2021-10-01, 17:42
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
Finns det nån bild på faanskapet?
Ja, via FriaTider.
Citera
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Låter rimligt. Det är nog förklaringen. De såg rätt softa ut, inte direkt poliser med fullt adrennalinpåslag.

Dom skulle la se till att tåget te Borås avgeck i tid
Citera
Medlem
Möjligt scenario är att Mark förbereder hur han skall bemöta anklagelser och polisen. I ett skede där precis alla dömt honom som skyldig på förhand kan det inte vara en helt enkel match att bevisa sin oskuld.
Vem som helst kan gå under av betydligt lättare slag av persondemonisering än så.
Jag säger inte att så är fallet, men det finns exempel på individer som p g a tidigare trauma reagerar starkt i kontakten med myndigheter. Om nu Mark Lorentzon har någon diagnos i tillägg så..
Citera
2021-10-01, 17:46
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du, jag har suttit på förhör. När förhöret var slut, hade jag erkänt misshandel. Det tycker jag är konstigt, för jag har inte varit i slagsmål på 30 år och hade inte sagt att jag misshandlat någon. Man skall ta förundersökningsprotokoll med en nypa salt.

Svennebanan vokabulären beror nog på den som antecknar. Säkert en inkvoterad.

Nu var det dock i hans egen-skrivna mail som han uttrycker sig smårasistiskt, där han uttrycker ogillande mot vårdanställda från Afghanistan och Djibuti.

Det är hans ord.

Men oavsett, vid förhör antecknas det vittnet/den anklagade säger ordagrant. Jag har också varit vittne. Du kan anmäla om dina ord inte återges exakt.
Citera
2021-10-01, 17:47
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men det var ju ett kaos med brand och räddning av människor i nöd och man visste ingenting om orsak. Skulle polisen då sätta in resurser att springa runt i buskarna med hundpatruller!? Skärpning tack!

Rent teoretiskt kan man ju tänka att det är precis vad dom borde göra.

Nån som sätter fyr på nåt, eller spränger nåt, lär stå i periferin för att gotta sig.

Men det vet polisen mycket bättre än jag, så du kan nog lita på att det skedde. Och eftersom jag vet det, så gör gärningsman det, och undvek det uppenbara ...

Men ja, polisen måste och gjorde det, det utgår jag från.
Citera
2021-10-01, 17:47
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Han gör sig själv inte mindre misstänkt då han håller sig undan.

Är han oskyldig så skulle han anmäla sig själv hos polisen

Han kan inte bli mer misstänkt än han redan är och inte mindre heller genom att överlämna sig.
Många litar inte på rättssystemet särskilt inte med den bakgrunden han har.

Frågan är om han har en plan eller om han bara värdesätter dagarna i frihet? Jobbiga förhör i dagar, veckor är väl inte något att se fram emot. En form av tortyr att genomlida innan lugnet på anstalten.
Citera
2021-10-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Förutom att det i Madrid skedde ett bombattentat som kallas "det värsta i modern historia."

Men två exempel i närtid då.
Bombhot för en månad sedan som gjorde att nästan en hel stad evakuerades.

En bomb som skadade en byggnad i april. Det var sjätte gången mot samma parti.

Men ok. Spanien är fritt från bomber 🙈

Bombhot? Oj då...Det va ju allvarligt.
Finns inget land i Europa ens i närheten av Sverige statistik när det gäller skjutningar, bomber etc etc. och det vet du mycket väl.
Spanien är ett enormt tryckt land att leva i. Med en mycket effektiv poliskår som får jobba som dom ska.
Nog om spanien...
Hela poängen är att Politikerna har fuckat upp så enormt att det ser inte ut att få något slut.
Tvärtom.
Ett citat i media från en av boende i huset.
– Det känns på ett sätt skönt att det verkar vara en galning, det kan man aldrig värja sig emot. Det är inget samhällsproblem.

Man häpnar...
Citera
2021-10-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
undrar vad han skulle göra med projektorn som han tjuvade på elgiganten, en optisk värmekälla, kan antändta saker, sen skrotade han den iden när han blev påkommen. han verkar ju inte vara typen som njuter av bio, eller så snodde han den bara för att sälja den, men varför gick han då tillbaka, frågorna är många å svaren är få

Han tänkte väl sno en till...det var ju inte så att han tänkt lämna tillbaka den självmant:

"Den 8/11 kommer mannen tillbaka till butiken, X tar då honom åt sidan för att prata. Han erkänner då att han stulit projektorn och har den hemma hos sig. Han är villig att lämna tillbaka projektorn. Mannen tillika misstänkt blir därför omhändertagen av OV för att avvärja straffbelagd handling."

Från FUP.
Citera
2021-10-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Han tänkte väl sno en till...det var ju inte så att han tänkt lämna tillbaka den självmant:

"Den 8/11 kommer mannen tillbaka till butiken, X tar då honom åt sidan för att prata. Han erkänner då att han stulit projektorn och har den hemma hos sig. Han är villig att lämna tillbaka projektorn. Mannen tillika misstänkt blir därför omhändertagen av OV för att avvärja straffbelagd handling."

Från FUP.
Fast i FUP står det ju också att han skämdes och ångrade sig och ville lämna tillbaka den.
Citera
2021-10-01, 17:52
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Rent teoretiskt kan man ju tänka att det är precis vad dom borde göra.

Nån som sätter fyr på nåt, eller spränger nåt, lär stå i periferin för att gotta sig.

Men det vet polisen mycket bättre än jag, så du kan nog lita på att det skedde. Och eftersom jag vet det, så gör gärningsman det, och undvek det uppenbara ...

Men ja, polisen måste och gjorde det, det utgår jag från.

Sant, dom satte helt säkert sökinsatser a.s.a.p, parallellt med den direkt avspärrande insatsen
Citera
2021-10-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Fast i FUP står det ju också att han skämdes och ångrade sig och ville lämna tillbaka den.

Hade han haft stöldgodset med sig i en påse kunde jag köpt den förklaringen. Det hade han inte. Då blir det svårare.
Citera
2021-10-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Bombhot? Oj då...Det va ju allvarligt.
Finns inget land i Europa ens i närheten av Sverige statistik när det gäller skjutningar, bomber etc etc. och det vet du mycket väl.
Spanien är ett enormt tryckt land att leva i. Med en mycket effektiv poliskår som får jobba som dom ska.
Nog om spanien...
Hela poängen är att Politikerna har fuckat upp så enormt att det ser inte ut att få något slut.
Tvärtom.
Ett citat i media från en av boende i huset.
– Det känns på ett sätt skönt att det verkar vara en galning, det kan man aldrig värja sig emot. Det är inget samhällsproblem.

Man häpnar...

folk börjat glömma att vi inte har en fungerande psykvård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in