2021-09-30, 21:04
Medlem
Faanvachills avatar
Hur kommer det sig att polisen/media inte går ut med bild på honom om han nu är så farlig och på fri fot?
Citera
2021-09-30, 21:05
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
konstigt att polisen o hans familj som bodde där inte upptäckt att grannen stod skriven på sin (fel) adress

vet ingen i min bekantskapskrets som inte kollat in sina publika registrerade uppgifter (ratsit etc), dessutom skickar alltid skatteverket ut en bekräftelse vid adressändring - posten/nordpost är noga med att det är lägenhetsnumret (i detta fall 1301) som försändelsen skall levereras till

ingen härinne vet orsak till varför Mark är skriven på 1301 - allt är antaganden
Ja, det är mycket som inte stämmer i denna soppa. Därför avvaktar jag med att peka ut en gärningsman eller specificera om Mark tillhör den judiska rasen eller är transvestit tills alla fakta är inne.

Jag sätter sannolikheten för att fel gärningsman pekas ut eller att explosionen beror på en olycka eller misstag till 0,5, d.v.s 50 %.

Mark känns mer och mer tveksam som gärningsman för varje timme som går. Har ingen tänkt på möjligheten att Mark skulle kunna vara målet för bomben och inte bombman själv?
Citera
2021-09-30, 21:06
Medlem
Han är ju uppenbart väldigt nära sin mor och henne kan han ju inte träffa nu, eller någonsin.Tveksamt om han är i livet.
Citera
Medlem
Kan mycket väl ha helt fel men tycker både herrent till höger beter sig likt beskriver här tidigare samt ett snarlikt utseende. Dessutom ska hon som har kontot befinna sig i göteborg

https://vm.tiktok.com/ZMRvTLSrn/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Är det ett storstads problem?
Måste man "kolla upp" sina grannar?
I en trygg miljö så är ytterdörren olåst!

jag skrev inte att kolla grannarna, man kollar uppgifterna på sin egen lägenhet såklart
Citera
2021-09-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Någon som har tillgång till Mediearkivet och
Artikelsök? Jag har försökt finna Spår efter MGM överallt på internet, utan lycka. Kanske finns nåt i tryckt media.

Vore även fint om nån med databasen Sveriges befolkning 1970 kunde se hur familjen såg ut. Finns det t ex syskon?

Finns inte med 1970 så dom kom nog hit 1972 som någon skrev. Sen skiljer sig föräldrarna 1974 och mor och son bor på Övre Husar 20 lgh 2022 står det i 1980 folkbokföring. Pappan bor i Hisingsbacka där han bor än i dag.

1990 är han skriven i Örgryte på
Storagårdsg 15 Göteborg tillsammans med en äldre dam född 1921.
Mamman skriven på Övre Husar 20 .
Citera
2021-09-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tja tror inte ens polisen tänker åt det hållet, som framkommit är han betydligt smartare än han ser ut så det är en väldigt bra tanke.
Skulle säga att det är i princip omöjligt då fastigheten är helt avspärrad. Man vet ännu inte hur stora strukturella skador den har.
Citera
2021-09-30, 21:09
Medlem
Citat:
konstigt att polisen o hans familj som bodde där inte upptäckt att grannen stod skriven på sin (fel) adress

vet ingen i min bekantskapskrets som inte kollat in sina publika registrerade uppgifter (ratsit etc), dessutom skickar alltid skatteverket ut en bekräftelse vid adressändring - posten/nordpost är noga med att det är lägenhetsnumret (i detta fall 1301) som försändelsen skall levereras till

ingen härinne vet orsak till varför Mark är skriven på 1301 - allt är antaganden

Var skriven fel ett tag. Tog 2 år inna granne sa, detta är nog till dig. Räckte över brev. Klamydia positiv.
Nej. Ibland gå brevbärare på namn ibland på lägenhetsnummer. Finns inget som säger att människor är perfekta. Samma brevbärare i samma område vet, ny brevbärare kanske kollar lägenhetsnummer.
Kanske bode det bara stå endera. Du kan tipsa postnord.
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:

Det kan finnas en anledning till att det är så. Han har ju pekats ut som en haverist som bråkar med myndigheter och dylikt. Han kan ju ha haft skäl till att inte vara skriven på sin mors adress och då skriver han sig istället på lägenheten bredvid, men eftersom adressen är samma i övrigt så får han ändå sin post som man ska eftersom hans namn står på dörren. Och blir han påkommen går det ju alltid att hävda att det bara är ett misstag.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Tror du?

Enligt wiki:
” Sedan 1990 tilldelas dock födelsenumren slumpmässigt och utan länsanknytning. Förändringen innebar även att utlandsfödda inte längre hade födelsenummer som började med 93-99, vilket med tiden hade börjat upplevas som känsligt eftersom det kunde orsaka diskriminering. Dock gäller fortfarande regeln att tredje siffran i födelsenumret är udda för män och jämn för kvinnor.[6]”

Verkar inte så.

Det är inte riktigt så. Det var invandrare utan svenskt medborgarskap som fick födelsenummer med 93-99 i samband med att de invandrade till Sverige. Men de som föddes av svenska mammor som hade svenskt medborgarskap fick istället födelsenummer baserat på mammans senaste bostadsort i Sverige. Han var alltså svensk medborgare redan vid födseln och registrerades i Sverige av mamman även om hon bodde i Polen vid den tiden.

Personnumrets ort kanske inte stämmer till 100% för om personnumren var slut för den aktuella födelsedagen i länet (vilket hände t.ex. för de som är födda 1966 då det var ett barnrikt år) så kan ett annat läns nummer ha använts. Detta gäller särskilt de som föds utomlands eftersom de tilldelas födelsenumret några dagar senare än de som föds i Sverige.
Citera
2021-09-30, 21:10
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Finns inte med 1970 så dom kom nog hit 1972 som någon skrev. Sen skiljer sig föräldrarna 1974 och mor och son bor på Övre Husar 20 lgh 2022 står det i 1980 folkbokföring. Pappan bor i Hisingsbacka där han bor än i dag.

1990 är han skriven i Örgryte på
Storagårdsg 15 Göteborg tillsammans med en äldre dam född 1921.
Mamman skriven på Övre Husar 20 .

Tack, då får man nästan anta att han är enda barnet.
Citera
2021-09-30, 21:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Om man av misstag får en person skriven på sin adress kan man inte ändra det. Man kan bara ändra sin egen folkbokföring. Har råkat ut för detta en gång på ett företag.
Behöver inte vara misstag? Personer har kunnat skriva sig på min adress när jag hyrt ut i andra hand vid utlandsboende t.ex. trots att min folkbokföring varit densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in