2021-10-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Jag, som via mitt jobb vet att detta med lgh-nummer kan vara lite hejkon-bejkon tycker att det skräpar ner tråden. Han hade väl bara bott där i ett år? Inte säkert ändå att det är han som gjort fel.

Har för mig att det i Glimåkra enligt lgh-numren finns (fanns?) ett hus med 60 våningar i.

Ger väl en vägledning, länken nedan.

https://www.lantmateriet.se/globalassets/fastigheter/fastighetsinformation/instruktioner_lagenhetsnumrering.pdf

Tror mer på misstag än att det är avsiktligt. men OT är det....
Citera
2021-10-01, 20:51
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated
Jag tror inte på att grannen såg Lorentzon och skrek "vad har du gjort din jävel". Känns som en efterhandskonstruktion.
Journalister kan man aldrig lita på.
Citera
2021-10-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Så mkt dårar på detta forum som inte kan ha ett liv mer än att nät trolla och skriva rövar historier.
Vad jag har förstått har det smällt i källaren, och att det omöjligt att det är en naturlig olycka eller ett pojkstreck med några manuella gasol flaskor som nån skrev. Rejäl laddning eller stor kvantitet bensin och kemikalier. Troligen det andra då många vittnat om stark lukt från källaren och trappuppgången. Hans (moderns) lgn skall va intakt.
Mina funderingar är hur en sådan man som anses vara skum, underlig och en dagdrivare av rang lyckats med detta? Är det verkligen han eller något sidospår. Eftersom han är på sannolika skäl anhållen så är det konstigt att inte polisen går ut med bild då dom samtidigt säger att dom tror han kan göra fler brott.
Ugglor i mossen
Det är nog han. Det krävs inte speciellt mycket för att tillverka sprängmedel. Recept finns lättillgängligt på nätet. Grunnar lite på om det kan vara sedvanlig acetonperoxid som han blandat ihop. Otroligt instabilt förvisso och det är lätt att det blir fel. Det krävs väl lite av en galenpanna för att göra några större satser av det. Samtidigt så är det ju ett av de enklaste sprängmedlen att tillverka hemma utan att dra för mycket uppmärksamhet till sig vid inköp om man planerar väl. Att inte någon eskalerat kemikalielukterna i källaren vidare till räddningstjänst och polis i ett tidigare skede är tragiskt.
Citera
2021-10-01, 20:54
Medlem
Om man ska hitta han så måste man sätta sig in i hans situation som troligen vet att han är jagad av hela sverige! (Simple as that!) Vänner? Bekanta? Släktingar? Äta? Sova? Var ta livet av sig? etc...
Citera
Medlem
PubMixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghbochfulatjejer
Tar runt 40 minuter under nattetid om man tar bussar.

Har det avskrivits att han tagit kollektivtrafik därifrån?

Men varför just Kungälv isåfall?
Varför åka ända dit?
Varför stannade han inte kvar i explosionen om han ändå tänkte ta livet av sig?

Känns som att just nu pekar på att det inte är Mark som hittas i Kungälv, men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Drunkningstillbudet gällde en 80-åring som nu är död enligt ABs uppdatering
Citera
2021-10-01, 20:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Om han nu hade planer på att ta livet av sig torde det ju ha varit rimligast att det skedde i samband med explosionen. Det hade ju också gjort mer "skada" än bara explosionen, och det tycks ju ha varit skadeeffekten han var ute efter. Men eftersom han syntes vid liv efteråt så skulle jag tro att han lever och gömmer sig nånstans.

Han har ju haft lång tid på sig att förbereda sig, så kan ju ha ett gömställe klart dit han har flyttat kläder och andra ägodelar. Om man kunnat förbereda sig så är det ju tämligen enkelt att bara försvinna och hålla sig undan rätt så länge.

Det vore bra med lite klarhet kring insatsen vid vårdcentralen på Vegagatan igår.

Om det var GM som bombhotade måste han förstås ha varit i livet...

Eller var det bara de anställda där som kände obehag?
Citera
2021-10-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Nej, inte asfaltläggare, däremot har jag en familjemedlem som har just den diagnosen, liksom en gammal pojkvän, bland andra.
Själv då, vad är din egen nära livserfarenhet av individer på spektrumet?

Min egen erfarenhet är jag inte ställer diagnoser på människor genom korta rader i kvällstidningar.

Väldigt enkelt och tämligen självklart.

Jag förmodar att dina nära och kära inte fick sina diagnoser ställda på så enkla (noll) grunder.
Citera
2021-10-01, 20:57
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Med tanke på hans psykiska nevositet och trasighet så...?!

... så han vá nevos alltså ...?
Citera
2021-10-01, 20:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men det var väl i det gamla brottet? Vad man hittat nu vet vi inte.
Jaha, är det så. Då har jag blandat ihop det.
Citera
2021-10-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Min egen erfarenhet är jag inte ställer diagnoser på människor genom korta rader i kvällstidningar.

Väldigt enkelt och tämligen självklart.

Ingen personlig erfarenhet alls, då, med andra ord.
Dock är ju nu detta en diskussionstråd, varför det också är fritt fram att spekulera om vad man vill som beror trådämnet.
Citera
2021-10-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PubMix
Men varför just Kungälv isåfall?
Varför åka ända dit?
Varför stannade han inte kvar i explosionen om han ändå tänkte ta livet av sig?

Känns som att just nu pekar på att det inte är Mark som hittas i Kungälv, men jag kan ha fel.
Det e inte han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in