2021-09-30, 21:48
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Det finns få kök jag avskyr så mycket som det danska. Det skulle vara fransmän som människor men de har ju bra mat iallafall.

Danskarna äter bara massa fett med persiljesås till och äcklig skräpfisk med currykryddad remouladsås

Köper du korv är det en jävla röding med en fralla som inte är uppskuren till och en halv fjärs vill de ha på sitt jävla grottspråk.

Danskar ätter bara fläsk och därför ser de ut som grisar. Rosaröda med genomskinlig borst på huvudet.

Äckelland och äckelmat.

Vad anser ni?
Citera
2021-09-30, 22:04
Medlem
199702042s avatar
Hotdog pølser; röd korv äter man bara på barnkalas. Eller sälja till korkade svenskar hehe.

Håller förövrigt med i att maten är kass, fast landet är bättre än Sverige på många sätt och vis.
Citera
2021-09-30, 22:07
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag åt en fläskfilé från Danmark i veckan. Tyckte den blev god.
Citera
2021-09-30, 22:07
Medlem
Pungpuckels avatar
Smørrebröd.

Torkade små mackor som ingen skulle få för sig att köpa till frukost, men som svensk hängiven exotist så vill man betala 70:- för den medan man instagrammar.
Citera
2021-09-30, 22:11
Medlem
Charlemanges avatar
Var har ni ätit med så dåliga erfarenheter.
Anser att det Danska köket tillhör världstoppen möjligen nummer 3 efter Frankrike
och Italien .
Toppen råvaror suverän känsla för hur man tillagar dem.
Listan kan göras hur lång som helst.
Vidare bara en så enkel sak som att köpa deras bröd antingen rågbröd eller frallor och
ljummen grovmalen nybakad leverpastej.
Alltså vi talar gastronomi.
De är vida överlägsna oss i Sverige som badar i tacos och kebabpizza fy fan
tacka vet jag ett smörrebröd mums.
Citera
2021-09-30, 22:23
Avstängd
Du kan hitta bra husmanskost i Danmark som är i klass med svensk mat. Däremot är ju så klart smörrebröd (dvs mackor) och deras "korv med bröd" väldigt överskattat.

Men det går ju att göra liknande fräna kommentarer mot våra svenska inlagda sill eller varför inte surströmmingen.
Citera
2021-09-30, 22:28
Medlem
GalenSkånings avatar
Kring jul är det inte fel med en julefrokost med anka, fläskestek, medisterpölse, socker-potatis och grejer. Ni som inte provat, gör de!
Citera
2021-09-30, 22:39
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Kring jul är det inte fel med en julefrokost med anka, fläskestek, medisterpölse, socker-potatis och grejer. Ni som inte provat, gör de!
Socker-potatis? Hur sjukt är inte det?

Har sett att danska barn tvingas att äta bröd med strösocker som pålägg? Inte konstigt att de blir sjuka i huvudet.
Citera
2021-09-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Smörrebröd är en jävla glorifierad macka. Jag käkar bättre mackor till frukost varje dag.

Dansk grisuppfödning är under all kritik.

Vad har du då på dina mackor om man får fråga?

Danskt fläsk har röstats till världens bästa många gånger i bland annat England och Japan.

Har din danska pojkvän hittat en annan?
Citera
2021-09-30, 22:45
Medlem
Antivalents avatar
Danska köket är imo bäst i norden. Kika in restaurang Noma's meny till exempel.

Snittet är kanske i paritet med det svenska men "toppen" är nog bland de bättre i världen.
Citera
2021-09-30, 22:49
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigbajs
Vad har du då på dina mackor om man får fråga?

Danskt fläsk har röstats till världens bästa många gånger i bland annat England och Japan.

Har din danska pojkvän hittat en annan?
Imorse hade jag äggröra och rökt abborre på mackan.

Dansk fläsk är skit och känner du inte galtsmaken av piss när du äter det är du troligtvis Britt eller Japan.
Citera
2021-09-30, 22:52
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Danska köket är imo bäst i norden. Kika in restaurang Noma's meny till exempel.

Snittet är kanske i paritet med det svenska men "toppen" är nog bland de bättre i världen.
Noma var bra men har gått ner sig. Sedan vet jag inte om man kan beskylla Noma för att servera typisk dansk mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in