2021-09-30, 22:58
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filiip
Vet ej väg till vad du pratar om, men för att komma in till lägenhetsdörrarna finns de: Port på övre husar, port på innergård, port i garage

Ja så är det ju hemma hos mig också.
Det skulle ändå hjälpa med kameror utanför lägenhetsdörrarna på väl valda ställen i ”trapphuset” som det brukar kallas i Stockholm.
Citera
2021-09-30, 22:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Ska vi passa på att droppa lite "riktigt tung" info här i tråden så tycks MGM ha spelat badminton runt 1984. Namnet (innan byte) nämns i någon lista över badmintonspelare i GP 1984-01-08.

Lösningen är nära nu!
Citera
2021-09-30, 22:59
Medlem
prominentens avatar
Japp kan vara så.
Har bott i Haga sedan 2002 och analyserat blåljusljud sedan dess. Sjuk ökning sedan ca 2107.

Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
Google och Wikipedia har iaf ingen som helst aning om vad [b]TPDT[b/] eller TPDT explosive betyder. Vad är detta?

Citat:
Ursprungligen postat av filiip
Bor på samma innegård och hörde helikopter senast runt 21 om de är relevant, vettefan om de var polis eller ambulans osv. dock
Citera
2021-09-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Lumpenfrågan är ju relevant, hur gammal var han när han blev medborgare?
Finns någon skön MÖP/militär som vet vad som gällde, så fort han var medborgare och duglig nog/18-20ish så skulle han väl göra lumpen som alla andra?

Varför är det relevant?
Han kommer väl inte ens ihåg när han flyttade till Sverige.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Bor själv 3 min från bombdådet och inga helikoptrar har hörts sedan ca 17.00.
Och då hörs helikoptrar jävligt ofta här!
Exakt.

Oerhört tråkigt - att folk som uppenbarligen vet ett och annat om GM och motivet: tom. bidragit med kartor över byggnaden och annat, utan att nu själva ha ett hem - inte orkar skriva i tråden, pga allt jäkla trams om etnicitet.

Bra trollat!

Lägger ner, jag med. Hade varit intressant att både veta mera från tidigare grannar som skrivit - och bidra själv utifrån att man är på plats och har info tillgängligt. Snackade precis med en vän som jobbar på vårdcentralen 200m bort som bombhotades idag, bla.

SverigeDemokraterna briljerar på fb.
Den här tråden passar nu bäst i papperskorgen.

*golfclap*
Senast redigerad av Xedome 2021-09-30 kl. 23:06.
Citera
Medlem
prominentens avatar
2017 såklart!

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ska vi passa på att droppa lite "riktigt tung" info här i tråden så tycks MGM ha spelat badminton runt 1984. Namnet (innan byte) nämns i någon lista över badmintonspelare i GP 1984-01-08.

Lösningen är nära nu!
Citera
2021-09-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Ibland kan det vara svårt att höra skillnad på ljud från polishelikopter och ljud från ambulanshelikopter.

Det är faktiskt en jäkla skillnad
Citera
2021-09-30, 23:03
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:

Lösningen är nära nu!

Detta är ändå det mest matnyttiga på länge, och det första spåret av ett socialt liv över huvud taget. Här får vi också veta att han hade kvar sitt polska namn till 1984. Vilken klubb representerade han?
Citera
2021-09-30, 23:04
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Varför är det relevant?
Han kommer väl inte ens ihåg när han flyttade till Sverige.

Det är relevant för inte alla dårar är dårar redan i lumpenålder, är det nån sorts ny SkogsRambo, en dåre som är smart nog att lära sig bombtillverkning eller en komplett blådåre som haft tur/otur när han tuttat på nåt?

I det första fallet har det ju allmänintresse.
Citera
2021-09-30, 23:04
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Oj oj. Det här verkar som en ganska sorglig individ. På sätt och vis är det rörande att han var så angelägen att ta hand om sin mor, även om det gick fullständigt över styr.

Jag har nyligen lyssnat på en podd om Palmemordet och ML låter som en person av samma kaliber som "33-åringen", Viktor Gunnarson, eller "GH", en annan misstänkt. Eller som Unabombaren fast inte lika smart och inte lika socialt kompetent (Unabombaren hade ju faktiskt både tagit en Masters och dessutom jobbat på UC Berkeley).

Hoppas de får tag på honom och spärrar in honom på psyket. När han väl fått i sig sin medicin så kommer han säkert förstå att han ballat hur fullständigt.

Alltså en relativt smart, enstörig person som dock har svårt att funka i en jobbsituation!

Jag tittade bara förbi Flashback för att se om detta var Allahs hämd mot oss otrogna... knarkgäng eller straff för obetalda skulder... Men så var det en vanlig svensk eller åtminstone nordeurpeisk galning! Vad jobbigt!

Men som sagt - han är uppenbarligen ändå inspirerad av gängen. Psyksjuka svenskar sprängde inte hus innan vi blev "berikade" från MENA.

Vi hade ju "bombmannen" också. Han sprängde både på Skatteverket och en åklagares villa. Två dog vill jag minnas. Han var även intressant i Palmemordet.
Senast redigerad av Tintinikongo 2021-09-30 kl. 23:08. Anledning: Ändring
Citera
2021-09-30, 23:05
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
Menar du med ditt inlägg att informationen som SCB själva publicerar är fel, men det du skriver här på flashback är rätt?
Jag gick i en skola / skolklass med en massa utlandssvenskar som var födda utomlands. Personnumrena stod på klasslistorna på den tiden. Alla som var födda utomlands, även om de hette typ Karl Svensson, hade ett nummer som började på 9.

Minns det även från senare, då jag hade anledning att se en massa personnummer med ansikte och namn. Utlänning = numret börjar på 9. Person född i Stockholm - numret börjar på 0. "Äkta lantis" - numret börjar på en siffra som inte är 0 eller 9. Sannolikt har Göteborgs län sitt eget nummer men jag vet inte vad det är.

Jag känner inte till några undantag alls, ifrån det här på 80-90 talet - men som sagt, detta var länge sen - det kan ha ändrats efter det.

Jag påstår ingenting här, utan jag återger bara vad som var allmän kännedom på den tiden och vad empiriska observationer bekräftade.

Hur det ser ut idag kan säkert någon som jobbar i ett yrke där man ser mycket personnummer bekräfta.

Naturligtvis finns enstaka undantag, t.ex. för dagar då alla utländska nummer är tagna - 1 januari är ju "default" för nysvenskar som inte ved när de är födda. För detta datum kanske det spiller över i andra nummer.
Citera
2021-09-30, 23:05
Medlem
Citat:

Lösningen är nära nu!

Tungt?

Hur då?
Alla vet ju redan vad han heter och hette!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in