2021-10-01, 19:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
SE har ett litet huvud, ja.

Jag har sagt att han INTE är bredaxlad. Snarare ganska ordinär över axlarna.
Han ser förhållandevis kraftig ut på överkroppen i den där rocken han har i Folke Rydéns reportage och även på bilderna från Expressens rekonstruktion, där han springer med handledsväskan i högsta hugg.

Men inte skulle han väl skylta med väskan om han vore skyldig? Enligt förnekarlogiken alltså.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-01 kl. 19:26.
Citera
2021-10-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja, och keps var den vanligaste huvudbonaden på vuxna män. Problem med det?

Tänk att du har så svårt att ta in poänger. Man har alltså återskapat Dekorima med ljuset som var 1986 i netflixserien. Och det var tydligt att man inte kan uttyda klädesplagg från andra sidan gatan. Varken före, under eller efter filmning.

Du får gärna se det som fiction att man inte kan se mer än silhuetter från andra sidan gatan. Men jag ska lyda dig, jag ska se serien som fiction. Det behöver du inte oroa dig för. Därför kommer den vara helt betydelselös för diskussionen här inne. Vi kommer sätta punkt på varje diskussion med ditt ord "fiction".

"LJ gick inte fram till trappan så får GM började springa i trappan" - Det är fiction. "SE kan ha fått sin revolver via X" - det är fiction. "SE kan ha manipulerat media" - fiction.

The unlikely murderer är således inget som behöver diskuteras i denna tråd. Du har beslutat att det är fiction.

Jag skrev att man får se Netflix serien som fiction...

Du börjar tappa det ...haha
Citera
2021-10-01, 19:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han ser förhållandevis kraftig ut på överkroppen i den där rocken han har i Folke Rydéns reportage och även på bilderna från Expressens rekonstruktion, där han springer med handledsväskan i högsta hugg.

Men inte skulle han väl skylta med väskan om han vore skyldig? Enligt förnekarlogiken alltså.

Hur skyddade sig GM SE från LJ:s eventuella vittnesmål?
Citera
2021-10-01, 19:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag skrev att man får se Netflix serien som fiction...

Du börjar tappa det ...haha

Jaja, ämnesbyte av dig igen. Tråkigt.

Det inlägg du kommenterade med att jag får se Netflix-serien som fiction:
Hur sannolikt är det att få en mörk rock till en blå lång jacka när man ser en på ganska nära håll (1-10m)i hyfsat ljus en mörk kväll? Jämför med hur sannolikt det skulle vara att få en lång blå jacka till en mörk rock i mörker, motljus och på 10-60m avstånd.

För mig är det en klar möjlighet att GM hade blå jacka. Ser inte några starkare argument för att GM hade mörk rock.

Folk som tittade på inspelningen av mordscenen till netflixserien sa att man i stort sett inte kunde uttyda mer än silhuetter från andra sidan gatan.

Byta ämne igen eller svara?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-01 kl. 19:35.
Citera
2021-10-01, 19:33
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Du kan vara nåt på spåren här. Jag har inte varit så förtjust i Grandmannen-teorin men MP:s beskrivning av mannen stämmer in alldeles för bra på SE för att kunna avfärdas. TP har naturligtvis tänkt mycket på detta och skulle självklart inte fört fram det om det inte vore ett rimligt alternativ.
Stämmer in alldeles för bra på SE?
Det som är gemensamt mellan Mårtens observation och SE är att det var en man kring 180cm som bar keps och hade glasögon.
Åldern, jackan och personens ansikte och kroppsbyggnad stämmer inte, inte heller Mårtens fantombild av Grandmannens ansikte.
Att folk härinne börjar avfärda de delar av Mårtens beskrivning som talar emot SE som falska minnen, medans man samtidigt håller fast vid de beskrivningar som stämmer överens med SE, är inget annat än cherrypicking och galimatias.
https://ibb.co/BcPSFqc
Citera
2021-10-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jaja, ämnesbyte av dig igen. Tråkigt.

Det inlägg du kommenterade med att jag får se Netflix-serien som fiction:
Hur sannolikt är det att få en mörk rock till en blå lång jacka när man ser en på ganska nära håll (1-10m)i hyfsat ljus en mörk kväll? Jämför med hur sannolikt det skulle vara att få en lång blå jacka till en mörk rock i mörker, motljus och på 10-60m avstånd.

För mig är det en klar möjlighet att GM hade blå jacka. Ser inte några starkare argument för att GM hade mörk rock.

Folk som tittade på inspelningen av mordscenen till netflixserien sa att man i stort sett inte kunde uttyda mer än silhuetter från andra sidan gatan.

Byta ämne igen eller svara?

Vad såg YN utan motljus från Dekorima?
Citera
2021-10-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Stämmer in alldeles för bra på SE?
Det som är gemensamt mellan Mårtens observation och SE är att det var en man kring 180cm som bar keps och hade glasögon.
Åldern, jackan och personens ansikte och kroppsbyggnad stämmer inte, inte heller Mårtens fantombild av Grandmannens ansikte.
Att folk härinne börjar avfärda de delar av Mårtens beskrivning som talar emot SE som falska minnen, medans man samtidigt håller fast vid de beskrivningar som stämmer överens med SE, är inget annat än cherrypicking och galimatias.
https://ibb.co/BcPSFqc

Mårten har väl uttalat sig för något år sen ?
Citera
2021-10-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ni som tror att SE är oskyldig, anser ni att Grandmannen är mördaren?

Det mesta tyder på det.Det är dock på inga sätt säkert.
Citera
2021-10-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Inte alls nödvändigtvis,dock finns det en hel del i materialet och det verkliga händelseförloppet som på inga sätt utesluter möjligheten.

Så vad ser du som talar för och emot?
Citera
2021-10-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Så vad ser du som talar för och emot?

Hela händelseförloppet med början från cirka 18.30 då makarna Palme avnjuter en förhoppningsvis god middag.
Citera
2021-10-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hela händelseförloppet med början från cirka 18.30 då makarna Palme avnjuter en förhoppningsvis god middag.

Vill du får du gärna utveckla.
Citera
2021-10-01, 20:05
Medlem
För..det mesta.Brottet är relativt slumpmässigt utfört.Val av vapen och framförallt tillgång till detsamma samt den ammunition som användes talar starkt för en begränsad tid till övervägande.
Mycket lite talar i skrivande stund för en konspiration.OM det inte är en konspiration så återstår endast ett annat alternativ som som grundförutsättning.
Ingen har framkommit på plus 35 år som talar för en konspiration.Alla detaljer i materialet talar likafullt emot.Jag kan fortsätta till långt in på natten...

Emot..Jag vet verkligen inte vad som talar emot,annat än rent teoretiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in