2021-09-30, 21:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Du svarade ej på vad du tror hänt i detta fall.

Oj. Jag är nog allt för trött för att tolka.
Menar du att jag vill behärska mer än jag är förmögen till?
I så fall, inte alls omöjligt!

Det var i övrigt en vacker text.
Det är väl en "Six appeal" det handlar om och jag tror som vissa här inne att han ville ha två tält.
Tror det är lite av hans grej medans LenaW och HannaD inte fick det.
Han är rädd att det kommer ut någon livsavgörande sanning varför annars släppa allt han har gjort.
Eg familj kanske blev det tråkigt för honom. Han var ju en cachehunter som vet precis allt.
Han som har allt det där på sina axlar har lätt till aggression konstigt nog.
Citera
2021-09-30, 21:14
Medlem
Citat:

■ Det fanns garanterat goda/starka sidor hos S också. Osv.

■ Var snäll och håll din hästar lite nu.

■ Medlemmen @notknapparen har ju under en längre tid i L*na Wesstr*m-tråden deklarerat för trådens alla medlemmar, att St*fan Davidss*n var Djävulen själv.

■ Hur, och på vilket sätt, som Djävulen St*fan Davidss*n hade söndermanipulerat sin maka H*nna Davidss*n på det mest vidrigaste sätt som bara tänkas kan, och hur St*fan Davidss*n på samma sätt söndermanipulerat sin allra bäste kamrat JG så som han även gjorde med H*nna Davidss*n:s pappa, SOA.

■ Precis allting som en gång tidigare hade ägt rum, detta, både före mordet på L*na Wesstr*m så som efter, allt och endast var det St*fan Davidss*n:s verk, enbart hans fel och ingen annans.

■ Jo då, medlemmen @notknapparen har verkligen rätt i detta fallet, det vill säga, vilken enorm makt denne St*fan Davidss*n hade över sin omgivning och sina medmänniskor, han bollade med allt och alla, precis som han ville och behagade.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-30, 21:16
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
För ovanlighetens skull tror vi olika, vilket förstås inte betyder att du har fel.

Jag tror ju att HD menade allvar av tillitsproblemen och att hon kände att han inte beteede sig ok mot äldsta dottern t ex. Det är ju inte bara papper som skickas in, utan en flytt också.

Om hon velat sätta press på honom kunde en flytt ha räckt till en början?

Min starka övertygelse är att hon är lika bunden till SD som Lena var, men att hon i samband med att hon började m bättre, fick en knuff av SDs lögner, kollande i hennes enheter och förnekande av det. Sedan har vi ju fått se lite av hur SD varit mot hD och barnen. Ingen kul gubbe...

Nu vet jag inte vilket datum i augusti du hänvisar till, men om det är då som som SD och Lena skulle avslöja allt, tror jag det bara är ett påhitt fån SDs sida.

Vi har väl aldrig sett något om det fån lenas sida? Hon hade ju sin vänner som ho pratad med och skulle säkert ha nämnt det till dom. Hon skriver ju också mycket ill SD, men inte där heller har något sådant synts. Jag tycker SD verkar väldigt svävande när han tar upp det här, och verkar osäker på datum osv.

Först å främst, har du rätt i detta blir jag bara glad.
Det vore önskvärt att hon var på den punkten redan. Bestämd, menar jag.

Och visst kan det vara så och att endast S fick för sig
att han under denna period kan hinna "vinna tillbaka".
Att endast han trodde på en möjlig återförening....

Men hon pratade mkt med JS och jag har tolkat in en önskan..
Kan dock ha fel.

Men L pratade väl om ett datum också?! Visst var det väl så?
I augusti.

Äh, jag kanske minns fel här. Måste leta sedan hur det var.
Ni får bortse tills vidare...
Citera
2021-09-30, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för bifogad förhörslänk! Perfekt.
Detta var detta förhör jag skrev om för länge sedan då jag anser att hon "bryter ihop" efter USA resan...

Jag är sämst i Sverige på data och därför länkar jag sällan in saker själv..
Ber om ursäkt för det, använder oftast bara mitt minne.

Nu var det jättelänge sedan jag läste detta förhör men jag reagerar på samma vis som sist.
Jag upplever svamlet och orden som en mkt stark reaktion på besvikelse, förvirring, chock, sorg osv.

Nu har vi kanske kommit till den punkt som delar tråddeltagarnas åsikter mest?!

* luras hon här i förhöret/spelar teater och hade redan den mesta kunskapen före USA
och då även anstiftat/deltagit i mordet?

eller

* är detta som sker i förhöret ett tecken på att hon nyligen blivit djupt sårad, besviken,
förvirrad, chockad osv.
Och smärtan är, just där o då, FÖR stor för att hantera??
Hon vet ej vad hon ska tro/tycka/säga eller hur hon ska hantera?
Vilken fot ska hon stå på??
Men det gör ont, jävligt ont?

Tolkningsfråga...

Jag upplever i alla fall en stark/desperat sorg och smärta när jag läser detta.
Omtumlande sorg/smärta. Obearbetad. Färsk....

Om man är HELT ovetandes från början och får skiten kastat i ansiktet plötsligt under resan,
ja då kan man ju reagera med ett sjukt kast känslomässigt, som kan leda just till detta.
Svammel, gråt, skratt, hysteri, kaos, vad faan hände??

Och jag tror att OM hon har en del i detta så är det nu efteråt det kommer.

Ja jösses....
Vem vet.
Hahaha!
Vilket svammel. Det går knappt att läsa vad HD säger:

MT:
Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade
upphört." (ab 149)

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

JG:
" I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J
att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."
(Ab 150)

KH:
" Det var någon händelse vid jul -17 där det blev tydligt att de behövde ett break från
varandra." (Ab 150)

Troligen (ad)event. HD ränner till JS och inleder otrohet. För att SD åkt till LW efter midnatt.

