2021-09-30, 22:03
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
En av Spotify-snubbarna heter Martin Lorentzon. Han ser väldigt judisk ut, men dock inte som en transvestit.

Finns en tidigare Fotbollsspelare i AIK med samma namn..
Citera
2021-09-30, 22:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
kvinnan fick hjälp...blöt ner handdukar.. osv.. lägg i dörrar ocg över dig samt hunden.. hunden kom till vet senare å kvinnan till sjukhus..

Du kan ju prova att lägga dig 1,5 timma i en rökfylld lägenhet med en blöt handduk över huvudet, utan ytterligare åtgärd. Jag antar att du hade ringt 112 och tackat för hjälpen? Det va hennes far som uppmärksammade brandmän på kvinnans belägenhet, varefter rökdykare undsatte kvinnan.
Citera
2021-09-30, 22:05
Medlem
Hade varit intressant att veta om han hade "packning" med sig när han lämnade fastigheten eller om han lämnade tomhänt. Om han inte tog med sig något är väl sannolikheten hög för att han inte räknade med att behöva dessa ägodelar igen, eller han kanske flyttat ut tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Han har inget med Sveriges verkliga problem att göra, då ska det överrapporteras gånger 100000000000 för att rödgröna (inkl C) ska få behålla sina patetiska väljare

va... är det inte ett verkligt problem att han försökte spränga en hel lägenhetsbyggnad i luften?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
konstigt att polisen o hans familj som bodde där inte upptäckt att grannen stod skriven på sin (fel) adress

vet ingen i min bekantskapskrets som inte kollat in sina publika registrerade uppgifter (ratsit etc), dessutom skickar alltid skatteverket ut en bekräftelse vid adressändring - posten/nordpost är noga med att det är lägenhetsnumret (i detta fall 1301) som försändelsen skall levereras till

ingen härinne vet orsak till varför Mark är skriven på 1301 - allt är antaganden

Exakt, i 1 år och en polis skulle inte märka detta, gubben måste ju fått något post. Samt som du skriver, bekräftelse på adress som skickas ut.... Kanske mycket väl är den MGM men är jävligt mycket osannolika saker. Oddsen känns osannolika. Vittna i en av Sveriges största gäng rättgång men så är det bara en psykgranne? Jaja imon vinner man kanske på triss också
Citera
2021-09-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Finns en tidigare Fotbollsspelare i AIK med samma namn..
Vad bra att MGMs efternamn är taget då.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nytt tillslag mot en adress i Göteborg på gång sa des nyss på Aktuellt. Men det var inte mer uppgifter än så, inget jag uppfattade i alla fall.

Jakten är iallafall i full gång.

De lär ju få tag på denna ensamma galning, eller?
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Tror det är svårt att i Sverige tillverka s k gödselbomber då man i Sverige

enligt nedan länk:

spär ut med andra ämnen, vilket minskar explosionsbenägenheten betydligt.

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/skydd-mot-olyckor-och-farliga-amnen/brandfarligt-och-explosivt/brandreaktiva-varor/explosionsrisker-med-ammoniumnitrat/
Du kan om du är lite händig och orkar göra ammoniumnitrat hemma, det är lite tjorvigt men är du motiverad så är det inga problem.

Frågan är väl vad du ska använda som accelerator till sprängmedlet?

Någon form av krutstubin, hemmabyggf kan tänkas, då det small så nära han lämnade?

Det kan ju också vara så fruktansvärt enkelt att det finns en vän eller ett sommarställe där det funnits sprängämne, när vi röjde ur en släktings gård så hittade jag och brorsa en trälåda, typ storleken sockerlåda, fast locket satt i spår i sidorna.

Nyfiken som vi var så drog vi av locket, där fanns röda typ smörpappers paket samt en till fyrkantig lite trälåda med samma lock.
I den lilla lådan fanns tändhattar, det var som små hål som de var nedstoppas i, 12st, röda paketen var dynamit i, förr om världen så hade varenda bonde dynamit.
Antingen köpte man privat, eller så tog man från något vägbygge, det var ju fruktansvärt lite kontroll.

Vet att jag följde med farsan på -80 talet, då köpte han över disk, behövde bara ange kundnr, inget leg eller nånting.

Förstå hur mycket explosiva varor som finns egentligen, dock ganska ostabilt, men ändock.

Bombskyddet beslagtar över 1000st ”föremål” ifjol 2020, tex var det någon som skulle köpa ett dödsbo, där låg dynamit på vinden.
Ett exempel, han känns i ålder där man kanske kan veta av nån gammal gömma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det avfärdades inte. Första inlägget om det kom igår eftermiddag, nedan. Sedan följde ett antal väldigt intressanta inlägg från Switchblades om mannen i fråga.
Kändes väldigt uppenbart då att det var en man att hitta, och polisen sökte honom uppenbarligen redan då.
var inte ens de inlägget jag ref till... de jag såg va typ att jag såg en knepig granne.. kunde nästan ta på honom.. folk undrade varför den personen va vaken så tidigt.. osv.. sen skrevs de att bara för att du är knepig så spränger du inte bomber.. kontentan av mitt inlägg är att ofta VÄLDIGT ofta kommer det en FB som vet saker.. men blir idiotförklarade.. kanske dags att tänka om alla som skriver kanske inte är idioter.. och kanske är det mest osannolika det som är sanningen...
Citera
2021-09-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Riktigt intressant!

Uppgifterna stämmer inte helt heller. Explosionen kom först, därefter kommer han gåendes på gatan och troligtvis byter om på vägen (en trappa) nära sega gubben då jag även ser honom korsa huvudgatan på andra sidan. Ställer sig och tittar på fastigheten och sen hinner vi inte se mer för att det är kaos på innergården
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Såg det med egna ögon.

Var det före eller efter explosionen?
Citera
Medlem
megacoolmans avatar
Har tydligen varit äckligt tjuvpack inne och försökt plundra de utrymda lägenheterna, sa de på Efterlyst.
Polisen blir tvungna att bevaka de trappuppgångar som forfarande är utrymda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in