2020-12-23, 15:40
Medlem
Kransen, där hittar du fortfarande dom priserna på 2or.
Citera
2020-12-23, 15:53
Medlem
mteds avatar
I Aspudden, Midsommarkransen, Telefonplan och Hägerstensåsen borde du kunna hitta små tvåor i den prisklassen. Trevliga och lugna närförorter med bra kommunikationer.
Citera
2020-12-23, 18:49
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Blackeberg oförtjänt dåligt rykte?

Angående Bromma skulle jag undvika nästan allt kring Brommaplan, Blackeberg, Spånga m.m. Abrahamsberg, Alvik, Västerled är väldigt mycket trevligare. Men är ditt absoluta tak på 2.8 miljoner så blir det nog svårt att få i de områden du nämnt.
Exakt min tanke! Alvik hade varit bra, men nog för dyrt väl? Spånga däremot känns inom budget, men ej tunnelbana.
Citera
2020-12-23, 18:50
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Kransen, där hittar du fortfarande dom priserna på 2or.

Citat:
Ursprungligen postat av mted
I Aspudden, Midsommarkransen, Telefonplan och Hägerstensåsen borde du kunna hitta små tvåor i den prisklassen. Trevliga och lugna närförorter med bra kommunikationer.
Bra inspel! Var rädd för att det skulle vara för dyrt, men ni har rätt ser jag nu. Får komma in dessa områden mer noggrant.
Citera
2020-12-23, 18:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Är på jakt efter en liten tvåa i Stockholm (max 40 kvm) och undrar i vilka områden jag ska leta i med en budget på 2,8 miljoner?

Vet att innerstaden är utesluten. Funderar på dessa områden: Svedmyra, Västertorp, Hägersten, Hjorthagen, Skärmarbrink, Björkhagen, Sockenplan.

Vill ni addera något område att leta i?
https://www.hemnet.se/bostad/villa-1rum-vallingby-centrum-stockholms-kommun-pepparkaksvagen-1-17168877 - utgångspris 0 kronor och förväntas kosta max 15k, kör hårt?
Citera
2020-12-23, 18:57
Medlem
Varför inte vidga vyerna lite. Pendeltåget finns på ett stenkast avstånd. Vid Stuvsta station.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-stuvsta-huddinge-kommun-byalagsvagen-4-b-12142421
Citera
2020-12-23, 19:18
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför inte vidga vyerna lite. Pendeltåget finns på ett stenkast avstånd. Vid Stuvsta station.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-stuvsta-huddinge-kommun-byalagsvagen-4-b-12142421
Rätt osugen på pendeln faktiskt. Älskar att bo längs tunnelbanan då det är enklare att åka till specifika platser!
Citera
2020-12-23, 19:31
Medlem
Citat:
Rätt osugen på pendeln faktiskt. Älskar att bo längs tunnelbanan då det är enklare att åka till specifika platser!
Har aldrig förstått vad skillnaden är? Hur långt kan man åka tunnelbana på 13 minuter? Vad är bättre med tunnelbanan? Allt beror ju egentligen på var man bor och jobbar, det är de två ställena man oftast ska till. Stuvsta är väl ett lugnt och bättre område än många andra men som ändå har bra och snabba kommunikationer? Du borde specificera vart du vill dagligen som arbete eller utbildning!
Citera
2020-12-23, 20:34
Medlem
Citat:
Har aldrig förstått vad skillnaden är? Hur långt kan man åka tunnelbana på 13 minuter? Vad är bättre med tunnelbanan? Allt beror ju egentligen på var man bor och jobbar, det är de två ställena man oftast ska till. Stuvsta är väl ett lugnt och bättre område än många andra men som ändå har bra och snabba kommunikationer? Du borde specificera vart du vill dagligen som arbete eller utbildning!

En tydlig fördel med tunnelbanan är väl att den har dygnet runt-trafik på helger.

Men Pendeln är dock enligt mig både bekvämare och luftigare samt trevligare att åka i o m att du är ovan jord. AC finns i alla tåg under sommaren. Jag tycker absolut att man ska fundera på områden kring pendeln om det passar ens vardag.
Citera
2020-12-24, 10:18
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Förstår vad du menar, men vill inte välja bostadsområde utifrån var jag jobbar då det känns ombytligt. Sedan går tunnelbanan längre och man behöver inte utgå från centralen hela tiden.
Citera
2020-12-29, 09:18
Medlem
Citat:
Är på jakt efter en liten tvåa i Stockholm (max 40 kvm) och undrar i vilka områden jag ska leta i med en budget på 2,8 miljoner?

Vet att innerstaden är utesluten. Funderar på dessa områden: Svedmyra, Västertorp, Hägersten, Hjorthagen, Skärmarbrink, Björkhagen, Sockenplan.

Vill ni addera något område att leta i?
Kristineberg är ett väldigt trevligt område på västra Kungsholmen. Där går några små tvåor för 2,8 miljoner, även om de oftast verkar lika kring 3. Tekniskt sett en del av innerstan även om känslan och bebyggelsen är annorlunda. Nära till Fredhäll och Hornsberg. Kan vara värt att titta på.
Citera
2021-01-01, 16:54
Medlem
Citat:
Hm. Knappt tänkt på det, men väldigt osugen på allt i norrort.

Varför? Sumpan/Solna är nice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in