2021-01-01, 21:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Varför? Sumpan/Solna är nice
Nej, det är ju inte det. Det är osköna förorter med massa vägar överallt.
Citera
2021-01-01, 21:52
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Jag hade även inkluderat Nacka kommun i sökandet. Nacka är både lugnt och naturnära. Det ligger dessutom inte alltför långt bort från innerstaden. (Du är framme i Slussen efter en bussresa på 10-12 minuter).

Nackdelen är att det i dagens läge saknas ett tunnelbanenät i kommunen men av det jag förstått finns planer på att bygga ett. Det lär finnas tvåor i anslutning till Nacka Forum/Nacka strand för 2,8 miljoner.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-01-01 kl. 21:56.
Citera
2021-01-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej, det är ju inte det. Det är osköna förorter med massa vägar överallt.

Nej, du har fel
Citera
2021-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Är på jakt efter en liten tvåa i Stockholm (max 40 kvm) och undrar i vilka områden jag ska leta i med en budget på 2,8 miljoner?

Vet att innerstaden är utesluten. Funderar på dessa områden: Svedmyra, Västertorp, Hägersten, Hjorthagen, Skärmarbrink, Björkhagen, Sockenplan.

Vill ni addera något område att leta i?
Vad blev det?
Letar exakt samma..
Svedmyra kollat men uteslutit. Västertorp och hela hägersten högintressant.. Hammarbyhöjden likasåm
Citera
2021-09-30, 20:18
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Vad blev det?
Letar exakt samma..
Svedmyra kollat men uteslutit. Västertorp och hela hägersten högintressant.. Hammarbyhöjden likasåm
Av de du nämner skulle jag kolla närmare på Hägerstensåsen och Örnsberg. Där går det fortfarande att hitta mindre tvåor för 2,8-2,9. Västertorp är också okej, men där finns nästan inga tvåor under 50 kvm (mestadels omkring 60 och uppåt). Har du råd att gå upp till 3,2-3,4 skulle jag kolla närmare på Aspudden/Midsommarkransen. Gröndal är också fint om du inte värderar närhet till tunnelbana.

Håll dig borta från Hökmossen. Visserligen nära Telefonplan, men astråkigt område utan service och för nära E4:an.
Citera
2021-09-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Av de du nämner skulle jag kolla närmare på Hägerstensåsen och Örnsberg. Där går det fortfarande att hitta mindre tvåor för 2,8-2,9. Västertorp är också okej, men där finns nästan inga tvåor under 50 kvm (mestadels omkring 60 och uppåt). Har du råd att gå upp till 3,2-3,4 skulle jag kolla närmare på Aspudden/Midsommarkransen. Gröndal är också fint om du inte värderar närhet till tunnelbana.

Håll dig borta från Hökmossen. Visserligen nära Telefonplan, men astråkigt område utan service och för nära E4:an.
Naturligtvis bor man helst där. Finns inte möjlighet för en krona över 3 prick. Aspudden tror jag är kört. Åsen går med små. Örnsberg svårt men ibland, ligger en halvtrist nu med 2.9 som accepterat pris tex.

Hökmossen är naturligtvis ingen dröm men man får anpassa magsäck efter mun.
Citera
2021-09-30, 23:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Naturligtvis bor man helst där. Finns inte möjlighet för en krona över 3 prick. Aspudden tror jag är kört. Åsen går med små. Örnsberg svårt men ibland, ligger en halvtrist nu med 2.9 som accepterat pris tex.

Hökmossen är naturligtvis ingen dröm men man får anpassa magsäck efter mun.
Absolut inget fel på Hökmossen. Visst, lite trist, men lugnt område ändå och nära till Telefonplan.

Edit: Funderat på Västberga runt Karusellplan? Också trist men nära Telefonplan.
Senast redigerad av Enterprise 2021-09-30 kl. 23:08.
Citera
2021-09-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Absolut inget fel på Hökmossen. Visst, lite trist, men lugnt område ändå och nära till Telefonplan.

Edit: Funderat på Västberga runt Karusellplan? Också trist men nära Telefonplan.
Ja, körde omkring där precis. Dansbanevögen kändes mysig..
Citera
2021-09-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Jobbar i området runt elektravägen, har sett en del prostituerade, pundare och alkisar och det är inbrott lite då och då. När vi flyttade dit fick vi rådet av hyresvärden att inte åka kommunalt sena kvällar. Har dock aldrig råkat ut för något, men jag valde bort det området när jag själv letade boende.
Citera
2021-09-30, 23:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trerte
Kristineberg är ett väldigt trevligt område på västra Kungsholmen. Där går några små tvåor för 2,8 miljoner, även om de oftast verkar lika kring 3. Tekniskt sett en del av innerstan även om känslan och bebyggelsen är annorlunda. Nära till Fredhäll och Hornsberg. Kan vara värt att titta på.
Tullen låg vid nuvarande Lindhagensplan, så tekniskt eller geografiskt INTE. innerstan, om än nära, och bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Varför? Sumpan/Solna är nice
Very.
Citera
2021-10-01, 14:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticdoll
Jobbar i området runt elektravägen, har sett en del prostituerade, pundare och alkisar och det är inbrott lite då och då. När vi flyttade dit fick vi rådet av hyresvärden att inte åka kommunalt sena kvällar. Har dock aldrig råkat ut för något, men jag valde bort det området när jag själv letade boende.
Det stämmer att det lite längre bort i Västberga (inuti industriområdet) är lite stökigt, med boende för socialfall m.m. Dock tror jag knappast de som bor nära E4 och som går till Telefonplan märker av detta. Det är inte Bronx direkt.
Citera
2021-10-01, 14:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag hade även inkluderat Nacka kommun i sökandet. Nacka är både lugnt och naturnära. Det ligger dessutom inte alltför långt bort från innerstaden. (Du är framme i Slussen efter en bussresa på 10-12 minuter).

Nackdelen är att det i dagens läge saknas ett tunnelbanenät i kommunen men av det jag förstått finns planer på att bygga ett. Det lär finnas tvåor i anslutning till Nacka Forum/Nacka strand för 2,8 miljoner.
Stämmer bra det. Kan vara läge att hugga innan tunnelbanan dras för då lär priserna gå upp. Ektorp ligger i närheten och är väldigt fint med ett litet centrum och närhet till natur och Skurusundet.

Annars finns Alphyddan och Finntorp ,med gångavstånd till Södetmalm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in