2021-10-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
SE säger till sin granne på morgonen efter när grannen ska hämta tidningen att han behöver inte läsa den för jag kan berätta allt, jag var där. Skulle han verkligen säga så om han var GM? Och vad skulle han ha att berätta?

Intressant ...

Om han nu säger till grannen att han kan berätta allt så varför gjorde han inte det när han hade chansen i SvD redan 1mars...

Eller det var allt ?
Citera
2021-10-01, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Intressant ...

Om han nu säger till grannen att han kan berätta allt så varför gjorde han inte det när han hade chansen i SvD redan 1mars...

Eller det var allt ?

Men det är ju tydligen en mer omfattande artikel som kommer ut på morgonen 2/3 i SvD som sen kortas ner i senare upplagor.
Citera
2021-10-01, 03:27
Medlem
Citat:
Men det är ju tydligen en mer omfattande artikel som kommer ut på morgonen 2/3 i SvD som sen kortas ner i senare upplagor.

Men vad tror du SvD vet innan dom träffar SE ?

Har inte SvD någon koll på vad andra vittnen har sagt eller dyl?
Citera
2021-10-01, 03:33
Medlem
Citat:
Men vad tror du SvD vet innan dom träffar SE ?

Har inte SvD någon koll på vad andra vittnen har sagt eller dyl?

Men SvD skriver väl vad SE säger, det här är ju dan efter. Jag tycker det blir helt bakvänt tänk att SE ska försöka luska ut från journalister vad som hänt.
Citera
2021-10-01, 03:38
Medlem
Citat:
Men SvD skriver väl vad SE säger, det här är ju dan efter. Jag tycker det blir helt bakvänt tänk att SE ska försöka luska ut från journalister vad som hänt.

Så bakvänt är det inte...

Som GM vet han vad som har hänt o vill helt enkelt bli ett vittne...

Eg på samma sätt som att han nogrannt läser tidningen o ser inslag på TV...

Hela teorin bygger ju på att SE vill som GM plantera in sig som vittne o då måste han faktiskt skaffa sig lite info på vad han kan säga o inte säga...

Hittar han dessutom något träffsäkert att säga så får han ju alibi i 35år....

Så på det sättet är det väl hans enda alternativ...
Citera
2021-10-01, 03:45
Medlem
Citat:
Så bakvänt är det inte...

Som GM vet han vad som har hänt o vill helt enkelt bli ett vittne...

Eg på samma sätt som att han nogrannt läser tidningen o ser inslag på TV...

Hela teorin bygger ju på att SE vill som GM plantera in sig som vittne o då måste han faktiskt skaffa sig lite info på vad han kan säga o inte säga...

Hittar han dessutom något träffsäkert att säga så får han ju alibi i 35år....

Så på det sättet är det väl hans enda alternativ...

Som GM vet han ju inte vad som har hänt på platsen efter.

Det är ju han som berättar för SvD som vittne vad som har hänt. Pröva tanken SE som vittne så blir allt enklare
Citera
2021-10-01, 03:47
Medlem
Citat:
Som GM vet han ju inte vad som har hänt på platsen efter.

Det är ju han som berättar för SvD som vittne vad som har hänt. Pröva tanken SE som vittne så blir allt enklare

Ska vi prova tanken att SE är vittne ?

Ska vi börja lyssna på alla GM som säger sig vara oskyldiga så händer inte mkt...
Citera
2021-10-01, 03:52
Medlem
Citat:
Ska vi prova tanken att SE är vittne ?

Ska vi börja lyssna på alla GM som säger sig vara oskyldiga så händer inte mkt...
Åter till grannen, skulle SE säga till honom att han kan berätta vad som hänt om han var GM?
Citera
2021-10-01, 03:57
Medlem
Citat:
Åter till grannen, skulle SE säga till honom att han kan berätta vad som hänt om han var GM?

Ja varför inte...

Han skulle väl kunna säga en hel del som GM utom just att det var han som sköt...

Om det är någon som eg "vet" allt är väl GM?

Du tänker att han inte skulle våga säga så till grannen ?

Tja han kunde ju springa i gränden i TV så varför inte..?
Citera
2021-10-01, 04:03
Medlem
Citat:
Ja varför inte...

Han skulle väl kunna säga en hel del som GM utom just att det var han som sköt...

Om det är någon som eg "vet" allt är väl GM?

Du tänker att han inte skulle våga säga så till grannen ?

Tja han kunde ju springa i gränden i TV så varför inte..?

Som GM vet han inte vad som händer efter på brottsplatsen. På morgonen efter kan han inte ha fått så mycket uppgifter. Som GM vore det oerhört iskallt att säga så till grannen.

Och så att säga "bränna" sitt utseende i media är utomordentligt dumt. Det räcker ju att nån känner igen honom så är det kört.
Citera
2021-10-01, 04:11
Medlem
Citat:
Som GM vet han inte vad som händer efter på brottsplatsen. På morgonen efter kan han inte ha fått så mycket uppgifter. Som GM vore det oerhört iskallt att säga så till grannen.

Och så att säga "bränna" sitt utseende i media är utomordentligt dumt. Det räcker ju att nån känner igen honom så är det kört.

Vi har ju tagit detta innan...

Men det funkar såklart en av få gånger..

Först så tror jag att SE själv trodde att han inte hade något att förlora då han kanske trodde signalement var redan ute på honom o att vakterna visste att han just lämnar Skandia.....Så jag tror att SE trodde att både signalement o tid o plats band honom mkt tight...

Då har han ju alternativet att bli vittne o sprang I gränden fast som vittne ...

Detta funkar såklart inte ofta o bara eg om någon inte riktigt såg hans ansikte typ...

Du tänker nog såhär : Ja men nu blir det ännu lättare om någon känner igen honom ...Fast om någon på riktigt känt igen honom så hade han ju åkt dit ändå...

Så återigen så tror jag att Engström valde denna taktik i ren panik....

Det lyckas såklart sjukt sällan o man måste ha tillfälligheterna på sin sida......Men nu var detta den gången !
Citera
2021-10-01, 04:25
Medlem
Citat:
Vi har ju tagit detta innan...

Men det funkar såklart en av få gånger..

Först så tror jag att SE själv trodde att han inte hade något att förlora då han kanske trodde signalement var redan ute på honom o att vakterna visste att han just lämnar Skandia.....Så jag tror att SE trodde att både signalement o tid o plats band honom mkt tight...

Då har han ju alternativet att bli vittne o sprang I gränden fast som vittne ...

Detta funkar såklart inte ofta o bara eg om någon inte riktigt såg hans ansikte typ...

Du tänker nog såhär : Ja men nu blir det ännu lättare om någon känner igen honom ...Fast om någon på riktigt känt igen honom så hade han ju åkt dit ändå...

Så återigen så tror jag att Engström valde denna taktik i ren panik....

Det lyckas såklart sjukt sällan o man måste ha tillfälligheterna på sin sida......Men nu var detta den gången !

Eller också kände inte någon igen honom för att han var inte GM. Det är också en märklig grej att de som säger sig ha sett GM pratar om smalt ansikte, kort avstånd mellan ögonen, mörkt hår, vältränad, 30-45 år. Inget stämmer egentligen in på SE.

Han brukade jobba övertid så det är egentligen inte så konstigt att han råkade stämpla ut just då. Det som är ödets ironi är att LOP korsar Sveavägen. Hade de ej gjort det hade kanske mordet skett på andra sidan Sveavägen eller längre bort och då hade ingen vetat vem Stig Engström är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in