2021-10-01, 22:47
Medlem
Tydligen var mamman mycket handicappad efter en stroke. Jag vet inte varför han ansåg att hon felbehandlades.

Men problemet var att han inte fick träffa henne.

Nej denne Mark är, jag har funderat på personligheter, en komplicerad människa och inte en självmordbenägen typ.

Han känner tydligen fler människor än vad vi förstått först och någon hjälper honom. Hans mål nu är att aldrig bli gripen.
Citera
2021-10-01, 22:48
Medlem
Hmm..Om han nu mot all förmodan fortfarande lever och blir gripen blir det intressant följa alla dess rättsröta som han anser sig vara offer för och höra hans version av det hela!

Detta är nog långt ifrån över om han överlever detta!
Senast redigerad av Mistyarrow 2021-10-01 kl. 22:50.
Citera
2021-10-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Han verkar vara en hederlig karl som betalade en skuld till en gammal vän.
Det finns för få av den sortens människor.
Han framstår inte som känslomässigt kall när det gäller närstående.
Hans vänners uttalande i Expressen tyder på att sonen satt mamman i första rummet och inte sig själv.
Vännerna bör veta hurdan han är, deras beskrivning skiljer sig markant
från alla spekulationer här i tråden.
Citera
2021-10-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag vill rentvå grannen han sa inte så han sa inte att han lommade iväg, han sa att "han försvann fort, men han sprang inte", så det var mitt påhitt, jag tyckte bara att det va lite kul att han inte sa han vände på klacken å gick hastigt därifrån, tyvärr får inte jag gå på SFI, men jag ska bättra mej jag lovar
haha hur lugnt som helst! vart bara roligt att läsa. Jag uppskattar verkligen att allmänheten runt detta varit så öppna och hjälpt polisen så mycket som dom gjort.

Dock vill jag påminna dom som lyft att folket i orten måste göra samma sak, vilket jag håller med om, skillnaden där är att vi inte har ett vittnesprogram värt namnet i Sverige, golar man där är man fan död själv!
Citera
2021-10-01, 22:54
Medlem
För bara några dagar sedan träffade hon den misstänkte bombmannen på sitt sommarställe.

Nu är han eftersökt i hela Sverige för att ha ödelagt ett flerfamiljshus i Annedal.

Citat:
– Jag skrattade polisen rakt upp i ansiktet när de berättade att han är misstänkt, berättar väninnan.

Hmmm?
Citera
2021-10-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Han är väl en ideologisk fanatiker, det måste väl va skillnad mot en rättshaverist typ.
Ja både och, Brevik ansåg sig ju ha rätt att göra det han gjorde för att skydda Norge. På så vis är han ju en rättshaverist. Men i totalen är Breivik Nordens genom tiderna största och värsta terrorist.
Citera
2021-10-01, 22:55
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han blev avhyst från sin mammas lägenhet. Han hade blivit anmäld av grannar för att han betedde sig underligt. Att ge sig på hemmet där hon bodde var nog ingen bra ide om han älskade henne. Dessutom så var det säkert enklast att tända på i sitt eget hus där han hade grejer i källaren.

Du tror inte att Mark är trött på att bli avhyst då & att uppleva att hans moder behandlas illa och fullständigt ovärdigt då? Det är väl huvudproblemet ur hans perspektiv? Han betar nog av problemen om han kan.

Var finns logiken till något annat? Med tanke på den inledningen och anslaget. Han vill Inte se sin älskade mamma lida och uppenbart är det han som är herre över lidandet när räkningen ska göra upp, eller?
Citera
2021-10-01, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Mark har planerat detta en längre tid. Han har helt enkelt lackat ur på samhället och hyresvärden.

Sprängningen var antagligen väldigt lyckad i hans ögon.

Klart som fan att han planerat var han ska ta vägen efter detonationen.

Han har inte tagit livet av sig!

Polisen kommer aldrig att hitta honom, man är fullt upptagna att följa upp all information som encrochat genererat.

Att han var orädd och likgiltig när bomben utlöstes och gick lugnt därifrån tyder på att han såg ingen framtid med sitt liv.
Citera
2021-10-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kan mycket väl stämma att det är han,
det hade varit mer intressant om han begått självmord på ett otillgängligt ställe så att han hade blivit en legend

Urban legend som man skrämmer barn med
Tycke INTE att han ska ta livet av sig! Bättre för både honom, vännerna och modern att han går till Polisen! Är han skyldig får han både värme, mat och besök av vänner! Är han oskyldig likaså, nu när han är känd!
Citera
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
https://www.expressen.se/gt/krim/mannens-tarar-for--mamman-dagar-fore-bombdadet/

Man gör tydligen skillnad på folk och folk.
Inte ens dömd men de visar ändå bilder på han.
Men det passade väl agendan då han inte är den typiska förövaren i såna här våldsbrott..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jaha du. Du verkar ju inte ha fördomar. Nu vet jag inget konkret, men denna gubben som har bombat verkar vara en vänstertomte. Bara en känsla.
Well vi får se vad dom får fram, den där 63 åriga terroristen som hade mer sprängkraft än Fontainebleau som åkte för någon vecka sedan utan att ha hunnit spränga något var högervriden Flashback tomte. Tror nog att det här kommer visa samma sak. Hatet är på ett annat vis i högersammanhang det ser vi på alla massor med bombningar SD-incels utför.
Citera
2021-10-01, 23:00
Medlem
Citat:
Dock vill jag påminna dom som lyft att folket i orten måste göra samma sak, vilket jag håller med om, skillnaden där är att vi inte har ett vittnesprogram värt namnet i Sverige, golar man där är man fan död själv!

Host, harkel...du vet heder och ära! Golare har inga polare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in