2021-10-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Var fan gömmer sig skrället då?

Jadu, han tog nog tåget till Köpenhamn 05.10 sen vidare ut i Europa där han säkert hyrt något boende eller så.
Citera
2021-10-01, 11:07
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Undrar vad av hans personliga ägodelar som saknas i hans lägenhet, om den nu är något intakt när den går att undersöka.

Det kanske ger en hint om han är ute och campar eller flytt landet bla bla.

Jag är inte övertygad ännu om att det är han som är skyldig, visst en knäppgök, men kanske chockad efter att huset exploderade bakom hans rygg när han var på väg ut på sin promenad.

Han har säkert en fritidsbåt. Han verkar också vara den typen som har något gammalt vrak i säveån. Jag tror man skall leta i hamnen vid bellevue moske.
Citera
2021-10-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Varsågod

Tack, kollade i fel PDF....

Ursäkta!

Citera
2021-10-01, 11:08
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Men sluta tjata om fel adress!! Det är hyfsat VANLIGT att folk står på fel lgh-nummer, eller till och med att lgh-numret är helt galet.

Vi upptäckte av en slump att vår dotter som bor i Göteborg hade en karl skriven i hennes lägenhet.

- Har du gått och blivit sambo?
- Va neej?
- Det står på ratsit att det bor en man hos dej.
- VA?!

Och det är inte helt enkelt att få rätt på det.
Jag svarade hypotetiskt på en fråga, bajsa inte på dig.
Men jag antar att pellejönsen stått skriven på mamma, varför plötsligt en dag efter 55 år göra en adressändring och skriva FEL lägenhets nr?

Det känns ju absolut trovärdigt.
Citera
2021-10-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Jadu, han tog nog tåget till Köpenhamn 05.10 sen vidare ut i Europa där han säkert hyrt något boende eller så.

Och lämnat sin mamma på ålderdomshemmet där han hotat personalen för han inte fick komma in? En äkta mammas pojke.
Klart han inte lämnat henne själv. Isåfall hade han väl tagit med henne.
Han ligger väl och trycker i något förråd någonstans tills mammalängtan tar över.
Citera
2021-10-01, 11:10
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Ingen som finner det rätt märkligt att media har riktat in sig HELT på EN tänkbar kandidat till dådet...?

Inte ett enda dugg märkligt. Har man en ensam gärningsman som är ytterst sannolik så är det naturligt att rikta in sig på denne. Skulle säga att Mark Lorentzen är mer än "kandidat", han är GM.

Här kan vi läsa vad som utmärker en sådan här rättshaverist:

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/rattshaveristiskt-beteende-och--vrakningshot-fore-bombdadet/

Ofta ett hat mot samhället, ett hat mot Sverige och tycker allt har blivit sämre med åren. Har en bild av att samhället håller på att haverera, eller att man är utanför samhället. Kan inte ta in något av det fina och gemensamma med vårt samhälle. Det är ur sådana tankar och samhällssyn som fröet till ett sådant här fruktansvärt dåd föds.
Citera
2021-10-01, 11:10
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tack, kollade i fel PDF....

Ursäkta!

Ingen fara. Det är inte lätt att hänga med i svängarna här.
Citera
2021-10-01, 11:12
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Något massförstörelsevapen hade ju gärningsmannen inte tillgång till så det kan du stryka.
En vanlig bomb är inte massförstörelsevapen.
Skulle tro syftet med sprängningen är kanske vad som åsyftas med terror.

-Jag sprängde för att sätta skräck i människor, så att den judisk, sionistiska-arab koalitionen ska få all makt i törnros dalen, darra!!

Eller:
-Jag var så less på hyresvärden som ville vräka mig att jag sprängde skiten.
Citera
2021-10-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nu vet jag att jag tjötat om det hemmagjorda sprängmedlet TPTD, men en komponent är saltsyra som just luktar fränt och kemiskt.
Det tar en stund att göra några kilo, jag tror jag räknade på 50dagar för 16kg.

Kan också vara att han gjort ammoniumnitrat, då använder man salpetersyra som inte heller luktar karamell.
Sen diesel på det, alla gruvarbetare och vita bombmäns bästa vän.
Breivik, Timothy McVeigh och liknande.

Har fruktansvärt svårt att se att denne gigant av personlighet skulle kunna dyka ner i Bergsjön och fråga random gäng-sprängare om han kan få köpa några kilo sprängdeg.

Å andra sidan är han så mycket Aspie att han skulle kunna göra det bara för att han inte skulle förstå att det är dumt att göra så.

Aspberger slutsats - Jag vill spränga någon, hur får jag tag på sprängmedel?
Vem spränger?
Gängen!
Sen frågar man alla med krulligt hår och mörk hudfärg, tillslut så.

”Barnflickan i Knutby lyckades ju krysta fram en revolver och hon var lika streetsmart som hans majestät konungen.

Är den psykiskt störda mannen tillräckligt intelligent då så han inte spränger sig själv i småbitar? Det är väl inte kleti och pleti som sitter hemma och gör bomber utan att veta vad dom gör? (Till och med "normala" ungdomar satt ju förr hemma och gjorde nyårssmällare vilket resulterade i att dom skadad sig själva ganska rejält.)
Citera
2021-10-01, 11:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Men sluta tjata om fel adress!! Det är hyfsat VANLIGT att folk står på fel lgh-nummer, eller till och med att lgh-numret är helt galet.

Vi upptäckte av en slump att vår dotter som bor i Göteborg hade en karl skriven i hennes lägenhet.

- Har du gått och blivit sambo?
- Va neej?
- Det står på ratsit att det bor en man hos dej.
- VA?!

Och det är inte helt enkelt att få rätt på det.
Man kan ju tycka att det borde märkts ändå. Post osv.

Det jag vet annars är det kan vara lite si och så bland framförallt bostadslösa när det gäller detta. Dom kan ha en CO/adress till boendet dom håller till på dit all post hamnar, men vara skriven ännu på en gammal adress. Ofta deras senaste "riktiga" adress.

Då kan det ta ett tag innan det märks.
Citera
2021-10-01, 11:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag svarade hypotetiskt på en fråga, bajsa inte på dig.
Men jag antar att pellejönsen stått skriven på mamma, varför plötsligt en dag efter 55 år göra en adressändring och skriva FEL lägenhets nr?

För att begå ett stort brott? (...)
Citera
2021-10-01, 11:16
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Är den psykiskt störda mannen tillräckligt intelligent då så han inte spränger sig själv i småbitar? Det är väl inte kleti och pleti som sitter hemma och gör bomber utan att veta vad dom gör? (Till och med "normala" ungdomar satt ju förr hemma och gjorde nyårssmällare vilket resulterade i att dom skadad sig själva ganska rejält.)

Han kan defintivt ha bokstavsdiagnoser, vara en enstöring, märklig och beroende av sin gamla mamma, men ändå vara mycket intelligent så att han kan få ihop saker?

Finns många sådana personer som är jättemärkliga, och lever ensamma utanför samhället men ändå kan vara betydligt mer än genomsnittintelligenta.

Denne Mark Lorentzon ger mig alla vibbar av en sådan person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in