2021-10-01, 16:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Polisanmälan byggde på att hon blivit *uppmanad* att skicka sexuella bilder av Hanif. Bilderna kanske var utmanande men inte sexuella. Hanif kanske uppmanade till mer långtgående bilder än de som faktiskt skickades. Utredning nedlagd =/= MÄ ljuger. Utredning nedlagd = Hanif Ali Baba kan inte *bevisas* ha gjort vad som påstås med det underlag som finns i dagsläget.

Men det är hon som påstår att han har uppmanat henne att skicka bilder. Hon har inte bevisat det.
Citera
2021-10-01, 16:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Så, olagligt kan vi stryka.

Kvar att ta ställning till är:

Olämpligt
Omoraliskt

Nej vi kan inte stryka olagligt, det är styrkt att kvinnan har begått brott.
Citera
2021-10-01, 16:08
Medlem
Ridnes avatar
Sådana där jävla tjejer som går ut och ljuger och förtalar för egen vinning förstör för alla oss andra. För varje sådan här historia så sjunker trovärdigheten för nästa, som kanske faktiskt är sann. Hoppas att tjejen SKÄMS men det är hon väl för korkad för.
Citera
2021-10-01, 16:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Till alla som vill få till falsk tillvitelse: En rolig detalj här är ju att Hanif Ali Baba uppmanade MÄ att anmäla honom så att saken skulle bli utredd. Först var det bara en sak för M internt (där olämpligheter för riksdagsmän inte behöver vara olagliga)

Ja, det var uppenbarligen ett smart drag av honom. Nu har bruden bevisats vara en lögnerska. Vi får se om hon åtalas eller om åklagaren struntar i hennes fall.
Citera
2021-10-01, 16:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Men han ville ha bilder på den minderåriga tjejen? Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För att han är en äckelgubbe. Det inser ju alla. Men tydligen har han inte gjort något brottsligt, så då kan vi låtsas att det är helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon var 16-17, dvs byxmyndig. HON har skickat till HONOM, du vet inte varför. Vi vet inte om Hanif ens frågat om det. Hon har ju skickat ut sina bilder på twitter i effektsökeri.

Observera en viktig sak. Vi vet inte om Hanif Bali någonsin frågat efter bilder. Det skriver åklagaren också:

Citat:
"Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden. Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder."

https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/ovriga-dokument/am-132330-21_bea_33_1_1.pdf

Flickan påstår att Hanif Bali frågat efter bilder. Detta är inte verifierat på något sätt alls. Det finns i dagsläget inga som helst belägg att det har skett. Det enda som finns är att flickan säger det.
Citera
2021-10-01, 16:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Observera en viktig sak. Vi vet inte om Hanif Bali någonsin frågat efter bilder. Det skriver åklagaren också:

Flickan påstår att Hanif Bali frågat efter bilder. Detta är inte verifierat på något sätt alls. Det finns i dagsläget inga som helst belägg att det har skett. Det enda som finns är att flickan säger det.

Kommer någon någonsin våga anställa denna mytoman till kvinna?
Citera
2021-10-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jaha vi gör skillnad?

Du verkar inte göra det, men ja, de flesta gör nog det antar jag.
Citera
2021-10-01, 16:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Hanif Bali uttalar sig igen. Facebook:

För ett par veckor sedan sattes kronan på verket i att försöka få bort mig ur politiken när jag blev oskyldigt anklagad för ett vidrigt brott. Resultatet blev att jag hängdes i media, dagligen fick mitt namn draget i smutsen och pådyvlades den ena förtalsgrundande anklagelsen efter den andra av tyckonomer på sociala medier. Detta medan jag hela tiden varit positivt inställd till en förundersökning där jag var villig att samverka för att bevisa min oskuld.

Det har varit de värsta veckorna i mångas liv. Inte bara mitt utan även min fästmö, min familj och vänner har utsatts för de fruktansvärda konsekvenser som en sådan här anklagelse utmynnar i. Utan deras stöd hade jag inte tagit mig igenom detta. Tack även till alla ni som hört av er och inte dömt mig på en ogrundad anklagelse som bara av en slump råkar komma precis i lagom tid för när partiet sätter sina nomineringslistor.

Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.

Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig. Jag tänker inte avgå, jag kommer fullfölja mitt löfte till mina väljare om att representera dem mandatperioden ut. Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.

Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintligt, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang.
https://www.facebook.com/519550685/posts/10158595477425686/
Citera
2021-10-01, 16:17
Medlem
mvpys avatar
Så det lyckades. Han lämnar riksdagen efter mandatperioden.
Citera
2021-10-01, 16:18
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Kommer någon någonsin våga anställa denna mytoman till kvinna?
Centerpartiet eller Miljömupparna..
Citera
2021-10-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
Kan vem som helst anmäla någon för förtal? Någon jurist som har koll? I så fall föreslår jag att vi hjälper Hanif lite på traven med förtalsanmälningarna, måste ju finnas hundratals uppenbara på tex twitter.

Ja fast då får du nog försöka ge konkret exempel på det du anser utgör förtal?

Hanif Bali är förhoppningsvis tillräckligt kunnig om lagen för att förstå att han inte kommer att kunna
anmäla någon för förtal.

Dels är han offentlig person och i samband med att han själv offentliggjorde delar av affären på Facebook och Twitter
så blev det i lagens mening fritt fram för folk att uttrycka sina åsikter om saken.
Citera
2021-10-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men det är hon som påstår att han har uppmanat henne att skicka bilder. Hon har inte bevisat det.
Det har inte aktivt motbevisats så du har inte ertappat henne med uppenbar lögn vilket var vad jag invände mot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in