2021-10-01, 09:03
Medlem
Jag hittar inte inlägget som sammanfattar det hela. Vore det inte bra om det ligger klistrat längst fram?

Kan någon förklara:
När anmäler barnen Beata som försvunnen
Och när åker MGM med sin son till socialen?
Lämnade han sonen först hos syskon och sen hämtade han igen då?
Sorry har inte riktigt fått ihop det här..
Citera
2021-10-01, 09:19
Medlem
Om lägenheten var tom när polisen kom, var befann sig då dom större barnen? Skyddat boende?
När lämnades den mindre pojken till soc?
Varför var hon och pojken i deras gemensamma lägenhet öh?
Citera
2021-10-01, 09:38
Medlem
DoktorPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Nu har BR varit borta i 6 dagar utan livstecken. Det bådar inte gott...
Jag förstår inte varför polisen avslutar söket? Eller avslutar de bara i det avspärrade området? Har de verkligen kammat igenom överallt där ?
Jag uppdaterade sammanfattningen nedan

Tidslinje:
● innan försvinnandet
• BR ansöker om skilsmässa slutet av aug
• BR ansöker om kontaktförbud 2 veckor efter skilsmässoansökan
• BR anmäler CR för olaga hot och misshandel (som skett 2016-2021) samtidigt som hon ansöker om kontaktförbud. BR hördes av polis 9/9 och CR hördes 15/9
• avslag på kontaktförbud för 2 veckor sedan

● Fredag 24/9
• BR försvinner ca kl 18 efter en promenad med CR medan deras gemensamma barn sitter i bilen
• äldre par hälsar på BR & CR vid golfbanan
• vid midnatt anmäls BR försvunnen av sin äldsta son
• 2 timmar efter anmälan anhåller polisen CR

● Lördag 25/9
• polisen letar efter BR och håller förhör med CR

● Söndag 26/9
• polisen letar efter BR och håller förhör med CR
• någon gång under helgen har polisen funnit CRs bil

● Måndag 27/9
• polis går ut med namn och bild på BR
• efterlysningar börjar delas på sociala medier (bland annat denna https://flic.kr/p/2mvLDCF https://flic.kr/p/2mvQnhz )
• polis söker iakttagelser av CRs bil
• polis koncentrerar sökandet till golfbaneområdet i Oxie, kallar in helikopter

● Tisdag 28/9
• CR häktad på sannolika skäl
• polissök fortsätter, spärrar av större område, kallar in dykare

● Onsdag 29/9
• fynd i sökområdet

● Torsdag 30/9
• polis avslutar sökinsatsen i Oxie
• polis är fortfarande väldigt intresserade av observationer av CRs bil (silvrig Suzuki Vitara 2002 https://flic.kr/p/2mw3B5D )
• BR har varit försvunnen i 6 dagar

Vad vi vet:
• BO = Be@t@ R@tzm@n, BR
• MGM = Ces@ry R@tzm@n, CR
• BR är försvunnen sedan 24/9 ca 18:00
• Fynd gjort av polisen i CRs silvriga bil, oklart vad. De söker iakttagelser av bilen.
• Fynd gjort av polisen i grönområde eller mindre sjö vid golfbana i Oxie, media rapporterar blodiga kläder och mobil
• BRs telefon avstängd sedan fredag
• BR har minst två barn, varav ett med CR, och har varit gift tidigare
• BR hade skyddade personuppgifter vid tiden för försvinnandet, samt hade ansökt om kontaktförbud för CR
• CR är häktad på sannolika skäl för människorov, nekar brott

Vad vi tror:
• CR har en historia av våldsamheter mot kvinnor men är ej dömd
• BR låste ute CR varpå han sov utanför dörren
• BR har 5 barn, äldsta är 14 år och yngsta 7
• CR angav först att anledningen till att han kom ensam tillbaka till bilen var för att BR skulle träffa en vän, men har sedan verkat ändra sin historia till att han och BR bråkat och han lämnat henne av ilska (enligt efterlysning på Facebook https://www.facebook.com/103781581176062/posts/432661241621426/)

Fyll gärna på eller rätta

Tack för en bra sammanfattning!
Citera
2021-10-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett barn har två föräldrar, är inte det i princip lika med psykisk misshandel att ansöka och mer eller mindre kräva enskild vårdnad i samband med bråk i relationen och en separation?

