag kan tänka mig att som anhörig mår man väldigt dåligt att se sina kära i den situationen och så har ju Mark tydligen känt. Därför har han gått så lång att han förföljt och trakasserat de han anser har ansvaret. Han har gått så långt han har kunnat i det fallet, kan jag tänka mig. Därör har han satt punkt där. Är ju inte säkert att det är han som bombhotat vårdcentralen t.e.x kan ju vara någon helt annan

Sprängningen är riktad mot samhället (= oss alla) och fastighetsbolaget. Han har gjort upp räkningen med dem och hans budskap har gått fram. Han har berört oss alla på något vis

Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Så kan det absolut vara. Själva sprängningen är en hämnd mot samhället som du skriver, mot covid-19 ("som inte är något"), mot de som håller hans älskade mor "inspärrad", mot samhällsförändringar, mot "Afghaner" och "Djiboutianer" som han själv tar upp i sina mail. Det är en sprängning riktad mot alla de samhällsförändringar som han, som vit medelålders man, upplever sig hotad av.
En människa i fritt fall
Citera
2021-10-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Så kan det absolut vara. Själva sprängningen är en hämnd mot samhället som du skriver, mot covid-19 ("som inte är något"), mot de som håller hans älskade mor "inspärrad", mot samhällsförändringar, mot "Afghaner" och "Djiboutianer" som han själv tar upp i sina mail. Det är en sprängning riktad mot alla de samhällsförändringar som han, som vit medelålders man, upplever sig hotad av.

Upplever sig hotad av? Du har ju säkert växt upp med silversked i munnen. Fattar du hur det är att bli vräkt för att man inte har några pengar. Han får knappt någon hjälp av samhället och så ser man hur Sverige har råd att satsa miljarder och åter miljarder på mångkultur.
Citera
2021-10-01, 23:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hmm..Om han nu mot all förmodan fortfarande lever och blir gripen blir det intressant följa alla dess rättsröta som han anser sig vara offer för och höra hans version av det hela!

Detta är nog långt ifrån över om han överlever detta!

INGEN kommer vara intresserad av att rota i hans påstådda oförätter efter det han gjort. Hur kan man ens tro det?
Citera
2021-10-01, 23:17
Medlem
Vad jag slås av när jag läser den här tråden (och andra här på FB) är att det är konstigt att sån't här inte händer oftare.

Tråden är ju full av idioter såm säger saker som "vården försöker ta ihjäl mamman" och "när småfacister hindrar honom från att träffa sin mamma" och en massa andra rättshaveristiska saker.

Jag har tidigare haft lite kontakt med en riktig rättshaverist, han hyste agg mot vården, försäkringskassan, arbetsförmedlingen, sin exfru och bankerna och flera andra. (tidigare arbesgivare, svenska kyrkan osv)
Han samlade hyllmeter med "bevis" (yttranden i frågor) och anmälde folk till höger och vänster för inbillade skitsaker, han ringde facket en gång i veckan för sånt han trodde var brott mot än det ena än det andra.

Hans mål var dock inte att få bo kvar i en lägenhet, hans mål var att få slippa arbeta resten av sitt liv och få sin försörjning från staten.

Han var dessutom illröd kommunist.

Vad han inte fattade var att han la så mycket tid och energi på att vara rättshaverist att det hade varit mycket enklare att ta ett vanligt skitjobb och leva med det än att härja på som han gjorde.

Skulle det smälla en bom hos försäkringskassan där han bor skulle jag ringa direkt, lyckligtvis är han knappt teknisk nog att tända en cigarett eller att blanda oboypulver och mjölk, så det håller mig inte vaken om nätterna
Citera
2021-10-01, 23:18
Medlem
Åklagaren öppnande nu upp för att det kan finnas andra gärningsmän. Kolla gp nu, orkar inte länka
Citera
2021-10-01, 23:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
INGEN kommer vara intresserad av att rota i hans påstådda oförätter efter det han gjort. Hur kan man ens tro det?

polacken har väl norpat piller och pension från sin morsa dessutom. verkar vara en snyltare. så hur man kan uppbåda empati för detta psykfallet förstår jag inte.
Citera
2021-10-01, 23:23
Avslutad
Slutar väl med att Mark bor 7 år i naturen, blir gripen efter polska bärplockare hittat ett skumt läger, döms till psykiatrisk vård..släpps ut efter 9 år och blir miljonär vid dryga 70 på skrivit sin story.

Vore intressant veta om han försökte med en sprängning likt Timothy McVeighs. Om han gjort det och lyckats hade byggnaden inte stått kvar.
Senast redigerad av lone star 2021-10-01 kl. 23:25.
Citera
2021-10-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Åklagaren öppnande nu upp för att det kan finnas andra gärningsmän. Kolla gp nu, orkar inte länka

Det är ju bara sånt han måste säga fram tills att domen har fallit.

Han gjorde ju klart att han var skyldig med dom uppföljande bombhoten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in