Citat:
Ursprungligen postat av
sohefall
ja asså det stod i tråden långt innan det ens stod i media.. va en som sa den nästan hade kunnat ta på människan,, det avfärdades som att bara för att du e konstig poffar du inget hus typ.. men åter igen ser man att det mest otroliga i FB är vad som visar sig vara sant sen.
Det avfärdades inte. Första inlägget om det kom igår eftermiddag, nedan. Sedan följde ett antal väldigt intressanta inlägg från Switchblades om mannen i fråga.
Kändes väldigt uppenbart då att det var en man att hitta, och polisen sökte honom uppenbarligen redan då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Switchblades
Bor i lägenheterna som var direkt påverkade.
Vet att det fanns brandfarliga burkar(målarfärg) i ett källarförråd. Dock inte tillräckligt för att skapa en sådan kraftig explosion som gör att dörrar 6 våningar upp sprängs in av trycket. Förrådet är förseglat med tjock ståldörr. Det var alltså ingen brand i nån lägenhet utan röken kom från trapphuset in i lägenheterna vars dörrar flög upp av tryckvågen. (Jag har pratat med flera grannar som verifierat detta)
En iakttagelse som är gjord är att en man som bor i området sågs utanför nr 22 sekunder efter explosionen. Mannen bor inte i den uppgången och har inget där att göra mitt i en regnig kall natt iförd enbart tshirt och byxor/skor. Han ska också helt oberört rört sig ifrån området och har varken igår eller idag befunnits på några av informationsmöten som varit i Saronkyrkan. Märkligt när han inte kan få information på annat sätt eller ens komma tillbaka till sin lägenhet. Mannen i fråga skulle jag beskriva som väldigt underlig/”kufig” och lite som en enstöring.
Vill inte spekulera för mycket men det finns ingen anledning av honom att befinna sig på den platsen exakt vid tidpunkten av explosionen. Polisen vet om detta och gissningsvis sitter han inne eller så undviker han området helt och hållet, men varför går inte säga…
Om någon annan som bor där såg honom i samband med detta så hör gärna av er. Polisen vill säkert veta mer