2021-09-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Lorentzon måste vara en större svensk familj. Jag hade t.ex. en lärarinna i skolan med detta efternamn. Förnamnet var Eva och detta var i Stockholm. Har för mig jag stött på namnet i något annat sammanhang också.
Finns 1813 st med det efternamnet enligt Ratsit. Det är inget jättekonstigt.
Citera
2021-09-30, 21:33
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Jude är inte en ras och trans är inte ett kön. Men skitsamma, var finner du stöd för dessa två påståenden, samt det om vänsterextremism? Jag är genuint intresserad eftersom alla i tråden svamlar om det. Svarar du "i FUP:en" fordras att du kommer med citat. Har läst hela skiten, samt alla inlägg här. Jag känner att detta är rena dumheter, liksom att han skulle vara dödsknarkarnazi och antivaxer. Jag känner också att folk som häver ur sig dyngan förstör tråden och forumet. Sluta politisera Flashback, tack! Det är något förbannat tröttsamt.
Tack! Det är obegripligt att hela abok blivit en propagandaarena för lågpannad rasistisk inavel som har särskrivning och idioti som enda paradgrenar. Varje brottsling ska bevisas vara icke-svensk. Skulle det visa sig att en gärningsman mot förmodan skulle vara pursvensk ska tråden glömmas. Pinsamt.

MGM’s etniska bakgrund är av noll intresse. Motivet och tillvägagångssättet är det som är intressant.
Citera
2021-09-30, 21:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Lorentzon måste vara en större svensk familj. Jag hade t.ex. en lärarinna i skolan med detta efternamn. Förnamnet var Eva och detta var i Stockholm. Har för mig jag stött på namnet i något annat sammanhang också.

Namnet är taget, sannolikt från hans far som heter just Lorentz.
Citera
2021-09-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Inte om han är paranoid och tror att hela samhället är ute efter honom.
sant... men om han tror det.. ligger hela gbg i riskzonen.. paranoid med kunskap av en jäffla smäll..
därav är de väl av vikt att alla får veta vem man ska tipsa polisen om?
Citera
2021-09-30, 21:35
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:

1099 personer heter Lorentzon enligt SCB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Finns 1813 st med det efternamnet enligt Ratsit. Det är inget jättekonstigt.

MGMs namn är taget efter sin pappa.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nog är han skyldig allt, men tidningarna har ju sin policy att följa. Även om dom inte alltid följer det. Men ingen fara dom går rätt säkert ut med bild och namn i ett senare skede.

Ser väl tillräckligt svensk ut för att man tidigt går ut med namn och bild? Märkligt annars.
Citera
2021-09-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
MGMs namn är taget efter sin pappa.
Jag har inte sagt något annat - vet att MGM och hans mor haft ett annat efternamn tidigare. Menade bara att det inte direkt är ett extremt ovanligt efternamn till att börja med så han behöver by default inte tillhöra någon särskild familj.
Citera
2021-09-30, 21:36
Medlem
Om det är en svensk rättshaverist av polskt ursprung som försökt döda ett flertal människor genom ett sprängdåd så kan faktiskt inte skylla detta på invandringen, eller? Polen tillhörde ju Sverige förr i tiden och är idag ett EU- land som hyllas av högerextrema. Så, en man född i Polen måste väl ha en rimlig ursäkt för att ha gjort detta. Kanske var han less på invandringen från andra länder än Polen och ville göra lite kaos pga det. Eller kanske är han psykiskt sjuk.
Citera
2021-09-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett vittne såg honom lämna huset strax innan smällen.
ja asså det stod i tråden långt innan det ens stod i media.. va en som sa den nästan hade kunnat ta på människan,, det avfärdades som att bara för att du e konstig poffar du inget hus typ.. men åter igen ser man att det mest otroliga i FB är vad som visar sig vara sant sen.
Citera
2021-09-30, 21:37
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett vittne såg honom lämna huset strax innan smällen.
Ja, men hade han inte lämnat huset så hade han inte varit jagad bombman nu utan ett stackars offer.

Att man går ut genom en port är inte bevis för att man är potentiell massmördare.
Citera
2021-09-30, 21:38
Medlem
Sällan man sett så många irrelevanta inlägg i en tråd...Tråkigt!

GM är ökänd i Annedal sedan länge och de flesta har nog stämplat honom som ett freak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in