Citat:
Ursprungligen postat av
Barkarrow
Som GM vet han inte vad som händer efter på brottsplatsen. På morgonen efter kan han inte ha fått så mycket uppgifter. Som GM vore det oerhört iskallt att säga så till grannen.
Och så att säga "bränna" sitt utseende i media är utomordentligt dumt. Det räcker ju att nån känner igen honom så är det kört.
Vi har ju tagit detta innan...
Men det funkar såklart en av få gånger..
Först så tror jag att SE själv trodde att han inte hade något att förlora då han kanske trodde signalement var redan ute på honom o att vakterna visste att han just lämnar Skandia.....Så jag tror att SE trodde att både signalement o tid o plats band honom mkt tight...
Då har han ju alternativet att bli vittne o sprang I gränden fast som vittne ...
Detta funkar såklart inte ofta o bara eg om någon inte riktigt såg hans ansikte typ...
Du tänker nog såhär : Ja men nu blir det ännu lättare om någon känner igen honom ...Fast om någon på riktigt känt igen honom så hade han ju åkt dit ändå...
Så återigen så tror jag att Engström valde denna taktik i ren panik....
Det lyckas såklart sjukt sällan o man måste ha tillfälligheterna på sin sida......Men nu var detta den gången !