2021-10-01, 15:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ska vi prova tanken att SE är vittne ?

Ska vi börja lyssna på alla GM som säger sig vara oskyldiga så händer inte mkt...

Detta är en bra summering av hur du fungerar.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-01 kl. 16:05.
Citera
2021-10-01, 15:57
Medlem
TheRotters avatar
Finns det någonstans, kanske i den här tråden, klarlagt vilka tunnelbanestationer som var öppna vid tiden för mordet? På vilken sidan av Sveavägen osv?
Citera
2021-10-01, 15:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vi har ju tagit detta innan...

Men det funkar såklart en av få gånger..

Först så tror jag att SE själv trodde att han inte hade något att förlora då han kanske trodde signalement var redan ute på honom o att vakterna visste att han just lämnar Skandia.....Så jag tror att SE trodde att både signalement o tid o plats band honom mkt tight...

Då har han ju alternativet att bli vittne o sprang I gränden fast som vittne ...

Detta funkar såklart inte ofta o bara eg om någon inte riktigt såg hans ansikte typ...

Du tänker nog såhär : Ja men nu blir det ännu lättare om någon känner igen honom ...Fast om någon på riktigt känt igen honom så hade han ju åkt dit ändå...

Så återigen så tror jag att Engström valde denna taktik i ren panik....

Det lyckas såklart sjukt sällan o man måste ha tillfälligheterna på sin sida......Men nu var detta den gången !

Hans enda chans är att springa in i gränden som vittne? Konstigt att han då inte ger den historien till polisen eller media.
Citera
2021-10-01, 16:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Om vi sen tittar på vad SE säger till RB, tidningar och förhör den 1 mars så finns ju i stort sett allt i hans uppgifter stöpta som i media, förutom då mannen i gränden. Där lämnar SE dock några märkliga historier som du varit inne på. I både Aftenposten och till SVD riks så verkar det ju som han sett mördaren springa iväg.

https://gunnarwall.files.wordpress.com/2021/04/20210406_145024-svd-860302-4-stjarnor-inlaga.jpg

https://imgur.com/a/oqKwtYS

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/stig-engstrom-forsta-forhor-fran.html

Så om SE var ett vittne, hur hade han då beskrivit mordet? Helt annorlunda jämfört med media?
Citera
2021-10-01, 16:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Är AB som dom tecknat..

Ser ju vem som helst..

AB vid Grand? Säger du att AB är mördaren? Kan inte se något annat med tanke på att AB säger han aldrig är mer än 10 m norr om bankomaten.

Och du baserar att det är AB på att han har en mössa? Vet du hur många hundra personer som befann sig runt Grand? Bara AB hade mössa på Sveavägen?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-01 kl. 16:14.
Citera
2021-10-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hans enda chans är att springa in i gränden som vittne? Konstigt att han då inte ger den historien till polisen eller media.

Hans enda chans var att bli ett vittne...

Att han påstod att han sprang i gränden var en gradering ...
Citera
2021-10-01, 16:21
Medlem
Citat:
AB vid Grand? Säger du att AB är mördaren? Kan inte se något annat med tanke på att AB säger han aldrig är mer än 10 m norr om bankomaten.

Och du baserar att det är AB på att han har en mössa? Vet du hur många hundra personer som befann sig runt Grand? Bara AB hade mössa på Sveavägen?

Va?

Vem har påstått att AB är GM?
Citera
2021-10-01, 16:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Va?

Vem har påstått att AB är GM?

Du påstod det var AB på fantombilderna från Grand. Det måste väl betyda att du misstänker AB? Att hans historia inte går ihop...
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-01 kl. 16:30.
Citera
2021-10-01, 16:30
Medlem
Citat:
Då påstod det var AB på fantombilderna från Grand. Det måste väl betyda att du misstänker AB?

Jag drev med dom bilderna...

Men du kanske tyckte jag hade en poäng med att AB är lite lik på skiserna ?

Dagens bästa ..haha
Citera
2021-10-01, 16:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag drev med dom bilderna...

Men du kanske tyckte jag hade en poäng med att AB är lite lik på skiserna ?

Dagens bästa ..haha

Bra försök att täcka för att du har dålig koll.

"Jag drev med dom bilderna". Right.

Men visst, vi säger du drev. Vi har en misstänkt person vid Grand, du tycker det är så löjligt att du vill driva med det. TP vill koppla din mördare till denne person, du vill driva med det. Ska vi tolka det som att du inte tror på en Grandman?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-01 kl. 16:36.
Citera
2021-10-01, 16:43
Medlem
Citat:
Bra försök att täcka för att du har dålig koll.

"Jag drev med dom bilderna". Right.

Men visst, vi säger du drev. Vi har en misstänkt person vid Grand, du tycker det är så löjligt att du vill driva med det. TP vill koppla din mördare till denne person, du vill driva med det. Ska vi tolka det som att du inte tror på en Grandman?

Klart man tror på en Grandman men det betyder inte att det är GM...

Så vart vill du komma ?
Citera
2021-10-01, 16:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Klart man tror på en Grandman men det betyder inte att det är GM...

Så vart vill du komma ?

Så hur förklarar du Grandmannen?

Hur ser de på man i blå jacka och keps vid flera vittnen på Grand, Mårten, LJ. Man i blå jacka NF, LP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in