2021-10-01, 17:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Kan motivet ha varit att hitta en ny bostad sen när han grips? Vem vet....
Citera
2021-10-01, 17:34
Medlem
på samnytt finns bild om ni scrollar
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du, jag har suttit på förhör. När förhöret var slut, hade jag erkänt misshandel. Det tycker jag är konstigt, för jag har inte varit i slagsmål på 30 år och hade inte sagt att jag misshandlat någon. Man skall ta förundersökningsprotokoll med en nypa salt.

Svennebanan vokabulären beror nog på den som antecknar. Säkert en inkvoterad.

Tråkigt att höra. Det här handlar dock om print screens av mail som MGM har skrivit.
Citera
Medlem
Han gör sig själv inte mindre misstänkt då han håller sig undan.

Är han oskyldig så skulle han anmäla sig själv hos polisen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Försök att läsa i tråden men även i media innan du skriver igen !!

Jag vet inte vad du syftar på, men jag misstänker att du läste bara första meningen om läckande gasspis och menar att sådana inte fanns i huset.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det exploderade i källaren. Gas kan köpas i form av axempelvis gasolflaskor.
Men man behäver inte släppa ut gasen det räcker med att elda på flaskan tills den exploderar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Gas 80% Syre 20% Sedan smäller duktigt.

Så det kan ha gått till så alltså?
Hur många och hur stora gasolflaskor skulle då behövas för en sådan här stor smäll?
Och funkar det då att tejpa fast vanliga cigarettändare på flaskan/flaskorna och tända och sticka därifrån, om man inte vill sprängas själv menar jag?
I så fall måste ju försäljning av gasolflaskor till privatpersoner förbjudas snarast, och gärna även tändare och tändstickor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Murveln bor i det drabbade huset.

Jaha, mytoman mao.
Citera
2021-10-01, 17:35
Medlem
BMC64s avatar
undrar vad han skulle göra med projektorn som han tjuvade på elgiganten, en optisk värmekälla, kan antändta saker, sen skrotade han den iden när han blev påkommen. han verkar ju inte vara typen som njuter av bio, eller så snodde han den bara för att sälja den, men varför gick han då tillbaka, frågorna är många å svaren är få
Citera
Medlem
Orkar inte gå igenom alla sidor. Finns det nån bild på faanskapet?

Sjukt att medis kör pixlad bild när ALLA letar efter honom. Det görs ibland för att inte påverka vittnen etc men i detta fall helt jävla obegripligt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du, jag har suttit på förhör. När förhöret var slut, hade jag erkänt misshandel. Det tycker jag är konstigt, för jag har inte varit i slagsmål på 30 år och hade inte sagt att jag misshandlat någon. Man skall ta förundersökningsprotokoll med en nypa salt.

Svennebanan vokabulären beror nog på den som antecknar. Säkert en inkvoterad.

Så… Enligt dig så skriver polisen om inkomna mail..?
Citera
2021-10-01, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men det var ju ett kaos med brand och räddning av människor i nöd och man visste ingenting om orsak. Skulle polisen då sätta in resurser att springa runt i buskarna med hundpatruller!? Skärpning tack!

Jo det var taget lite ur röven. Fair point.
Citera
2021-10-01, 17:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Intressant att läsa förundersökningsprotokollet:

https://www.docdroid.net/bydGoks/goteborgs-tr-b-14971-21-aktbil-2-pdf

Han uttrycker sig som en del gör här på Flashback. Han påpekar hela tiden ursprungsland för folk i personalen som han ogillar, typiskt som en små-rasse skulle göra. Läs sid 15 exempelvis.

Typisk svennebanan-svenska, talspråk och särskrivningar.

Otroligt intressant att läsa, en inblick rakt in i Mark Lorentzons psyke.

Känns som vi har att göra med en typisk rättshaverist, smårasistisk och corona-förnekande "herre"
Typiskt bitter över "hur det är nuförtiden".

utlänningar är ofta extremt rasistiska, något som knappast undgått någon som levt utanför en skyddad SSU-bubbla

att den nu eftersökte polacken maciej skulle utgöra något undantag är inte förvånande
Citera
2021-10-01, 17:38
Medlem
Om han inte tagit livet av sig, så kan han knalla omkring i lugn och ro.
Risken att stöta på någon polis eller granne liten, andra vet knappt om ens hur han ser ut.

Någon som vet om han bryter, har skorrande R eller ngt annat talfel ?
Var han är, är svårt att veta. Han kan likaväl hänga på andra lång, ligga i nån gammal båt i drömmarnas kaj eller rent av i någons källare. Få vet ju ändå hur han ser ut och låter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in