2021-10-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Åklagarens egna ord är: "Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder."

Samt
Det är fortfarande bilder på en 16åring och inget som en riksdagsman ska sitta och fiska efter.

Blalotus @ flashback har redan för någon vecka sen konstaterat att det inte rör sig om nakenbilder och att han troligen inte kommer att åtalas. Det ät äckligt ändå att han ens sitter och flirtar med 16åringa, olagligt eller ej.

Men var får du ifrån att han flirtat? Hur VET du att han bett om dessa bilder hon påstår sig ha skickat?

Tanken aldrig slagit dig att hon självmant skickat dessa? Utan hans inrådan…

Bara ditt förakt mot högern som spelar ett spratt med dina få vänsterkletande hjärnceller.
Citera
2021-10-01, 18:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vet man vilka partikamrater han pekar på som villa få bort honom?

Jag förstår inte riktigt hans hantering av anklagelserna. Det är väl bara att slå tillbaka och inte göra sig till offer. Alla bevis och motbevis finns sparade digitalt.
Ja det är skumt. Om han är helt oskyldig borde han stå upp för det.

Jag tror att han blivit petad men fått valet att dra tillbaka sin kandidatur frivilligt. Synd, HB är en bra moderat. Hoppas han hoppar över till SD eller KD.
Citera
2021-10-01, 18:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Eftersom det är det vi diskuterar.

Nej vi diskuterar inte mina gissningar om dina fantasier.
Du får dra en runk till dina fantasier själv om du vill det men det är inget vi behöver diskutera här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag vet inte om Hanif Bali har bjudit hem någon 16-åring för att se film, men jag är ganska säker på att det inte finns någon lagparagraf som förbjuder det.
Det förnekar han ju inte själv, så vi får väl anta att det stämmer.

Och det är riktigt att det inte är olagligt, det är inte riktigt det som är frågan, trots att hela FBs autistbrigad har kommit hit och tjatar om det. Frågan är om han är en snuskgubbe eller inte.
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Men det är ju fortfarande bilder i ett sexuellt syfte förstår du väl?

Eller varför tror du Hanif bad om bilder?
Finns ingenting som tyder på att han bett om några bilder. Endast ett påstående. Och hon som påstod det har inte kunnat visa någnting alls, så det påståendet kan man ju ta med rätt många nypor salt.

Om hon nu har presenterat en ickesexuell bild för Åklagaren så tyder det ju på att hennes version är att hon skickat denna bild, plus en till som hon har beskrivit. Om hennes version är att hon INTE skickat bilder hade hon ju inte visat upp de, eftersom det inte går att visa upp nåt man INTE skickat. Och om hennes version är att hon har skickat dessa två bilder som åklagaren kommenterar så är de ju ickesexuella, och således är anmälan falsk.
Citera
2021-10-01, 18:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
För mig spelar det ju roll, och det är massa folk här inne som låtsas att de tror att han hade helt oskyldiga intentioner.
Igen, det spelar ingen roll. Vi har ingen tankepolis eller tankelagar här. En tjej kan ha sex med vem hon vill efter 15 års liv.

Kul att du vill fortsätta diskussion (nedsmutsning av en person) men jag tänker faktiskt inte skriva att "det inte spelar roll" till dig en enda gång till.
Citat:
Om HB hade spelat boll på gården med grannbarnen hade jag inte heller misstänkt honom för något. Men nu är det ju inte det han har gjort.
Hur gamla är barnen och har ni kontakt på sociala medier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vet man vilka partikamrater han pekar på som villa få bort honom?

Jag förstår inte riktigt hans hantering av anklagelserna. Det är väl bara att slå tillbaka och inte göra sig till offer. Alla bevis och motbevis finns sparade digitalt.

Jag gissar på att Hanif Bali inte är helt oskyldig till olämpligt uppträdande, vilket han nog också vet om själv
och därför kan han inte helt slå tillbaka mot de inom Moderaterna som inte litar på hans omdöme.

De flesta förutsåg nog att förundersökningen om brott skulle läggas ner förr eller senare, svårt bevisa brott i efterhand.

Fast hans förtroende inom Moderaterna är till stora delar förbrukat och han får avgå när mandatperioden är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej vi diskuterar inte mina gissningar om dina fantasier.
Du får dra en runk till dina fantasier själv om du vill det men det är inget vi behöver diskutera här.
Vi diskuterar våra respektive gissningar om vad HB gjort och vad han haft för ambitioner.

Jag fattar inte varför du hela tiden tjatar om mig, det liknar en fixering.
Citera
2021-10-01, 18:30
Avslutad
Citat:

Och det är riktigt att det inte är olagligt, det är inte riktigt det som är frågan, trots att hela FBs autistbrigad har kommit hit och tjatar om det. Frågan är om han är en snuskgubbe eller inte.
Frågan är inte alls om han är en snuskgubbe, utan om han gjort något brottsligt. Vilket han inte har.
Citera
2021-10-01, 18:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Du har inte förnekat att du har knullat en ko heller så vi får väl anta att du har gjort det också då.
Hjärndöd argumentation.
Citera
2021-10-01, 18:32
Medlem
Citat:

Nej, frågan är om du är en snuskgubbe. Det är ju du som sitter och fantiserar om vad en skäggig nästan medelålders politiker kan tänkas ha gjort med ett stackars oskyldigt flickebarn. Du borde skämmas.
Citera
2021-10-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ja det är skumt. Om han är helt oskyldig borde han stå upp för det.

Jag tror att han blivit petad men fått valet att dra tillbaka sin kandidatur frivilligt. Synd, HB är en bra moderat. Hoppas han hoppar över till SD eller KD.

Lika festligt oavsett parti.

SD gillar ju inte mena invandrare som lever på skattebetalarnas bekostnad och Ebba gillar ju inte män som uppskattar yngre damer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in