2021-10-01, 19:07
Medlem
Kan bli en dyr historia för Ernst Rosen, med tanke på att hyresgäster tidigare varnat för olika kemiska lukter och de verkar ju inte ha undersökt det. Försäkringsbolaget kan säkerligen ange oaktsamhet i fastighetsägarens ansvar att avhjälpa fara för försäkrat objekt.
Citera
2021-10-01, 19:08
Medlem
Han är ju sjuk. Finns ingen logik i det han gjort. Han vägrade träffa mamma bakom plexiglas, men nu kommer han att få sitta inburad och får absolut inte se henne.

Han fick mat och uppehälle betalt av Socialtjänsten, men skulle prompt bo gratis i morsans bostad, så han bombade sönder bygget och är nu bostadslös.

Hans galenskap tycks ha eskalerat: mejlterror, förföljelse utomhus och sedan bombdådet.

Den här mannen har nog inte varit frisk på decennier
Citera
2021-10-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
vad vill du att jag skissar på, lägenheternas förhållande till varandra, hur lång tid det tar att vakna efter en smäll, hur lång tid det tar för en hel familj att ta sej samman efter en smäll å sen ta sej till balkongen ? jag står gärna till tjänst, tyvärr så tror jag att du inte förstår hur det är å uppleva en explosion på nära håll, med vad allt det innebär

Ja, man kan drabbas av chock, PTSD och allt möjligt tråkigt. Det kan påverka hur man minns traumatiska händelser och vilken ordning saker skett.
Citera
2021-10-01, 19:13
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han är ju sjuk. Finns ingen logik i det han gjort. Han vägrade träffa mamma bakom plexiglas, men nu kommer han att få sitta inburad och får absolut inte se henne.

Han fick mat och uppehälle betalt av Socialtjänsten, men skulle prompt bo gratis i morsans bostad, så han bombade sönder bygget och är nu bostadslös.

Hans galenskap tycks ha eskalerat: mejlterror, förföljelse utomhus och sedan bombdådet.

Den här mannen har nog inte varit frisk på decennier

Det är därför man blir så förbannad att det sociala inte tar tag i sådana här fall. Massor av myndighetspersoner måste ju känt till att inte allt står rätt till och ändå görs inget.
Hur många sådana tickande bomber går omkring på våra gator?
Citera
2021-10-01, 19:14
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
OK, tack! Betvivlar inte den uppgiften. Vet du hur hennes svenska var, borde hon ha tolkbehov idag 2021 efter att ha bott 48 år i Sverige, integrerat (ej i ett utanförskapsområde eller så)? Hon bör alltså ha varit ca 31 år gammal när hon flyttade till Sverige.
Damen är gammal och har enligt uppgift haft en stroke. Då händer det att man regredierar och bara minns det gamla och därmed blir i behov av tolk, trots att man helt nyligen talade bra svenska.
Citera
2021-10-01, 19:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Dessutom sågs han efter explosionen, inte innan.. läs tidigare inlägg

Ja nu var det dina uppgifter jag gick på, men dom kanske var fel?

”Citat:
Ursprungligen postat av tumrullaren
Hur lång tid från det att du såg honom till det att det small? Varför stod du och tittade ut genom fönstret vid denna tidpunkt?

Switchblades
10sekunder max. Jag var vaken vid tiden och hörde allt. Det lät som en stor explosion och därefter lät det som att huset skulle falla ihop, troligtvis delar av hiss/trapphus som rasat samman”

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)
Citera
2021-10-01, 19:16
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
OK, tack! Betvivlar inte den uppgiften. Vet du hur hennes svenska var, borde hon ha tolkbehov idag 2021 efter att ha bott 48 år i Sverige, integrerat (ej i ett utanförskapsområde eller så)? Hon bör alltså ha varit ca 31 år gammal när hon flyttade till Sverige.

Hon pratade god svenska med brytning 1977. I alla fall med oss ungar, och var det inte svårt att förstå vad hon sade. Det måste bero på demensen om hon nu behöver en tolk. Jag uppfattade alltid henne som rätt hård, men det kan vara för hennes brytning. Annars inget ovanligt med henne eller Mark.
Senast redigerad av GhangBangTanja 2021-10-01 kl. 19:19.
Citera
Medlem
Moruroas avatar
Citat:

Känns nästan osannolikt att Mats Lorentzon inte skulle ha hängt på Flashback.

Mats?
Citera
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Varför skulle han vara transvestit? Ge dig

Hade han inte en damcykel. Det är inget indicium. Det är ett bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, jag befarar också det. Det är inte säkert att han ens någonsin kommer att hittas.

Jag tror inte att han lever. Han försvann i en t-shirt, är fattig som en kyrkråtta och så vidare. Frågan är dock varför han i så fall inte stod kvar när bomben briserade? Varför göra sig omaket att fly och begå självmord på en helt annan plats?
Citera
2021-10-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja nu var det dina uppgifter jag gick på, men dom kanske var fel?

”Citat:
Ursprungligen postat av tumrullaren
Hur lång tid från det att du såg honom till det att det small? Varför stod du och tittade ut genom fönstret vid denna tidpunkt?

Switchblades
10sekunder max. Jag var vaken vid tiden och hörde allt. Det lät som en stor explosion och därefter lät det som att huset skulle falla ihop, troligtvis delar av hiss/trapphus som rasat samman”

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)

Då läste jag frågan fel från början, var många frågor och allt så lite snurrigt kan det bli..
Citera
2021-10-01, 19:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Udda sexuella preferenser kan ofta lämna spår som är nyttiga i sökandet efter en individ. Det begriper du säkert.
Att MGM är transvestit är min subjektiva bedömning efter att ha sett bild på hens damtidningar,
sminkprylar och frisyr.
Fler frågor på det?

Ja, jag har en följdfråga med anledning av ditt svar på mina frågor då jag inte begriper vad du fiskar efter.

Vilka spår med koppling till sexuella preferenser menar du är relevanta i det aktuella fallet och som är nyttiga i sökandet efter MGM?

Jag tycker att du borde berätta på vilket vis du anser att MGM sexuella preferenser är relevanta för det aktuella fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in