2021-10-01, 18:57
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du utveckla vad du menar med spår, vilka relevanta spår kopplat till explosionen borde finnas menar du?

Kan du visa att MGM är transvestit eller är det din subjektiva uppfattning värt ett ruttet lingon i kontexten?
Udda sexuella preferenser kan ofta lämna spår som är nyttiga i sökandet efter en individ. Det begriper du säkert.
Att MGM är transvestit är min subjektiva bedömning efter att ha sett bild på hens damtidningar,
sminkprylar och frisyr.
Fler frågor på det?
Citera
2021-10-01, 18:59
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
modern är även hon polsk. med tolkbehov, enligt maciej.

aloe-blacc är liksom dannbaggen ett troll. han påstod tidigare att maciej ska ha spelat fotboll på elitnivå, i IFK Göteborg och juniorlandslaget.

Behovet av tolk kan dock vara kopplat till hennes diagnos.
Citera
2021-10-01, 19:00
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
modern är även hon polsk. med tolkbehov, enligt maciej.

aloe-blacc är liksom dannbaggen ett troll. han påstod tidigare att maciej ska ha spelat fotboll på elitnivå, i IFK Göteborg och juniorlandslaget.

Egentligen borde man inte svara ditt skit, men här blev jag nyfiken. Kan du länka till någonstans där det påstås att Maria Lorentzon (GM Mark Lorentzons mor) skulle ha tolkbehov? Hon har alltså bott i Göteborg sedan 1972, sen det oklara uppgifter om hon är svenska som bodde i Polen på 60-talet, eller om hon faktiskt är född i Polen.

Men som sagt, fram med bevis på att Maria har tolkbehov, annars kan du sluta sprida dina lögner och skit i tråden.
Citera
2021-10-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du beskriver mannen som du såg på innergården ca 10 sek före explosionen som gråhårig. Nedanstående foton är tagna 2021.

https://imgur.com/21FsgTx

Stämmer väl "sådär" på din beskrivning. Hur kommer det sig?

Hört talas om vitbalans i bilder osv? Gula lampor som lyser upp hans hår på bilden. Gråhårig/sandrefärgad fan spelar det för roll. Jag är ett av 2 vittnen som såg och har bekräftat att det är den mannen.

Dessutom sågs han efter explosionen, inte innan.. läs tidigare inlägg
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Egentligen borde man inte svara ditt skit, men här blev jag nyfiken. Kan du länka till någonstans där det påstås att Maria Lorentzon (GM Mark Lorentzons mor) skulle ha tolkbehov? Hon har alltså bott i Göteborg sedan 1972, sen det oklara uppgifter om hon är svenska som bodde i Polen på 60-talet, eller om hon faktiskt är född i Polen.

Men som sagt, fram med bevis på att Maria har tolkbehov, annars kan du sluta sprida dina lögner och skit i tråden.

Jag har träffat hans mamma många gånger och kan garantera att hon är polsk och inte svensk.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tror.

Att hämnas genom att förstöra så mycket som möjligt. Detta var verkligen ingen dålig hämnd han fick. Den MGM har nu hållit sig undan sedan tidigt på morgonen den 28 september. Ju längre tid det tar att få fast honom desto större är risken att han inte längre finns i livet.

Jaa, jag befarar också det. Det är inte säkert att han ens någonsin kommer att hittas.
Citera
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Udda sexuella preferenser kan ofta lämna spår som är nyttiga i sökandet efter en individ. Det begriper du säkert.
Att MGM är transvestit är min subjektiva bedömning efter att ha sett bild på hens damtidningar,
sminkprylar och frisyr.
Fler frågor på det?

Som jag skrev tidigare, han bodde i sin mammas lägenhet, tidningen är från 1992 och läppstiftet är garanterat uttorkat och skitgammalt. I övrigt ligger där en pincett. Runt om är det rörigt och jag tror verkligen inte han brytt sig om att flytta runt sin mammas saker allt för mycket.
Citera
2021-10-01, 19:03
Bannlyst
Vad är straffvärdet på ett sånt här brott? Livstid eller med tanke på hur många som drabbades?
Citera
2021-10-01, 19:05
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jag har träffat hans mamma många gånger och kan garantera att hon är polsk och inte svensk.

OK, tack! Betvivlar inte den uppgiften. Vet du hur hennes svenska var, borde hon ha tolkbehov idag 2021 efter att ha bott 48 år i Sverige, integrerat (ej i ett utanförskapsområde eller så)? Hon bör alltså ha varit ca 31 år gammal när hon flyttade till Sverige.
Citera
2021-10-01, 19:05
Medlem
fardtjanstens avatar
Det är nog inte fel att tro att han blev lite upprörd under pandemin med begränsade möjligheter att besöka mamma.

Om man bygger klätterställning för att kunna se sin mamma, ja då står inte allt rätt till.

Ur Aktbilaga 2
Citat:
Under vilken period skedde detta?
Det började i och med besöksförbudet mot corona, det var då som jag blev medveten om
detta. Mark klättrade ju upp på husfasaden. Hans mamma bor in mot gården på första
våningen och det står en stor blomlåda nedanför. Där ställer han trägårdsmöbler ovanpå och
klättarar upp för att träffa sin mamma på det sättet. Det finns en brandtrappa där även som
han går upp för så han kan se sin mamma genom rummet. Jag undrar om han inte är rädd för
att ramla eftersom han bygger upp ett sådant torn där men det är han inte säger han. Jag tror
att han ramlat någon gång med det såg jag inte så jag vågar inte säga. Jag har sett honom
klättra på trädgårdsmöbler.
Citera
2021-10-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMahogney
Ingen som lyckats få fram en bild på MGM?

Sjukt sist på bollen, googla för tusan eller läs tråden. Finns många länkar till samma FUP när han stal en projektor på Elgiganten, om jag minns rätt
Citera
2021-10-01, 19:07
Avstängd
Unobosss avatar
Så mkt dårar på detta forum som inte kan ha ett liv mer än att nät trolla och skriva rövar historier.
Vad jag har förstått har det smällt i källaren, och att det omöjligt att det är en naturlig olycka eller ett pojkstreck med några manuella gasol flaskor som nån skrev. Rejäl laddning eller stor kvantitet bensin och kemikalier. Troligen det andra då många vittnat om stark lukt från källaren och trappuppgången. Hans (moderns) lgn skall va intakt.
Mina funderingar är hur en sådan man som anses vara skum, underlig och en dagdrivare av rang lyckats med detta? Är det verkligen han eller något sidospår. Eftersom han är på sannolika skäl anhållen så är det konstigt att inte polisen går ut med bild då dom samtidigt säger att dom tror han kan göra fler brott.
Ugglor i mossen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in