2021-09-30, 22:07
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Är han jude eller transvestit?

Nej det tror jag inte..
Citera
2021-09-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns just nu en tråd om ett annat brott där en polack misstänks för att ha dödat sin fru. Även han antas vara en jude, enligt många som kommenterat. Är det så att polacker och personer med polskt ursprung inte kan begå brott för det fall de inte är judar?

Har koll på den tråden också.
Fast i den tråden tjafsar de om vems skulden är!
Kvinnan eller mannen.
De som hatar kvinnor (incels) , eller de som försvarar kvinnor.
Citera
2021-09-30, 22:10
Medlem
Kan någon tala om om denne ML har något samband med de bränder som var 2016. Mordbrand mot bostadsbolaget familjebostäder. Är det samma person?.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewhitesnake
Exakt, i 1 år och en polis skulle inte märka detta, gubben måste ju fått något post. Samt som du skriver, bekräftelse på adress som skickas ut.... Kanske mycket väl är den MGM men är jävligt mycket osannolika saker. Oddsen känns osannolika. Vittna i en av Sveriges största gäng rättgång men så är det bara en psykgranne? Jaja imon vinner man kanske på triss också

Bekräftelsen skickas inte till nya adressen, utan till den gamla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så vad som talar för att MGM är skyldig är alltså att han setts lämna fastigheten innan explosionen, att han skulle avhysas från fastigheten några dagar senare, samt att han är en kuf. Vad som talar mot är väl att en så kraftig explosion inte direkt är något man orsakar med bakpulver och tändvätska.

Kan det kanske vara så att MGM har kommit över sprängmedel genom att bryta sig in på någon byggarbetsplats? Jag vet inte hur säkert sådant förvaras alla gånger och heller inte hur svårt det är att detonera, men det skulle kanske inte förvåna så mycket om MGM var ute på nätterna och norpade saker lite här och var.

Bryta sig in kanske inte behövs. Det kan ju räcka med att han har kontakter i branschen.
Skulle inte alls förvåna mig om han samlat på sig sprängmatrial i ngt förråd.

Förresten. Vilken sorts sprängmedel används till laviner och vilka har tillgång till sådant ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Var det före eller efter explosionen?

Efter. Iförd enbart tshirt och byxor. Och verkade inte ens bry sig om vad som precis hänt. Fattade direkt att det något var konstigt och kontaktade polis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Kan någon tala om om denne ML har något samband med de bränder som var 2016. Mordbrand mot bostadsbolaget familjebostäder. Är det samma person?.

NEJ!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewhitesnake
Exakt, i 1 år och en polis skulle inte märka detta, gubben måste ju fått något post. Samt som du skriver, bekräftelse på adress som skickas ut.... Kanske mycket väl är den MGM men är jävligt mycket osannolika saker. Oddsen känns osannolika. Vittna i en av Sveriges största gäng rättgång men så är det bara en psykgranne? Jaja imon vinner man kanske på triss också

Står det rätt namn på dörren är det inte så noga det där. Jag har av misstag stått skriven på fel lägenhetsnummer i nästan ett år och upptäckte det av en slump själv.
Citera
2021-09-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är inte riktigt så. Det var invandrare utan svenskt medborgarskap som fick födelsenummer med 93-99 i samband med att de invandrade till Sverige. Men de som föddes av svenska mammor som hade svenskt medborgarskap fick istället födelsenummer baserat på mammans senaste bostadsort i Sverige. Han var alltså svensk medborgare redan vid födseln och registrerades i Sverige av mamman även om hon bodde i Polen vid den tiden.

Personnumrets ort kanske inte stämmer till 100% för om personnumren var slut för den aktuella födelsedagen i länet (vilket hände t.ex. för de som är födda 1966 då det var ett barnrikt år) så kan ett annat läns nummer ha använts. Detta gäller särskilt de som föds utomlands eftersom de tilldelas födelsenumret några dagar senare än de som föds i Sverige.

Karln som efterlyses har alltså ett personnummer som redan vid födseln gör honom till svensk medborgare, trots att han är född i Gdansk.

Personligen struntar jag i var han är född, men jag har förstått att det är viktigt för andra här på FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey

Nej, det är inte samma person. Den personen heter Erik.
Citera
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Enligt Mrkoll så flyttade han 2012 till ovan adress. Till sin mammas adress på Övre Husargatan flyttade han 2020.

Det har tidigare framkommit att han fått 3000 kr/månad i försörjningsstöd. Det måste väl vara efter att hyran är betald? Det har också framkommit att det "försvunnit pengar" från mammans konto när hon efter stroken kom in på ett äldreboende. Kan det vara så att mamman tidigare hjälpt sonen ekonomiskt och han var "van vid det" så det innebar ett dråpslag för honom när mamman fick god man och pengar "uteblev"...

Enligt mrkoll så har den som är yngst (19år) haft sin folkbokföringsadress längst i lägenheten (7år). Så det jag vill komma fram till år att mrkoll skriver om folkbokföringsadress, inte huruvida någon har bott där eller ej. Jag tror ju knappast att 19 åringen flyttade dit själv när hon var 12 och bodde själv i ett år. Således kan vi inte säga att den misstänkte GM (M*rk) *=a, bara har bott där i ca 1 år.

Intressant övrig info du kommer med angående pengarna o godman osv! Mycket intressant.
Citera
2021-09-30, 22:12
Medlem
prominentens avatar
Tack!

Bor själv i Haga och hade gjort span om jag hade tid.

Sjuk story detta! Verkligheten överträffar dikten!

Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Uppgifterna stämmer inte helt heller. Explosionen kom först, därefter kommer han gåendes på gatan och troligtvis byter om på vägen (en trappa) nära sega gubben då jag även ser honom korsa huvudgatan på andra sidan. Ställer sig och tittar på fastigheten och sen hinner vi inte se mer för att det är kaos på innergården
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in