2021-10-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Då frågar jag igen. Vad är källan att de ska ha träffats hemma hos Bali?
Hans egna uttalanden. De pluggade sommarlovsmatte.
Citera
2021-10-01, 10:51
Moderator
-Info-s avatar
Så det fanns inga nakenbilder. Inte heller fanns det någon sexuell posering.

Citat:
"Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder. Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger chefsåklagare Maria Sterup i ett pressmeddelande."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forunersokningen-mot-hanif-bali-laggs-ned
Citat:
– Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger åklagare Maria Sterup på Särskilda åklagarkammaren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4OK2R/forundersokning-mot-hanif-bali-nedlagd

Att det skulle ha funnits nakenbilder var alltså helt påhittat.

Jag antar att Hanif Bali kommer tillbaka nu? Eller är det försent?
Citera
2021-10-01, 11:10
Bannlyst
Nedlagt som jag trodde..
Citera
2021-10-01, 11:19
Medlem
Ankdammsmans avatar
Som väntat.

Nu är det dags för media att gräva i nätverket bakom flickan och de mystiska nedräkningstweetsen. Jobba, journalister!
Citera
2021-10-01, 11:24
Medlem
efedrinkungens avatar
Jävla smutskastningskampanj.

Om man upplevs som ett hot så
är motståndarna beredda att ta till alla metoder.

Satans kackerlackor....
Citera
2021-10-01, 11:27
Medlem
Min bedömning är att Hanif Bali ridit ut stormen och kan fortsätta att arbeta. Det blev helt enkelt lite för uppenbart att ingenting allvarligt har hänt.

Man ska ju även komma ihåg att åklagaren har haft tillgång till digitalt material, inte bara ifråga om bilderna utan utdrag av hela dialogen.

Trots detta lägger åklagaren ner ärendet.

Det finns ändå lite kvar att lära sig från det här. Hanif drar nog själv lärdomen att det är dynamit att som offentlig person umgås med en flicka som är under 18 år. Det lär nog väldigt många andra offentliga personer också göra.

Så vi kommer helt enkelt att se att gruppen unga flickor isoleras alltmer och får finna sig i att umgås med jämnåriga och med vuxna kvinnor. Det funkar inte att ha vänrelationer mellan unga flickor och äldre killar för man riskerar helt enkelt sitt jobb och sitt anseende och blir väldigt utsatt om flickan plötsligt skulle bli arg på en. Även om inga oegentligheter har skett.

På sätt och vis är det bra för det gör det ännu lättare för alla andra att identifiera vilka som verkligen är dåliga män som utnyttjar unga flickor för sina egna sexuella lustar.
Citera
2021-10-01, 11:36
Medlem
Skönt att inte alla lösa anklagelser som görs leder någonstans. Men fan att de görs. Meetoo har lett till massor av falska anklagelser. Skadan för Hanif e dock redan skedd.

Nu bör journalister utanför Pk-träsket kolla runt lite. Se vad de hittar.
Citera
2021-10-01, 11:36
Medlem
Måste väl ändå bli årets offentliga lakritstomte

Förundersökningen mot den moderate riksdagsledamoten Hanif Bali läggs ned
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forunersokningen-mot-hanif-bali-laggs-ned
Citera
2021-10-01, 11:57
Medlem
Efter att han nu blivit rentvådd från alla sina anklagelser kommer han säkert att bli ännu mera odräglig och spefull på Twitter.

https://twitter.com/hanifbali
Citera
2021-10-01, 12:13
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Efter att han nu blivit rentvådd från alla sina anklagelser kommer han säkert att bli ännu mera odräglig och spefull på Twitter.

https://twitter.com/hanifbali

Fast det enda som hänt är ju att åklagaren bedömt att brott inte kan styrkas (vilket de flesta anat från början). Skandalen kvarstår oförsvagad eftersom det aldrig handlade om brottsligt utan olämpligt beteende. Han är körd.
Citera
2021-10-01, 12:22
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Fast det enda som hänt är ju att åklagaren bedömt att brott inte kan styrkas (vilket de flesta anat från början). Skandalen kvarstår oförsvagad eftersom det aldrig handlade om brottsligt utan olämpligt beteende. Han är körd.

Öh? Så det spelar ingen roll att anklagelserna visat sig felaktiga? Man är skyldig ändå?

Gäller den regeln alla, eller bara moderater?
Citera
2021-10-01, 12:24
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Öh? Så det spelar ingen roll att anklagelserna visat sig felaktiga? Man är skyldig ändå?

Gäller den regeln alla, eller bara moderater?

Den regeln har du hittat på, den speglar inget nån hävdat. Men alla klantarsel som gör bort sig har mer än bara rättsligt efterspel att hantera.

Anklagelserna är inte felaktiga bara för att åklagaren anser att brott inte kan styrkas. Men Bali har bevis säger han så du kan säkert vara lugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in