2021-10-01, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det enkla svaret är att Mark Lorentzon uppvisar alla drag som gör en typisk Flashbackare (rättshaverist, isolerad, små-rasistisk, covid-19-förnekare, medelålders gubbe som tycker bättre förr).

Just därför håller jag det för otroligt att han inte är reggad på Sveriges största forum för sådana kufar.

Tar du dig själv som ett exempel för den typiske Flashbackaren?
Citera
Medlem
Smällde precis fyrverkerier bortanför typ Johanneberg. Eld i röva flög jag upp till fönstret för att titta ut.
Kolla ut genom fönstret och såg fina fyrverkeriljus istället. Vart lättad över att det inte var något annat.
Citera
Medlem
Det är lite störigt, men kan vara värt att uppmärksamma att alla uppgifter om att någon överhuvudtaget sett honom precis före eller efter bombdådet har inte kunnat bekräftas enligt polisen.

Även andra observationer som pekat ut honom att han varit någonstans har visat sig vara tveksamma.

Finns helt enkelt inga spår efter honom från den dagen då bombdådet skedde och därefter.
Citera
2021-10-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är självklart att hans frånvaro gör honom mer misstänkt.
Men det du skriver om hans klädsel tyder snarare på motsatsen. Om han tänkte utföra ett attentat och sedan fly så borde han väl ha tagit på sig varma kläder och någon väska.

Vilket han också gör. Har sagt det flera gånger tidigare att han ses iklädd jacka på andra sidan huset där han parkerar sin cykel. Så han har definitivt lagt undan saker på flyktvägen. Sen hade han väl bara otur att två grannar kan peka ut honom med 100% säkerhet
Citera
2021-10-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det är lite störigt, men kan vara värt att uppmärksamma att alla uppgifter om att någon överhuvudtaget sett honom precis före eller efter bombdådet har inte kunnat bekräftas enligt polisen.

Även andra observationer som pekat ut honom att han varit någonstans har visat sig vara tveksamma.

Finns helt enkelt inga spår efter honom från den dagen då bombdådet skedde och därefter.
Precis. Såg på Expressen nu att Polisen tar avstånd från folk som säjer att dom sett honom efter explosion
Citera
2021-10-01, 22:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror också att han är död, finns tecken som tyder på det

Han bad ju vännerna följa med till mamman och då var han uppriven och grät. Väl hos modern satte han på en skiva av en opera (som förmodligen betydde mycket för honom och modern) och han satt med huvudet mot sin mors kind. Vännen Lennart hade aldrig sett honom så förut. Jag tror det var ett farväl till modern.
Han betalade också en skuld till en annan vän och gav honom en kram

Tack.
Mycket bättre än så kan det inte sägas.
Citera
2021-10-01, 22:23
Medlem
Ridnes avatar
Det är verkligen skillnad i hur media väljer att behandla det här iallafall...
En granne får sitta och uttala sig om "varför gjorde du det din jävel?!" i tv på bästa sändningstid medan polacken faktiskt bara är MISSTÄNKT än så länge. Det märks vilket håll de vill att det ska gå så att säga. Hade det handlat om en misstänkt GM från något MENA-land så hade det inte tillåtits några sådana spekulationer innan GM hittats, förhörts och utredningen varit klar iallafall.
Citera
Medlem
Ingen verkar kunna bekräfta varifrån hoten om ytterligare sprängningar i torsdags kom ifrån? Mail, samtal, brev? Borde inte detta vara ett bra spår med IMEI/telefonnummer/IP osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Precis. Såg på Expressen nu att Polisen tar avstånd från folk som säjer att dom sett honom efter explosion

Jag har sett han i över tio års tid, det har även det andra vittnet. Det är ren bullshit.

Jag vet att det var Mark, jag såg han väldigt tydligt
Citera
2021-10-01, 22:24
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Tänker exakt lika. Man kommer hitta honom avliden nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Ok..det var ju en till vändning till i det hela! Då ÄR det ju så att detta är ett självmordsdåd till och med! Polisen kommer hitta honom som död i såna fall men det som förvånar är varför han inte sprägnde sig själv i bitar då?!
Sprängningen är en hämnd mot samhället och fastighetsbolaget.
Sin egen död vill han nog bestämma över själv, på en plats som betyder något för honom,det är min teori. Havet kan vara en sån plats. Finns ju många småbåtar som ännu inte är upptagna, han kan ju ligga och titta på stjärnhimlen ett tag innan han bestämmer sig
Citera
2021-10-01, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ju längre tiden går desto större risk.

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror också att han är död, finns tecken som tyder på det

Han bad ju vännerna följa med till mamman och då var han uppriven och grät. Väl hos modern satte han på en skiva av en opera (som förmodligen betydde mycket för honom och modern) och han satt med huvudet mot sin mors kind. Vännen Lennart hade aldrig sett honom så förut. Jag tror det var ett farväl till modern.
Han betalade också en skuld till en annan vän och gav honom en kram

Tror precis samma som du och har misstänkt detta hela tiden.

Vart han än skall ta vägen efteråt och vad han än skall göra måste han ha pengar. Mycket pengar men detta har inte ML. Ju längre tiden går desto större är möjligheten att han har begått självmord. Kanske på ett sådant att han aldrig återfinns?
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-10-01 kl. 22:28.
Citera
2021-10-01, 22:25
Medlem
panzertaxs avatar
Med en sådan fanatisk koppling till sin mamma så finns det inte på världskartan att han skulle varken ta självmord eller fly landet. Såg intervjun med den där L och fick nästan känslan av att det är där han finns. Hon sin kompis L. Eller hos någon annan kompis. Aldrig i livet att han rör sig långt ifrån sin mamma. Hade jag varit polisen hade jag kört ut tanten på en fotbollsplan och väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in