Är inte krav om enskild vårdnad ett sätt för somliga att straffa och hämnas?

Att kvinnan nu är försvunnen kan i teorin faktiskt ha en koppling till hennes krav om enskild vårdnad?
Jag krävde enskild vårdnad eftersom jag aldrig lyckades få mannen skriva på pass och andra juridiska handlingar, eller ens senare var banen skulle gå i skola. Umgänget har inte med det att göra.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-01 kl. 10:39.
Citera
2021-10-01, 10:37
Medlem
Har hon fem barn med samme pappa? Ganska många barn, hon var väl runt 30?
Citera
2021-10-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Den misstänkte har bilder på sociala medier från Dalby stenbrott. Kan han ha sänkt henne där?
Med det sagt hoppas man givetvis att hon hittas vid liv någonstans.

Han har inte haft så lång tid på sig att få undan liket, 6h? -0.5h där han funderar vad/vart han ska, stressad av att polisen snart kan knackar på transport dumpa/gömma transport hem tvätt göra sig av med ev skor kläder spade kniv. Han har givetvis åkt till ett ställe han känner väl till och där han känner sig trygg att ej bli sedd. Nu sitter han inläst och funderar på vilka misstag han gjort.

Om det nu inte var ett planerat mord.
Senast redigerad av ap0 2021-10-01 kl. 10:40.
Citera
2021-10-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har hon fem barn med samme pappa? Ganska många barn, hon var väl runt 30?
Tror hon har 3 pappor? De 2 som är kvar i Polen bor nog hos sin pappa. Sen de 2 mellanpojkarna med en annan och minstingen med MGM. Som jag har förstått det. Alla 4 barnen flyttade med henne till Sverige, sen flyttade 2 tillbaka till sin pappa i Polen. Rörigt iallafall. Hon är så ung för att vara 5-barnsmamma. Men alla är vi olika.. Stackars barn i vilket fall. 😢
Citera
2021-10-01, 10:54
Medlem
Där finns ju lätt en 5+st dammar vid Oxie GK, har man bara sökt av en utav dem?
Citera
2021-10-01, 10:57
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag krävde enskild vårdnad eftersom jag aldrig lyckades få mannen skriva på pass och andra juridiska handlingar, eller ens senare var banen skulle gå i skola. Umgänget har inte med det att göra.

Detta tror jag faktiskt är en ganska vanlig anledning.
Citera
2021-10-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Där finns ju lätt en 5+st dammar vid Oxie GK, har man bara sökt av en utav dem?
2 tror jag. Den har dom ju öppnat golfbanan igen efter avspärrningarna, så polisen utgår väl ifrån att övriga inte är aktuella.
Man kanske hoppas att dom som brukar banan också håller ögonen öppna
Citera
2021-10-01, 11:55
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Han har inte haft så lång tid på sig att få undan liket, 6h? -0.5h där han funderar vad/vart han ska, stressad av att polisen snart kan knackar på transport dumpa/gömma transport hem tvätt göra sig av med ev skor kläder spade kniv. Han har givetvis åkt till ett ställe han känner väl till och där han känner sig trygg att ej bli sedd. Nu sitter han inläst och funderar på vilka misstag han gjort.

Om det nu inte var ett planerat mord.

Det här har han planerat noga, han räknar iskallt bli släppt efter ett tag ingen kropp kommer hittas, så då blir han släppt, tyvärr😞
Citera
2021-10-01, 12:04
Medlem
swebarbs avatar
Dom bör ju leta i alla närliggande dammar åtminstone eftersom man inte hittat henne ännu, märkligt beslut att avblåsa sökandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in