• 1
  • 2
2021-09-30, 21:48
Avstngd
Kyrkbackens avatar
Det finns f kk jag avskyr s mycket som det danska. Det skulle vara fransmn som mnniskor men de har ju bra mat iallafall.

Danskarna ter bara massa fett med persiljess till och cklig skrpfisk med currykryddad remouladss

Kper du korv r det en jvla rding med en fralla som inte r uppskuren till och en halv fjrs vill de ha p sitt jvla grottsprk.

Danskar tter bara flsk och drfr ser de ut som grisar. Rosarda med genomskinlig borst p huvudet.

ckelland och ckelmat.

Vad anser ni?
Citera
2021-09-30, 22:04
Medlem
199702042s avatar
Hotdog plser; rd korv ter man bara p barnkalas. Eller slja till korkade svenskar hehe.

Hller frvrigt med i att maten r kass, fast landet r bttre n Sverige p mnga stt och vis.
Citera
2021-09-30, 22:07
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag t en flskfil frn Danmark i veckan. Tyckte den blev god.
Citera
2021-09-30, 22:07
Medlem
Pungpuckels avatar
Smrrebrd.

Torkade sm mackor som ingen skulle f fr sig att kpa till frukost, men som svensk hngiven exotist s vill man betala 70:- fr den medan man instagrammar.
Citera
2021-09-30, 22:11
Medlem
Charlemanges avatar
Var har ni tit med s dliga erfarenheter.
Anser att det Danska kket tillhr vrldstoppen mjligen nummer 3 efter Frankrike
och Italien .
Toppen rvaror suvern knsla fr hur man tillagar dem.
Listan kan gras hur lng som helst.
Vidare bara en s enkel sak som att kpa deras brd antingen rgbrd eller frallor och
ljummen grovmalen nybakad leverpastej.
Allts vi talar gastronomi.
De r vida verlgsna oss i Sverige som badar i tacos och kebabpizza fy fan
tacka vet jag ett smrrebrd mums.
Citera
2021-09-30, 22:23
Medlem
Du kan hitta bra husmanskost i Danmark som r i klass med svensk mat. Dremot r ju s klart smrrebrd (dvs mackor) och deras "korv med brd" vldigt verskattat.

Men det gr ju att gra liknande frna kommentarer mot vra svenska inlagda sill eller varfr inte surstrmmingen.
Citera
2021-09-30, 22:28
Medlem
GalenSknings avatar
Kring jul r det inte fel med en julefrokost med anka, flskestek, medisterplse, socker-potatis och grejer. Ni som inte provat, gr de!
Citera
2021-09-30, 22:39
Avstngd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Kring jul r det inte fel med en julefrokost med anka, flskestek, medisterplse, socker-potatis och grejer. Ni som inte provat, gr de!
Socker-potatis? Hur sjukt r inte det?

Har sett att danska barn tvingas att ta brd med strsocker som plgg? Inte konstigt att de blir sjuka i huvudet.
Citera
2021-09-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Smrrebrd r en jvla glorifierad macka. Jag kkar bttre mackor till frukost varje dag.

Dansk grisuppfdning r under all kritik.

Vad har du d p dina mackor om man fr frga?

Danskt flsk har rstats till vrldens bsta mnga gnger i bland annat England och Japan.

Har din danska pojkvn hittat en annan?
Citera
2021-09-30, 22:45
Medlem
Antivalents avatar
Danska kket r imo bst i norden. Kika in restaurang Noma's meny till exempel.

Snittet r kanske i paritet med det svenska men "toppen" r nog bland de bttre i vrlden.
Citera
2021-09-30, 22:49
Avstngd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigbajs
Vad har du d p dina mackor om man fr frga?

Danskt flsk har rstats till vrldens bsta mnga gnger i bland annat England och Japan.

Har din danska pojkvn hittat en annan?
Imorse hade jag ggrra och rkt abborre p mackan.

Dansk flsk r skit och knner du inte galtsmaken av piss nr du ter det r du troligtvis Britt eller Japan.
Citera
2021-09-30, 22:52
Avstngd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Danska kket r imo bst i norden. Kika in restaurang Noma's meny till exempel.

Snittet r kanske i paritet med det svenska men "toppen" r nog bland de bttre i vrlden.
Noma var bra men har gtt ner sig. Sedan vet jag inte om man kan beskylla Noma fr att servera typisk dansk mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in