LW 29 dec 2017:
"Hanna var tokig, skällde för att han inte stannat på eventet och pratat med mig bland folk. Bestämde sig för att åka på egen utflykt på lördagen, sa inte vart eller med vem. Men redan i mitten på veckan var allt bra igen, ngen av dem kan lämna den andra."

CH:
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)
Citera
2021-09-30, 21:34
Medlem
Citat:
Hm, kanke det.
Det är ju lite av ett försvar av ett revir. Oavsett om reviret är värt att bevakas.

Deras fajt har börjat leva sitt eget liv.

Ja därav mitt ordval ”lite fejd” för de bråkar mest om GC. Inte det där världskriget som andra vill göra det till kanske.
Citera
2021-09-30, 21:36
Medlem
Citat:
Jo, så kan det ha varit.
Och så hann hon inte mer...

Hon hade nog flera skäl till att inte ”gifta om sig” med SD innan det var utrett i rätten om han var en mördare eller ej. Oavsett vad hon visste.
Citera
2021-09-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!
Vilket svammel. Det går knappt att läsa vad HD säger:

MT:
Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade
upphört." (ab 149)

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

JG:
" I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J
att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."
(Ab 150)

KH:
" Det var någon händelse vid jul -17 där det blev tydligt att de behövde ett break från
varandra." (Ab 150)

Troligen (ad)event. HD ränner till JS och inleder otrohet. För att SD åkt till LW efter midnatt.

LW 29 dec 2017:
"Hanna var tokig, skällde för att han inte stannat på eventet och pratat med mig bland folk. Bestämde sig för att åka på egen utflykt på lördagen, sa inte vart eller med vem. Men redan i mitten på veckan var allt bra igen, ngen av dem kan lämna den andra."

CH:
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

Så HD babblade med halva Örebro om detta men tog inte upp det med SD?

Vad sa hon som skäl till skilsmässan då till honom? ”Vi har växt ifrån varandra”?
Citera
2021-09-30, 22:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja därav mitt ordval ”lite fejd” för de bråkar mest om GC. Inte det där världskriget som andra vill göra det till kanske.
Hehe nej precis det vore riktigt konstigt.
2017-05-02 11:32 - Stefan Davidsson: Har sagt att jag tror det är handhavandefel. Det
öppnar rätt bra för diskussion. Lägger inte skuld på dig. Anser inte att det är en fråga om
skuld oavsett. Jag har tre gånger frågat dig vad du tror det kan vara. Har förklarat varför
jag inte tror det är programmet. Har berättat att vi nu har testat på totalt sju datorer från
sju konton. Och berättat att det är mycket lätt att få vit platta istället för transparent, eller
kanter på den
//(s.709) fname: B2705-18 Aktbilaga 164 IT-protokoll LW Del A_C.pdf
Inget fel på Stefan..
Citera
2021-09-30, 22:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Avel: När Stefan pratar så konstigt ungf. som en dator .. tror du han städade efter sig innan han gick "hem" ?
Kanske blev Mellis på Lekis innan han gick hemlis
Citera
2021-09-30, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så HD babblade med halva Örebro om detta men tog inte upp det med SD?

Vad sa hon som skäl till skilsmässan då till honom? ”Vi har växt ifrån varandra”?
Läs FUP så kanske du finner mer detaljerat material om vad hon sa till SD.

Uppenbart säger hon till sina närmaste vänner och chef att så är fallet.
Inte halva Örebro..

Andemening 1 är att HD vet att kontakten fortsatt - trots livslångt kontaktförbud - och andemening 2 är att SD uppenbart är stressad över om vidden av kontakten skulle läcka via LW.
... Och att han verkar inte ha fått samma info av HD.

Då är frågan varför?

LW till HÅ (enbart LW citerad)
1 mar 2018:
-jag har ju lovat dyrt och heligt att aldrig nånsin berätta för en levande människa att vi har kontakt fortfarande.
-vilket jag ju bryter typ varje dag.
(...)
- Jo, nu blev det i alla fall att jag råkade berätta för S att M vet att jag och S har kontakt.
- Han blev galen.
- och när jag skrev med M nu i kväll visade det sig att han pratat vidare lite.
- å nu är risken överhängade att det sipprar fram till frun att vi har kontakt. "

LW till HÅ
5 mar 2018:
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop.
Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena." (Ab 168)
Citera
2021-09-30, 22:26
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Inte halva Örebro..

Andemening 1 är att HD vet att kontakten fortsatt - trots livslångt kontaktförbud - och andemening 2 är att SD uppenbart är stressad över om vidden av kontakten skulle läcka via LW.

Då är frågan varför?

1 mar 2018:
-jag har ju lovat dyrt och heligt att aldrig nånsin berätta för en levande människa att vi har kontakt fortfarande.
(...)
- Jo, nu blev det i alla fall att jag råkade berätta för S att M vet att jag och S har kontakt.
- Han blev galen.
- å nu är risken överhängade att det sipprar fram till frun att vi har kontakt. "

LW till HÅ
5 mar 2018:
Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena." (Ab 168)

Ja.
Detta går inte att förringa.
Det är hela grejen.
Citera
2021-09-30, 22:32
Avslutad
Citat:

Inte halva Örebro..

Då är frågan varför?

1 mar 2018:
(...)
- Han blev galen.

LW till HÅ
5 mar 2018:
-Farbror Melker, vet du vad?
Det är synd att HDs roll bleknade bort, undrar varför?
Så lätt brukar inte skurkar slippa undan hemma på våran gata i stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in