2021-10-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Igen, det spelar ingen roll. Vi har ingen tankepolis eller tankelagar här. En tjej kan ha sex med vem hon vill efter 15 års liv.

Kul att du vill fortsätta diskussion (nedsmutsning av en person) men jag tänker faktiskt inte skriva att "det inte spelar roll" till dig en enda gång till.

Hur gamla är barnen och har ni kontakt på sociala medier?
Det verkar vara en naturlag att alla HB-apologeter måste haka upp sig på två saker:

1. Att det inte är "olagligt" att flörta med eller vilja ha sex med tonåringar
2. Att JAG skulle vara snuskig

Jag har ju aldrig hävdat att det är olagligt, bara att det är olämpligt. Och det håller ju alla med om, det är ju till exempel därför som han fått sparken och därför som han hela tiden påstår att han inte alls var intresserad.
Citera
2021-10-01, 18:34
Medlem
RyanCrockers avatar
Vad bestod anklagelsen av egentligen, är det att efterfråga nakenbilder eller ta emot nakenbilder?

Har han efterfrågat nakenbilder, men fått bilder som inte är av sexuell karaktär - Inget brott?

Vad händer om man efterfrågar "vanliga bilder", men får nakenbilder - Brottsligt?
Citera
2021-10-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det förnekar han ju inte själv, så vi får väl anta att det stämmer.

Och det är riktigt att det inte är olagligt, det är inte riktigt det som är frågan, trots att hela FBs autistbrigad har kommit hit och tjatar om det. Frågan är om han är en snuskgubbe eller inte.
Så med andra ord är allt man inte förnekar sant?

Jag förnekar inte att jag är smart. Gör det mig automatiskt till smart då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Finns ingenting som tyder på att han bett om några bilder. Endast ett påstående. Och hon som påstod det har inte kunnat visa någnting alls, så det påståendet kan man ju ta med rätt många nypor salt.

Om hon nu har presenterat en ickesexuell bild för Åklagaren så tyder det ju på att hennes version är att hon skickat denna bild, plus en till som hon har beskrivit. Om hennes version är att hon INTE skickat bilder hade hon ju inte visat upp de, eftersom det inte går att visa upp nåt man INTE skickat. Och om hennes version är att hon har skickat dessa två bilder som åklagaren kommenterar så är de ju ickesexuella, och således är anmälan falsk.
ok, vi utgår ifrån hans egen version då.
Han har bjudit hem henne för Netflix och chill, samt håller kontakten med henne under lång tid...

En 16årig flicka.
Hur kan någon tycka det är okej?
Citera
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag gissar på att Hanif Bali inte är helt oskyldig till olämpligt uppträdande, vilket han nog också vet om själv
och därför kan han inte helt slå tillbaka mot de inom Moderaterna som inte litar på hans omdöme.

De flesta förutsåg nog att förundersökningen om brott skulle läggas ner förr eller senare, svårt bevisa brott i efterhand.

Fast hans förtroende inom Moderaterna är till stora delar förbrukat och han får avgå när mandatperioden är över.

Åfan gissar du det? Det hade man inte kunnat tro!

Eller så är det helt enkelt så att hans arbetsplats är blivit så obekväm att det är bättre att lämna. Vilken kulle man väljer att dö på är upp till var och en.

Jag blev själv falskeligen anklagad för mobbning på arbetsplatsen för ett antal år sedan. Inget var sant, men det var ett sätt att försöka bli av med mig. I slutändan blev jag ”frikänd”, men lämnade sex månader senare själv. Det fanns ingen glädje kvar att gå till jobbet
Citera
2021-10-01, 18:36
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad bestod anklagelsen av egentligen, är det att efterfråga nakenbilder eller ta emot nakenbilder?

Har han efterfrågat nakenbilder, men fått bilder som inte är av sexuell karaktär - Inget brott?

Vad händer om man efterfrågar "vanliga bilder", men får nakenbilder - Brottsligt?

Han har inte efterfrågat några bilder och heller inte fått det, detta var bara kvinnans lögner.
Citera
2021-10-01, 18:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Frågan är om han är en snuskgubbe eller inte.
Det tycker jag du ska fråga honom på twitter om, ifall det bara är det du vill veta. Men varför är det så viktigt för dig?
Citera
2021-10-01, 18:38
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
ok, vi utgår ifrån hans egen version då.
Han har bjudit hem henne för Netflix och chill, samt håller kontakten med henne under lång tid...

En 16årig flicka.
Hur kan någon tycka det är okej?
Det är väl inte hans version? Nu hittar du på igen.
Citera
2021-10-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så med andra ord är allt man inte förnekar sant?

Jag förnekar inte att jag är smart. Gör det mig automatiskt till smart då?
Ah, imbecillbrigaden är också här, välkommen. Så här då: han vidgår själv att hon varit hemma hos honom och sett film. Därför tror jag att det antagligen stämmer.
Citera
2021-10-01, 18:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker

Tekniskt sett det enklaste sättet i världen att sätta dit någon i en honey trap.
Skicka olagliga bilder till någon man vill sänka.
Citera
2021-10-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Finns ingenting som tyder på att han bett om några bilder. Endast ett påstående. Och hon som påstod det har inte kunnat visa någnting alls, så det påståendet kan man ju ta med rätt många nypor salt.

Om hon nu har presenterat en ickesexuell bild för Åklagaren så tyder det ju på att hennes version är att hon skickat denna bild, plus en till som hon har beskrivit. Om hennes version är att hon INTE skickat bilder hade hon ju inte visat upp de, eftersom det inte går att visa upp nåt man INTE skickat. Och om hennes version är att hon har skickat dessa två bilder som åklagaren kommenterar så är de ju ickesexuella, och således är anmälan falsk.
Precis, hon kan ju inte bara visa några random bikinibilder från senaste Mallorcasemestern för åklagaren. Allt handlar ju om att HB måste ha bett om bilder. Detta verkar hon ju inte ha kunnat presentera något bevis om.
Citera
2021-10-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det skall väl du skita i. Snubben har gått fri så det är bara för dig att knipa igen och hitta något annat att leka skvallerkärring om.
Nej, där är vi oense. Folkvalda, självgoda toppolitiker ska verkligen inte sexchatta med småbrudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in