2021-10-01, 20:48
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Tvärtom, den lyckades. Han kommer inte kandidera till nästa mandatperiod = de fick bort honom.
Dessutom har han tappat tiotusentals följare och hans politiska framtid är väldigt oviss. Så smutskastningskampanjen lyckades till 100%.

Ganska tragiskt faktiskt.

Kanske. Jag uppfattade hans senaste inlägg som han är trött på att vara sanningssägaren och testballongen i sitt parti. Läste mellan raderna att han inte fått det tack eller stöd han förtjänade. Detta var sista droppen. Är helt övertygad om att hans karriär kommer ta bättre fart så småningom, nu utan att vara bakbunden av sitt parti. Han kommer från en helt annan bakgrund än dom flesta (aktiva)moderaterna. Han är för mycket rebell för M.

Böcker? Föreläsare? Opinionsbildare? Skribent? The sky is the limit.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-10-01 kl. 20:50.
Citera
2021-10-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Konstigt att de vill ha bort en svartskalle. Trodde de gillade mångkultur

Förvandlas direkt till husneger av vänstern om dom inte följer pk-sektens direktiv..
Citera
2021-10-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Har du bevis för "dessa falska anklagelser"

Supergillade Bail 16-åringen på tinder när hen visste vem hon var?

Ville Bali få bilder?

Bail säger sig ha BEVIS.. När får vi dessa?

Återigen, vart finns bevisen för att han skickat en superlike? Vart finns bevisen för hans omdömeslöshet? Många snackar om det men ingen kommer med något konkret...
Citera
2021-10-01, 20:50
Medlem
Troians avatar
Jag tänker så här:

- Den typ av bilder som HB eventuellt efterfrågat är inte sådana bilder som det är brottsligt att efterfråga. Bilderna som hon säger att hon skickat är heller inte sexualiserade på det viset att innehavet skulle kunna utgöra ett brott. Så, med all säkerhet var det rätt att lägga ned utredningen.

- Tjejen ger ett trovärdigt intryck. Hade hon velat sätta dit HB för något han inte gjort skulle hon kunnat beskriva någon mer explicit typ av bild.

- Inget tyder på att hon gjort sig skyldig till falsk tillvistelse. Det hon påstår att HB gjort är ju inte ens brottsligt.

- Jag håller det för ganska sannolikt att HB faktiskt efterfrågat bilder. Dock inte den typ av bilder som det är brottsligt att efterfråga. Man kan på ett plan diskutera det lämpliga i att en 30-35 årig riksdagsman ber om bilder på en ungdomsförbundare i hennes ålder. Eller att bjuda hem henne för läxläsning.
Citera
2021-10-01, 20:50
Medlem
Förstår inte varför han inte byter till SD, dom ligger ju närmare hans politiska åskådning, förmåga att förstå logik och dra slutsatser än vad M gör.
Citera
2021-10-01, 20:51
Medlem
Bali kommer samla en hel armé av anhängare i helgen,spelet är slut för vänsterliberalerna. ✊🐷
Citera
2021-10-01, 20:52
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Har du bevis för "dessa falska anklagelser"

Supergillade Bail 16-åringen på tinder när hen visste vem hon var?

Ville Bali få bilder?

Bail säger sig ha BEVIS.. När får vi dessa?

Jag tror inte Bali har något att vinna på att hålla skiten vid liv genom att posta sina bevis. Han bad om att få det prövat rättsligt, och det fick han.

Att trappa upp en skitsak som nu har lagts åt sidan skulle möjligtvis tilltala vår nyfikenhet, men han kan inte vinna något mer som jag ser det.
Citera
2021-10-01, 20:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tänker så här:

- Den typ av bilder som HB eventuellt efterfrågat är inte sådana bilder som det är brottsligt att efterfråga. Bilderna som hon säger att hon skickat är heller inte sexualiserade på det viset att innehavet skulle kunna utgöra ett brott. Så, med all säkerhet var det rätt att lägga ned utredningen.

- Tjejen ger ett trovärdigt intryck. Hade hon velat sätta dit HB för något han inte gjort skulle hon kunnat beskriva någon mer explicit typ av bild.

- Inget tyder på att hon gjort sig skyldig till falsk tillvistelse. Det hon påstår att HB gjort är ju inte ens brottsligt.

- Jag håller det för ganska sannolikt att HB faktiskt efterfrågat bilder. Dock inte den typ av bilder som det är brottsligt att efterfråga. Man kan på ett plan diskutera det lämpliga i att en 30-35 årig riksdagsman ber om bilder på en ungdomsförbundare i hennes ålder. Eller att bjuda hem henne för läxläsning.

Du måste skämta, trovärdigt intryck var då någonstans?
Hon är en mytoman som bevisligen ljugit flera och har inte bevis för någon anklagelse.
Citera
2021-10-01, 20:53
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror inte Bali har något att vinna på att hålla skiten vid liv genom att posta sina bevis. Han bad om att få det prövat rättsligt, och det fick han.

Att trappa upp en skitsak som nu har lagts åt sidan skulle möjligtvis tilltala vår nyfikenhet, men han kan inte vinna något mer som jag ser det.

Det skulle förmodligen vara förtal om Bali visade upp sina bevis mot kvinnan.
Citera
2021-10-01, 20:56
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Förstår inte varför han inte byter till SD, dom ligger ju närmare hans politiska åskådning, förmåga att förstå logik och dra slutsatser än vad M gör.

Jag tror faktiskt att han inte är intresserad av engagera sig i partipolitik längre. Tror att han är trött på att hålla tillbaks.. vi får se.
Citera
2021-10-01, 20:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du måste skämta, trovärdigt intryck var då någonstans?
Hon är en mytoman som bevisligen ljugit flera och har inte bevis för någon anklagelse.

Vad har hon ljugit om menar du?

Jag menar att om hon ville sätta dit HB skulle hon kunnat påstå något annat kring omständigheterna för bilderna. Exempelvis att han efterfrågat bilder på henne där hon var naken, men att det skett på Snapchat och alltså raderats. Hennes anklagelser har istället visat sig vara inte ens brottsliga.
Citera
2021-10-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför skulle väldigt få dela det? Jag skrev alltså: ...bäst för alla parter om 27-åringar håller både tanke och handling borta från 16-åringar. Det gäller även Hanif Bali.

De flesta verkar dock glömma bort att en politiker i ett parlamentariskt system ska vara en människa vem som helst med allt vad det innebär. Tyvärr tycks det på senare år gå mer mot elitism och yrke i stället för vardagsnära och uppdrag.
Elitism i Sveriges riksdag? Skojar du med mig? De flesta har väl ingen examen eller ens haft ett riktigt jobb. Det finns mer kompetens på en genomsnittlig bilverkstad. Mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in